Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Kianas Mami skrev 2008-11-22 13:20:37 följande:
    Ingen som vet?
    Jo jag vet.

Mineral Veilen appliceras med en stor mjuk puderborste. Kabukin har du till foundationen endast. Till Rouge har du en rougeborste.

Flawless tycker jag är för liten för att lägga MV med men det är en smaksak. Jag har använt flawless till Rouge men tycker att den är lite stor.

Men om jag hade haft flawless och kabuki så hade jag haft flawless till MV och rouge och kabuki till foundationen.

Man kan använde flawless till foundationen också om man vill ha en mindre täckande yta men jag har aldrig gjort det.
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-11-22 11:53:55 följande:
    Till er alla andra tjejer. Jag har kikat på era sminkningar och dom är så fina. Har lagt upp torsdagens och fredagens sminkningar på min blogg nu. Har jobbat så mycket så jag har inte hunnit med. Givetvis är jag fortfarande inne på rosa och lila så dom påminner om tidigare sminkningar. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jag gör likadant, snöar in på en färg och så kör på det ett tag. Fint var det. Jag hoppas få se mer av den chockrosa eyedusten. Snygg!
  • Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 13:56:59 följande:
    Oki tack för ditt svar! Men är det ett måste o ha en flawless borste? Räcker det inte med kabuki borsten iaf för MV...det blir ju så dyrt med alla tillebehör.. lol :p
    Alltså... man kan ju prova. Men har man lagt ner så mycket pengar på ett bra puder, som för mig håller iaf ett år, så tycker jag att det är värt att lägga pengar på bra borstar. Resultatet är beroende av verkygen. En borste håller dessutom väldigt länge. Rengör du den regelbundet och torkar liggande så håller den sig fin.

Jag har The body shops puderborste. Kostar väl nästan 300 kr. Men det finns billigare. Kolla vad Kicks professionnalserie har att erbjuda. Det finns även väldigt billiga på nätet. Kolla runt lite. Köp inte Flawless, den är bara dyr. Det finns bättre som är billigare.
  • Fridapida
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 15:18:09 följande:
    Oki men är inte flawless borsten bra? Jag såg att den fanns o köpa på tradera för endast 99 kr..
    Jag tycker att det finns bättre borstar.
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-11-22 21:10:10 följande:
    Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Väldigt fint. Vilken bra väska! *avis*
  • Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-23 11:36:50 följande:
    Nu har jag lagt upp bilder i mitt galleri från gårdagens test på morgonen. På ena ögat är det svart sotning och på andra en lite snällare variant. Hade inte tid att göra en hel make då jag hade sonen vid min sida, men med mutning av ett gäng vindruvor så fick mamma leka med sminket ifred.
    Det så fint ut. Nu var det mer färg.
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-11-23 12:35:05 följande:
    Nu ligger två nya sminkningar i galleriet från veckan. Det var de minst trista Där kan ni se att det inte alltid blir som man tänkt sig med färger. Ceriserosa är numera något jag provat fast det skulle vara vinrött.
    Men det var fint med ceriserosa. Båda var fina.
  • Fridapida

En ganska dålig bild på lördagens mejk. Bilden togs när jag kom hem så jag är ganska trött på bilden.

• Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-11-23 16:28:56 följande:
    Gud vilken snygg färg!
    Tack... jag tycker att den var ännu snyggare IRL. Den är liksom tredimensionell... kan man säga så?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!