Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

trollsanna skrev 2008-09-13 15:08:41 följande:
    Gjorde en sminkning idag med guldiga färger. Har jobbat lite mer på att få till en snygg vinge på linjen (eyeliner) brukar använda en flytande eyeliner men idag testade jag med ögonskugga och pensel. Var lite lättare med skugga men den blir inte lika skarp som med flytande. Lägger upp en bild i galleriet. Har ni något bra tips på hur jag ska göra för att få en snygg vinge så säg till. Har försökt så många gånger men misslyckas oftast på mig själv. Kanske beror på ögonformen el nått. 
    Jag tyckte att du fått till en fin vinge.
    Jag tycker att lättaste sättet att få en fin vinge är att bredda eyelinern och skära av med en sne skarv. Svårt att försklara... om man säger så här. (Det är inte riktigt så jag gör den men för att förklara hur jag tänker när jag gör den.)
    Jag målar ett streck utmed fransraden sedan gör jag ett till ovanför det strecket så löper parallellt, men det strecket ska göra att det blir som ett extremt smalt liggande V. Det undre strecket slutar där fransarna slutar. Det övre strecket forstätter så lång jag vill ha vingen. Sedan binder jag ihop de två strecken med ett snett rakt streck. Och fyller i tomrummet.
    Vitsen med att jag gör såhär är att jag vill inte ha en sväng på vingen. Det ser det ut som ändå.
    Ja, här ser du hur det brukar bli. Den här är gjord med en liten pensel, dock ej snedställd. Nu använder jag en dipliner, eyeliner med filt-tipp. Den är superlätt att göra snygg eyeliner med.

svalmarkskan.blogg.se/2008/march/eyeliner-igen-o-igen-o-igen.html
  • Fridapida
    Lillymarleen skrev 2008-09-15 15:25:06 följande:
    Vad rekomenderar ni för täckstift eller liknande ifall man får någon finne eller två? Får alltid en kvarvarande fläck efter en finne som tar evigheter att försvinna! Jag är ljus i hyn. Tacksam för svar!
    Jag använder helst på finnar Make up stores cover all blandat med blend and fix. Men det är inget jag gör dagtid, jag använder då i.d.s egen concealer.
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-09-17 16:13:08 följande:
    Tjohej!Någon som vet var man kan köpa en bra sminkväska? Typ att förvara sminket i hemma, och gärna ta med om man ska iväg...?Har ju köpt på mig en del smink från ID. nu och alla dessa små burkar, penslar och pennor mm skulle behöva ett bra ställe att förvaras på.Skulle vilja ha ett sånt där "sminkbord" som de hade mkt i gamla 80-talsserier...stora...med en spegel i mitten...*drömmer sig bort*
    Jag gillar MUS fyrdelade väska. Den är lätt att ta med sig och man har ordning på sakerna. Kostar väl 200-300 kr.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-09-17 16:52:48 följande:
    Har medlemskort på Åhléns och såg i ett blad jag fick igår att Åhléns city i Göteborg skulle börja sälja Dermalogicas produkter. Jag kommer förmodligen fortsätta köpa utomlands, men det är ju bra för att spana in produkterna in real life
    Ja, det är alltid roligast. Åhlens city är verkligen bra.
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-09-18 19:07:02 följande:
    Kors i taket, LMK har lagt upp nya bilder!! Först en mejk med MUS ursnygga dust Demon. Den gör sig så klart inte helt rätt på bild, mer skimmer i alla de läcka färgerna som den har IRL. Sen 2 st med nya pigmentet från Fyrinnae- But I Like Frogs. Är inte namnet helt underbart!? En ursnygg Blågrön skugga med turkost skimmer. Testade en sotning... gör typ aldrig det & vet inte om jag skulle våga visa mig ute med det heller. Men att testa är kul. En dag är jag nog så modig!
    Snyggt! "But I like frogs"... jag vet inte om jag gillar namnet eller färgen mest?
  • Fridapida
    Liiza skrev 2008-09-18 19:42:40 följande:
    Någon som har tips på vart jag lär mig hur man sotar? Någon hemsida? Någon som vet när Beautybag levereras? LMK: Snygga sminkningar!
    Beautybagen bör nog levereras snart... men bli inte förvånad om det tar en månad till. Den förra var också väldigt försenad. Mejla dem o kolla, får du svar får du gärna meddela det här.
  • Fridapida
    Typ100 skrev 2008-09-18 20:22:10 följande:
    var kan jag köpa en bra kabuki borste som inte är i.d minerals eller everyday...vill inte beställa från utlandet.....
    www.mineminerals.se/

jag vet inte om de är bra, men de är i sverige.
    Kabiku från Japonesque o smashbox finns på eleven.se men de är dyra. Sjukt dyra.
  • Fridapida
    Bluelight skrev 2008-09-19 14:11:59 följande:
    Hallo Frida där är du ju! Jag har en fråga till dig! Se oe mott inlägg ovan
    Hej hej
    ja här håller jag till ibland

Ja, jag vet inte riktigt om det finns ngt motsvarande rouge. Det finns inte på MUS iaf. Jag tycker att NARS håller långt högre kvalité än MUS när det gäller rouger.
    Om man tittar på MACs och Noubas produkter så har de lite samma struktur som NARS, de skiftar lite och har lite skimmer i sig. Om jag var du skaulle jag prata med de som jobbar där o säga att du är ute efter ett som liknar Orgasm. De flesta känner till det.

Tyvärr är NARS inte möjligt att få tag på i Sverige.

Ang läppglans. Jag gillar verkligen MACs gloss. Kolla in dem.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!