Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Smink smink smink vi fortsätter!

jag funderar på att göra en smink blogg har tänkt länge men inte orkat

vilken sida är bäst?

• TigerLinn

gillar din blogg.. :)
    nu e mina vänner på mig att jag ska göra en med.
    är du utbildad? eller självlärd?

Knott skrev 2008-10-13 22:05:45 följande:
    Tack!Här röstar man: www.veckorevyn.com/blogawards/rosta/index.xmlSpana in den snygga (NOT!) thumbnail-bilden de tagit från nåt inlägg för att representera min blogg, snacka om konstig klippning...
  • TigerLinn

okej :)
    jag är självlärd ja me :)
    kram

Knott skrev 2008-10-14 07:51:52 följande:
    Tack söta ni för alla era röster! TigerLinn: nä, jag är inte utbildad (inom makeup i alla fall ). Intresset har gett mig egna erfarenheter och fått mig att hitta hit för ungefär ett år sedan och här har jag lärt mig massor!
  • TigerLinn

hej nu e jag tillbaka.. hoppas ni inte saknat mig..
    varit i sthlm i helgen och firat min födelse dag..

• TigerLinn

jag har inte sminkat mig alls. ska på möte ikväll då blir de smink. innan dess blir de att vara "naturlig"

• TigerLinn

okej.. det är många som skriver i denna tråd så man har itne koll på vad alla använder men vad använder du för smink och regöring?
    vad e de för hud problem du har.?

kram

Fridapida skrev 2008-10-23 10:01:29 följande:
    Samma här. Nu är det tentaplugg för hela slanten o då hinns inga mejker med. Men jag ska inte på möte utan spinnging ikväll så det blir sminkfritt hela dagen. Jag är just nu inte glad. Mina hudproblem har satt igång igen. Var o gjorde en ansiktsbehandling men tyckte inte att hon gjorde ett bra jobb. Så jag känner mig som ett pizzafejs nu. Jag hatar att sminka över finnar, det ser bara värre ut. Inte kul. Jag kommer nog behöva äta medicin igen o det vill jag inte. Det torkar ut o tunnar ut huden.
  • TigerLinn

okej jag blev besiken då jag får utslag av den ett stort utslag under ena ögat när jag använder den. kännde mig så lurad när jag var på sminkning där och de använde den på mig sedan var jag dum nog och köpte den som de användt jag var dum och tänkte "ja men den var ju ny innan de la den på mig" sedan gick jag tillbaka dagen efter visade mitt utslag de sa att de inte kunde komma från concelern... och fast dom endast använt den på mig vägrade dom ge pengarna tillbaka.
    jag bråkade länge. men gick hem tomhänt. efter ca 14 dagar när utslaget var helt borta testade jag igen (ville vara helt säker) och samma exem kom. nu vill jag inte använda saker från make up store. om jag hade köpt en helt ny och inte den som de använt på mig då hade jag ju kunnat byta men ibland är man godtrogen. dom hade ju bla sagt att deras smink inte framkallar allergier.

Linny skrev 2008-10-23 10:26:51 följande:
    Har provat men gillar ej
  • TigerLinn

det är försent nu har gett bort den till en kompis som klara av att ha den.. :( tänk om jag fått de rådet innan men tack ändå.

ja de är skit.. man blir ju besviken när man lagt ut så mycket pengarn som de ändå är på nått så litet...
    nu köper jag endast smink med nöjd kund garanti på bruten förpackning. vågar inget annat.

har iaf äntligen hittat en likanade produkt som heter eye base concealer... från EF

Linny skrev 2008-10-23 10:53:45 följande:
    Men vad fult!! Du måste ju ändå kunna reklamera varan om du får utslag!! Illa! Tycker faktiskt du ska skriva till dem centralt..Jag tycker den är torr och passar inte min hy alls. Jag har clinique
  • TigerLinn

som jag just skrev till Linny så är det för sent nuhar gett bort den. men har löst mig av mitt misstag att ALDRIG rekomendera eller köpåa nått på make up store...

LMK skrev 2008-10-23 10:55:08 följande:
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:34:28 följande:
    VA?! Det var det värsta jag hört! Klart du skall ha pengarna tillbaka!! Speciellt när produkten du köpte inte var bevisat oanvänd innan den användes på dig. Stå på dig - du skall ha pengarna tillbaka! Jag har reklammerat mascara ett flertalet gånger & då har jag använt dem i säkert 2-3 veckor. Ibland har den varit grynig/smulig direkt, inte utlovat vad reklamen angett el. att mina ögon inte tålt den. Sånt kan komma efter hand. Fy vad trist!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!