Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Phantera

jag tycker att det är en bra idé. MEN problemet är att tråden går ut på datum och folk frågar ALLTID ändå...

Men absolut värt att prova.

Gör du en tråd så länkar jag till den.

• Fridapida

Trollsanna

Gud vilka snygga fransar du hade på tisdagen! Vad hade du gjort där? Det är så snyggt när de "korsar" varandra men inte klibbar ihop. Me Like!

Linny
    Fint! Och jag måste je dig en eloge för att du har lite färger på dina kläder. På mig är det svart svart svart. Du har blått, brunt, vinrött och allt annat. Det är så fint! De flesta fastnar i svartakläderträsket... inte du.

Truelove 4 ever
    Vad mycket snyggare det blir med eyeliner! Försök att få den lite längre in i ögonvrån. Dra t.ex. med en tops eller hellre torr pensel ut den. Eyeliner är verkligen en trixig historia men väl värd besväret.

Phantera
    Men herregud... hur kan man sälja sådant? Säljer hon gamla kaviartuber och deos också? Blä...

Jag har provat en produkt ur BB idag. Vad tycks?

www.svalmarkskan.blogg.se

• Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-19 23:26:54 följande:
    Någon som vet mycket om ID:s produkter? Jag funderar på o köpa mineral veil, det finns en lite mörkare variant. någon som har provat den?jag är så blek och skulle vilja ha en lite mer "solbrun" färg i ansiktet, men som endå inte blir för mycket men endå ser naturlig ut. Är det någon annan av ID:s produkter ni kan rekomendera isf? Tacksam för svar!
    Deras tainted MV? Heter den inte så? Jag är iofs motståndare till att försöka ge ansiktet färg genom att ha en mörkare bas... Jag tycker att det blir mkt bättre resultat om man använder en bronzer för att få en mer "solbrun" look. Pudret, dvs MVn har man i hela ansiktet och man vill ju vara så ljus som möjligt på vissa ställen som t.ex. på överläppen och under ögonen.
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-11-20 12:42:26 följande:
    Dagens make ligger i galleriet, det blev mörk blått och rosa idag, känns lite som jag har blåöga men jag är nog mest ovan med blått.
    Fint
  • Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-20 16:54:30 följande:
    Oki men är det isf bättre om man har lite brun utan sol i ansiktet och sedan id mineral veil (transparent), sedan ids fondation och slutligen mineral veil igen?
    Alltså... det är ju olika vad man tycker är snyggt. Jag tycker att det ser illa ut när man har en foundation eller puder som gör att man får en mörkare ton i ansiktet än vad man egentligen har. Brun utan sol är kanske bättre men jag vet inte... Varför inte vara som du är? Persnligen tycker jag att man är finare om man är ljus i ansiktet om man är (som jag) en blekfis. Det är bättre att ha en ljus bas och lägga bronzer för att få liv i ansiktet. Skulle jag vilja få lite mer färg i ansiktet hade jag faktiskt hellre solat solarium (jag vet... inte bra). Men jag skulle inte sola mig brun utan bara sola väldigt sällan med spf i ansiktet. BUS kan nämligen lägga sig i porerna och det är inte vackert.

Jag kanske är helt fel ute men jag tycker att man ska ha den hudtonen man är född med... En naturlig bränna är alltid vacker men jag gillar inte solariebränna eller BUS-bränna. Men det är MIN åsikt. Tycker du annorlunda så ska du naturligtvis gå efter det. Smaken är som baken...

Fråga till ALLA: Brun eller blek? Är jag ute och cyklar?
  • Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-20 17:41:18 följande:
    Oki men jag är överdrivet, blek. Alla komenterar det. Jag har hittat en jätte bra brun utan sol som min hudterapeft rekomenderar som inte lägger sig i porerna...Det är Hyronemus egna märke. Har ID någon bornzer? Hur blir resultatet om man har veil+fondationen + bronzer? och i vilken ordning ska man lägga dom isf?
    Alltså... det är skillnad på blek och blek. Har man en ljus hy men att den är jämn med lite beonzer o rouge så ser man helt annorlunda ut än om man är blek med mörka ringar under ögonen.
    Jag använder en bronzer från NARS som heter Lauguna. Den är inte en mineralprodukt. Men det finns så klart. Jag använder id's bare radiance, det är ett lite bruntonat askungepuder. Det kan man lägga ovanpå foundationen som bronzer.

Jag lägger så här: MV+foundation+ev Bare radiance+MV+bronzer.
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-20 19:53:10 följande:
    Fridapida > När du skriver på överläppen, menar du då området ÖVER överläppen och under näsan?Jag tycker ofta att det ser knasigt ut om det är ljusare där än resten av ansiktet. Varför vill man ha ljust där? Visst, man vill ju inte vara mörk så det ser ut som man har mustasch heller...
    Ja, jag menar området mellan näsan och munnen. Nja, inte superblek... men överläppen bör knappast vara mörkare än resten för då ger man intrycket av att man har mustasch. Inte så stiligt på en kvinna.
  • Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-20 20:44:58 följande:
    Vill också tacka för en inspirationstråd. Ska försöka ge mig på en fotografering av dagarnas make up någon dag. Vart köper man bäst EM-borstarna som ni pratar så gott om?
    kul att den uppskattas! Roligt att du är med oss.

www.everydayminerals.com
  • Fridapida

Imperaliss

jag älskar mina Japonesque-borstar. De är helt klart mina favortiter bland ögonskuggeborstar. Jag är också borsttokig och vill köpa massor men det är ju det där med pengar...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!