• Lejån

Smink smink smink vi fortsätter!

Tack för svar!

Hm, om den blir smulig vet jag inte om jag e så sugen... Jag gillar maybellines lilla rosa/gröna men tyvärr så kliar den efter ett tag och då har jag en förmåga att se ut som en tvättbjörn...

Får väl se om jag kan hitta nåt annat skoj från Lumene för den fina rabattkupongen.

• Lejån
    luspudel skrev 2008-09-26 17:42:15 följande:
    Lejån; Har du ingen ögonprimer talar ju många gott om Lumenes sådan :) Och Knott, SHIT vad kul! Grattis!=) Idag har jag köpt id-smink! =) Jag har fått jobb på en stor skönhetssalong där jag bland annat köper Dermalogica och I.D till inköpspris ;) Wooho!
    Jo, den har jag redan.

Vad har du shoppat från ID?
  • Lejån
    luspudel skrev 2008-09-26 18:24:35 följande:
    Jaha okej =) De har även en lysterkräm för ansiktet, det är väl som deras vanliga ansiktsprimer men med mer lyster i. Har fingrat på den många gånger men aldrig testat dock... Kanske kan vara ngt? :)Jag shoppade ett startkit, det är 2 foundations, ett mineral veil och ett rouge. Samt kabukin, concealerborsten och all over face-borsten, och så skin reupper ( eller vad den där nu heter ;) =)
    med andra ord så köpte du typ allt då!? jag har kikat på startkitet också men känns som onödigt när jag redan har mineral veil... ska göra slut på mina foundations från EMD så ska jag shoppa en från ID tänkte jag.
  • Lejån

Blev en blåbärsmascara för mig iaf, fast volyme istället för curl. Ska bli spännande att se hur det går med kliet.

• Lejån

ja, det finns väl 9g:s ID har jag för mig? Lär räcka ett tag!

• Lejån
    Perry the Platypus skrev 2008-10-03 18:50:36 följande:
    Jag har en fråga: Jag beställde från Everyday Minerals i våras och åkte på en postavgift + moms på sammanlagt 135 spänn. Har det nånsin hänt någon av er som beställt smink från USA, eller hade jag extrem otur??
    Har beställt rätt många gånger från EMD men har klarat mig hittills. Kanske för att jag inte beställt så stora paket?
  • Lejån
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?
    Det är ju make up institute. Där de utbildar make up artister. Fina skuggor! Typ i stil med make up store och Face som någon skrivit.

Tycker du att de sitter dåligt?
  • Lejån
    Knott skrev 2008-10-10 22:59:14 följande:
    Make Up Institute, utbildare makeupartister, håller kurser etc. Jag har gått en kurs där och även fått färganalys och personlig makeuprådgivning. Mitt intryck är att produkterna håller samma kvalitet som FACE och MUS.
    Hur var din färganalys?? Fick du veta mkt?
  • Lejån

Knott,
    aha, men det lät ju mkt roligare! När jag var på MIST fick vi bara veta vilken årstid vi var och vilka färger man kunde ha då. Boring! vill ju göra "på riktigt".

• Lejån
    Imperialiss skrev 2008-10-17 18:12:12 följande:
    Förresten, jag ska ha en primer till hela ansiktet, dvs inte bara till ögonmakeupen.
    Lumene har face primer till rimligt pris, typ en hundring.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!