Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Smink smink smink vi fortsätter!

Jo, just det, glömde ju

Fridapida:
    Jag har en sån där trefärgs-brynfärg ( ) från MUS, men använder bara en av dem till brynen. Vet du om det finns ögonbrynsfärg där, i enfärgspack så att säga (gud, vad svamligt det där lät )

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Muffin är alltså rekommendationen från två sminkproffs Då blir det en sån! Ögonbrynsfärg måste jag dock kolla vidare på... Den med tre färger från MUS tycker jag är opraktisk.

• Emeraldy

Bra förslag igen, Phantera

Fridapida: Åh, vad bra, då vet jag!

• Emeraldy

Kom på en till sak att fråga

Vet ni om man kan köpa nånstans en tom burk för mineralfoundation? Alltså en sån med hål i? Jag har nämligen två olika mineralfoundation, en som är aningens för ljus och en som är lite för mörk Fundersam Funderade på om jag helt enkelt kunde blanda ihop dem (de är från samma märke), eller tror ni det är en heldum idé?

• Emeraldy

Hmm... hade hoppats att jag skulle kunna hitta nån i butik.... Men då vet jag att man kan blanda i alla fall

• Emeraldy

Linny:
    Hmmm, det kanske är smartare, men det låter lite bökigare  Får kolla runt lite om jag hittar nån billig burk. Jag behöver ju inte ta allt ur båda burkarna, utan ha dem var för sig och så ta lite i blandburken

• Emeraldy

Tack för alla burk-tips

• Emeraldy

Phantera:
    Åh, vad söta kläderna var! Alltid mysigt att snusa på en bebbe

Nu är jag igång med en fråga igen Jag använder mineral foundation och är jättenöjd med det. Dock använder jag MUS concealer (den med tre färger) vilken jag iofs tycker är superbra, men jag funderar varje gång på om det är så bra med en concealer som förmodligen täpper igen hudens porer totalt och sen använda mineralsmink. Borde ju vara bättre att hålla sig till mineralsmink helt och hållet... Men hur funkar mineral-concealer? Täcker det bra? Jag antar att det också är i "pulverform"?

• Emeraldy

Jag ska på fest ikväll och halva nöjet med fest för mig är alla förberedelser innan med långt bad, hårinpackning, omsorgsfullt lagd make up osv

Nu till min fråga: Är det helt tacky med glitter-eyeliner?

Jag ska ha en brun klänning och funderar på en make up i rosa och brunt, det borde väl funka? Har gröna ögon och är blond. Ge mig gärna tips

• Emeraldy

trollsanna:
    Det var precis så jag tänkte; en lite ljusare rosa, en ganska mörk men neutral brun och så har jag en jättefin lite mörkare och festligare rosa. Jag kör på det Och så en liten smal rand av glitter-eyelinern

• Emeraldy

Njae... jag har inte kommit så långt som att jag vill visa bilder Jag provade faktiskt att ta ett kort häromdagen, men det blev en skitdålig bild, så jag måste nog lära mig inställningarna på kamerna först också Fundersam

• Emeraldy

Hörni, nu är jag igång med mina funderingar igen

Jag har rätt nyligen börjat använda mineralsmink och jag tycker jättemycket om det och det känns verkligen skonsamt för hyn.

Men idag tog jag mig en närmare titt i spegeln. Jag upplever nästan att rynkor och porer syns tydligare när jag använder mineralfoundation än en vanlig flytande foundation. Det kan väl inte vara meningen?

Gör jag nåt fel vid själva appliceringen tror ni?

• Emeraldy

Hmm... jag är jättenöjd med mina hudvårdsprodukter och tror verkligen att jag har rätt grejer för min hud. Använder även ögonkräm... Dock använder jag ingen primer.

Egentligen är det nog mer porerna jag "stör" mig på. Typ mitt på kinderna syns de väldigt tydligt när jag har mineralfoundation... Får fundera vidare vad som kan vara tokigt...

• Emeraldy

Linny:
    Jag har både EM och Mary Kay mineralmakeup, och märker ingen skillnad dem emellan.

Jag har ingen Finishing Dust Generad

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!