-
Du menar den gula, dramatically different moisturizing lotion/gel? Vet inte vad du har för hudtyp, jag har torr hy och måste ta ett lager Continuous rescue antioxidant moisturizer ovanpå för att det inte ska strama. Nu är det ju ingen nattkräm egentligen, men funkar bra ändåPindus skrev 2008-10-22 17:11:50 följande:håller faktiskt på att prova clinique nu efter ett impulsköp på taxfreen :) o känner att den gula (vad heter den nu igen,....) inte riktigt håller för natten... O det va gift time på åhlens :)
-
Kolla deras hemsida om du inte redan gjort det, står utförligt där om alla deras produkterPindus skrev 2008-10-22 18:45:20 följande:ja precis :) jag har den i gel varianten, jag har var normal hy men blank t-zon... Då ska jag läsa på om den :)
(på engelska) Cliniqe.com
-
Fullt upp den här veckan, kommer inte hinna till butik och prova.. Är dessa Easy cover blue resp. red i någon sorts universalnyans som passar alla hudfärger eller krävs det en skandinavisk hy för att det ska funka? Annars får jag testa deras tre i en "dark"..Knott skrev 2008-10-22 18:38:10 följande:Ang. MUS:s concealers; det finns som sagt "Cover all..." och "Easy cover..." för både röda och blå partier. De som heter "Cover all..." är väldigt mastiga och kompakta i konsistensen och behöver blandas ut med något för att inte se kakiga ut. Däremot de som heter "Easy cover.." är lättare i konsistensen och mer lättarbetade. Om man ska ha under ögonen är Easy cover blue den bästa. Om man ska täcka röda partier kanske Cover all red är bättre, just när man ska punktmarkera. -
Linny;
Är du också gravid?
Även vi kommer förresten ha rätt tätt mellan våra, ca 20 månader (oops OT!) -
Vad roligt, bara 3 veckor efter migLinny skrev 2008-10-23 10:21:36 följande:Jag gillar inte MUS cover all.. De är så torra och hårda.. Älskar cliniques dock!Ja, jag är gravid i v. 29 Inte så tätt dock. Min son hinner bli 3,5 innan son nummer två kommer
Ska absolut testa Clinique, har torr och känslig hy speciellt nu på vintern kanske funkar det bättre med den.. Research nu, test nästa vecka!
-
Jag hann förbi Åhléns en snabbis på vägen hem och pratade med en tjej på Clinique om concealer. Verkar tyvärr som att deras mörkaste är för ljus och grå för min hudton.. fick med ett test som ska provas ikväll. Annars testar jag vidare
-
Jag fick min i presentförpackning, vet tyvärr inte vad den kostar.. Min syster testar just nu deras nya fuktkräm Superdefense i grön burk som komplement till samma gel som du har och hon är jättenöjd! De har små provburkar (7 ml) på Åhléns vet jag, hon fick en där då hon frågade efter något mer fuktgivande. De rekommenderade att använda den efter den gula morgon och kväll, kanske kan det vara något?Pindus skrev 2008-10-23 19:18:47 följande:brukar du köpa i butik el på nätet? vet du vad den kostar i butik? tänkte jämföra med den Linny rekommenderade :)
Den finns för olika hudtyper också. Aldrig fel med gratisprover
-
Är det någon i tråden som testat TV-shops motsvarighet till mineralsmink; Sheer Cover? Trodde inte mina ögon då jag såg att det fanns en variant även där! (är alltid lite skeptisk mot TV-shop, Tvins och allt vad det heter
) -
Haha, jag med som sagt. Nu är jag ju nöjd med min id foundation, var mest nyfiken på om någon testatLinny skrev 2008-10-30 14:09:53 följande:Mycket skeptisk till allt som säljs där..
-
Ja mer gratis åt folket!
(helt OT men ska på barnmässa imorgon och ser redan fram emot alla prover jag ska kånka med mig hem
)
Skulle aldrig köpa smink utan att prova först, och speciellt foundation! Även om jag inte heller skulle påpeka det utan att någon frågat tycker jag det ser så tacky när färgen är ca fem nyanser fel. -
Hey, du hade kunnat sälja dem på Tradera
Folk säljer halvfulla produkter och det går som smör
-
Linny skrev 2008-10-30 14:48:16 följande:Det är ju sjukt i sig. Usch så snuskigt!!! Att köpa någons burkar där de har varit och kladdat och pillat i ögonen osv.. *blä*Nu har jag inte testat youngblood men både jag och min syrra använder id foundation. Jag har inte testat mineral veil, men hon som har lite mer synliga porer tycker den gör stor skillnad för finishen då den ska verka utjämnande.
[/citat]
Jag vet! Såg en auktion där någon sålde sin använda Cliniquetvål (hård). Yack..
Himla valv skrev 2008-10-30 15:09:14 följande:
[citat]
Förlåt tjejer men för mej är detta rena djungeln Jag frågade tidigare här om mineral puder. Jag måste tyvärr fråga igen...hmm Jag vill inte gärna beställa via nätet så då blir det nog bara i.d & youngblood kvar. Såg det först i dag att det fanns i butik För jag vill inte köpa Isadora eller Loreal. i.d har jag använt men nu börjar det ta slut. Jag är ganska så nöjd med det men jag gillar inte att mina porer syns så väl har iof inte provat mineral veil så kan bero på det. Någon som har några kloka råd i.d mot youngblood?