• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

paola skrev 2008-11-05 20:26:42 följande:
    oj då vad är mineralconcealer?
    mineralsmink är i puderform som man försiktigt "buffar" in i huden.Då smälter den in i huden och blir alltså inte som puder (inte om du använder en bra sort alltså). Därför blir det konstigt om jag skulle ta en flytande concealer ovanpå detta då det ju hade gjort det jag lagt på, fuktigt.. Hade jag haft en mineralconcealer däremot, som ju också är en torr variant, så hade det nog inte spelat så stor roll om jag la innan eller efter.. Inte lika stor roll i alla fall..

Hade jag flytande concealer OCH foundation så hade jag lagt concealer först.
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-05 20:58:34 följande:
    Nu ligger dagens vinröda sminkning i galleriet. Den ser dock mer rostbrun ut... men föreställ er vinrött! La även upp 2 till; en i lila med pigment fr. MUC & en i sidenmatt brunt med pigment fr. Fyrinnae.Nu är det dax för Grey's!
    Jättefint!
  • Linny
    Charlita skrev 2008-11-06 09:19:55 följande:
    hjälp! jag tro att jag e allergrisk mot smink eller nått jag har börjat få eksem liknande torr hud på ögonlocken, vid sidan av ögonen, hakan och runt munnen och kinderna Syns inte så jätte mkt men det känns och jag smörjer in mig o de känns lite bättre. Jobbigt nu får jag ju torra fläckar i ansiktet sminket kommer inte sitta så bra. Hoppas det går över snart jag hatar när jag får utslag eller finnar. låter skit töntigt men det kan sabba min dag. Vill typ inte visa mig ute. nej ush va ytlig jag låter men så e de...
    Trist! Har du börjat med någon ny produkt? För du har väl använt smink länge..
    Tänkte om du hade nytt puder, foundation, fuktkräm eller nåt?
    LMK skrev 2008-11-06 09:28:33 följande:
    Tack alla! Har dock svårt att variera mig i hur jag lägger skuggorna. Blir typ likadant fast olika färger bara. Några idéer? Jag har inte provat klarrött, DET är verkligen vågat! Men det kan oxå bli riktigt läckert om det görs rätt & på rätt person. Kolla in dessa länkar:purity.webblogg.se/2008/november/killer-crush...#trackbacksminkan.blogg.se/2008/february/rodsvart-sotni...
    Missade skriva igår! Dina sminkningar är jättefina. Skulle vilja se dig med lite mörkare färger Kan du inte ta en bild längre ifrån? Kanske en på hela ansiktet? Ofta är det ju så att sminkningen ser ljusare ut i närbild men när man väl tar på lite avstånd så kommer den mer till sin rätt. Så dina sminkningar kanske egentligen inte är så ljusa
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-06 10:01:48 följande:
    Linny skrev 2008-11-06 09:42:30 följande: Tack!! Mörkare färger blir det! Skall ju ut & äta middag med mannen min imorgon så det passar bra. Skall försöka fota hela ansiktet, men det är SÅ svårt! Blir lätt ett "fish-fejs" Trots att jag är lång, så räcker armarna inte till Använder du stativ när du fotar?
    Fish-fejs Nä jag zoomar bara ut en del och håller kameran en bit bort. Jag får också konstig näsa på bilderna. Man får ju det när man tar så nära..
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-06 10:19:24 följande:
    purity.webblogg.se/2008/september/att-kopa-pr...
    NÄÄÄÄÄ! Jag har precis skickat efter.. Vad fult om det är så.. Har någon konfronterat säljaren??
    LMK skrev 2008-11-06 10:26:04 följande:
    Linny skrev 2008-11-06 10:07:41 följande: Du har väl en systemkamera? Är det inte svårt att fota sig själv med den? Jag menar, den är ju så stor? Jag har en systemkamera hemma oxå men kör enbart med lilla Canon Ixus Kanske skall avancera upp lite & lära mig den stora... Bilderna blir ju så mycket bättre med de stora kamrorna.
    En digital systemkamera ja. Näe inte svårt. Jag är väl stark eller nåt
  • Linny

Ang. macprover; Nä visserligen har jag varit nöjd med de flesta. Men jag har några som jag tycker har varit mesiga i färgen, som stora flingor.. Men vi får se när jag får dessa!
    Har ju inte fått någon reaktion mot dem. Blev bara arg när jag läste om det...

• Linny
    trollsanna skrev 2008-11-06 11:16:09 följande:
    Vad fina sminkningar ni har gjort allihopa. Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Det blev skuggor från FACE idag. Vanity och Aubergin. Försökte mig på lite av de tipsen jag fick i veckan. Tycker faktiskt det blev bra. La lite skugga högre upp och i ögonvrån. Mer förslag får ni gärna komma med. Nu kallar jobbet som vanligt men jag kikar alltid in efter jobbet också. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint! Gillar det bättre nu när du lagt lite mörkt i yttre ögonvrån också, och inte bara upptill Hur kommer det sig att du valde mörkbrun eyeliner men svart på nedre fransraden? Tror det skulle bli lite mer enhetligt med samma färg
  • Linny
    Charlita skrev 2008-11-06 11:09:49 följande:
    skrev fel jag menar www.makeupbycharlotte.blogg.se haha Tokigt!
    Kul Synd bara att bilderna är så suddiga. Tar du med mobilen? Går inte riktigt att se sminkningarna, men de är säkert jättefina
  • Linny
    Knott skrev 2008-11-06 11:33:58 följande:
    Linny - sotningen - den hade jag missat, instämmer att den var snygg! Du kan verkligen bära upp att ha färg innanför nedre fransrad! När du känner dig varm i kläderna med sotat tycker jag att du kan göra det ännu mer intensivt genom att välja en lite mörkare skugga på inre halvan av locket, d v s en mörk och en jättemörk, typ. Om du förstår hur jag menar? Nu är det fortfarande ganska stor kontrast mellan den ljusaste och den mörkaste skuggan.
    Ska testa Såg ljusare ut på bild men den var mörkt mörkt grå i verkligheten och jag såg inte så stor skillnad på den och den svarta Men jag håller med om att det på bilden såg ut att vara skillnad!! Vet inte om jag kommer bli varm i kläderna med sotat. Tog sån tid! Inte de vanliga 20 minuterna som en hel sminkning max tar..
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-06 12:04:57 följande:
    enkelt svar: hittade inte den svarta som jag brukar ha så det fick duga med mörkbrun
    Ok Tänkte att det kanske var någon speciell tanke bakom
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!