Fridapida: Nä jag vet vad jag vill ha.  
  Definitivt ingen vardagsmakeup om jag går och blir sminkad. Jobbar inom industrin så jag är osminkad till vardags, förutom mascara. Blir ändå så oljig och skitig i ansiktet. 
På MUS blev det bara konstigt då jag hade 50 olika färger i ansiktet, inget passade ihop. För mig är det en onaturlig makeup. En naturlig makeup för mig är när allt passar ihop färgmässigt, allt ska som fluta ihop, tex inga tydliga kanter mellan 2 olika nyanser på ögonskuggan. läggs mkt färg på ögat så ska det inte va det på kinder och läppar utan bara naturligt där, typ lite rosiga kinder, men inget mörkt.
På kicks blev makeupen så lam, jag sa det och hon la på extra mörk ögonskugga och sa att mer kunde hon inte göra för att det skulle bli häftigare. Användes ingen eyeliner, ingen penna någonstans. Eftersom jag då inte var helt insatt i smink så kunde jag inte ge tips på vad jag ville hon skulle använda. Kändes inte som det var min uppgift heller. 
Men om jag ska ut med karln eller kompisar eller bara för en fredagkväll hemma så vill jag sminka mig rejält. Inte bara mascara och en färg på ögonskuggan. Gärna hitta två färger som passar. Som jag såg idag på youtube brun/brons (på ögonlocket)tillsammans m en som metallic blå färg (längst ut på ögonlocket som ett v), skitsnyggt.
Oj nu blev det mkt från mig, hoppas ni orka läsa ända hit.  

Jag ska på fre inhandla cakeeyeliner, pensel och ny mascara, ev åxå ny ögonfransböjare om jag hittar. (Ska läsa igenom tråden och se vilka tips jag fått på olika märken  
 )
/kristina