Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

nadja83 skrev 2008-11-23 17:01:43 följande:
    Hej allihopa..Har inte alls följt denna tråd men tänkte att det här kunde vara rätt ställe att fråga.. Jo jag söker efter en kombination underlagskräm/puder som är så täckande som möjligt utan att se ut som en mask. Får rätt så jobbig hy så här på vintern. Har letat hos flera märken men inte hittat något.Sen undrar jag också om det är någon som testat en ögonbrynstrimmer och vet om den fungerar bra för att korta ner längden på stråna?Tack på förhand!!
    För att få en rikitgt täckande foundation som inte ser ut som en mask behöver man lägga ut lite pengar. Kanebos foundation täcker bra. Bäst är att gå till en återförsäljare och få det utprovat.
    Jag använder id och tycker att det täcker alldeles lagom. Men det är en smaksak. För att få mineralfoundation täckande lägger man fler lager med en kabuki. ID kan man köpa hos många hudterapeuter, NK och Åhlens city. Finns på vissa Kicks nu också tror jag. Och på nätet...

En bryntrimmer får ju bort alla småstrån som är svåra att plocka. Jag använder inte det eftersom jag är rädd för stubb... Stråna skärs rakt av som med hyvel och det ger stubb. Men hårstråna är ju väldigt tunna och fina så det kan vara en fixidé bara hos mig. Någon som vet?
  • Fridapida
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:14:32 följande:
    Tack för svaret Fridapida! Ska gå o testa Kanebo i nån butik. Nu låter jag väl helt borta haha men vad är mineralfoundation och kabuki för nåt?
    Du låter inte alls helt borta. Det är ganska nytt med mineralsmink.

Knott som brukar hålla till här i tråden har skrivit en del fakta om mineralsmink:
    makeupoholic.blogspot.com/2008/05/ingredienser-i-mineralmakeup.html

Kabuki är en speciell liten rund borste som man applicerar mineralfoundation med.
  • Fridapida
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:37:04 följande:
    Fridapida:Ok tack läste lite på hennes sida och förstår nog ungefär vad det handlar om.. minderalfoundation täcker alltså i allmänhet lika bra som "vanlig" foundation? Ser det mycket annorlunda ut från vanlig? Om jag till exempel ställer två personer bredvid varandra, kan jag se skillnad på vem som har mineralfoundation och vem som har vanlig?Linny: Tack för tipset, finns de i vanliga butiker som Åhlens och Kicks?
    Jag tycker att man ser en skillnad men den är svår att förklara. Det syns definitivt stooor skillnad mellan en mineralfoundation och en av sämre kvalité, t.ex. IsaDora.
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-11-23 19:22:33 följande:
    Vilken snygg skugga, lite metallicglänsande. Du sminkar dig verkligen fint
    Tack, jag är så nöjd med BoS.
  • Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-23 22:45:51 följande:
    Svar på #2362Jaha, är det boxen. Den har jag sett i din blogg dagligen de senaste dagarna. Är det bra skuggor?
    Helt suveräna! Vissa är "vanliga" i konsistensen medans andra är väldigt krämiga. De krämiga gillar jag bäst. Jag är sååå nöjd. Dessutom är det väldigt prisvärt. Knappt 400 kr för 16 ögonskuggor.
  • Fridapida
    Luxor skrev 2008-11-23 23:00:29 följande:
    Svar på #2364Hmm.. låter som om man måste ha en sån Man får ju många olika färger på skuggor som man kanske annars inte skulle ha köpt lösa.Oj vad detta är beroendeframkallande, vill ha vill ha...  Du som verkar kunna det här... Om jag nu ändå ska beställa den från hqhair, är det något annat som man måste ha? Man måste ju passa på när man ändå beställer, tihi.En annan sak jag funderar över är sminkborttagning. Idag använder jag Lancome Bi-facil men tycker att det är svårt att få bort sminket mellan fransrötterna, det blir alltid lite rester kvar. Finns det någon rengöring som tar bort rubbet?
    På hqhair har de japonesque, mina favoritpenslar. Jag vill ha alla! Men nu har jag en stor ögonskuggepensel och en creasepensel. Även en rougeborste, men det är de andra som är outstanding.
    hqhair.com säljs även NARS. Jag använder rouge, orgasm, och bronzer, Laguna, som jag är supernöjd med.

Jag fårstår vad du menar med att det är svårt att få bort smink ibland. Speciellt om man har kajal OCH eyeliner samt mascara. Jag använder Dermaligicas Precleanser som är en olja som man "förrengör" ansiktet med. För att få bort allt tar jag rikligt med olja, Bi-Facil är ju också en olja, just vid ögonen. Det ska vara mycket! Sesan masserar jag mkt försiktigt för att lösa upp ordentlig sedan tar jag vanliga bomullspads som jag fuktar med ljummet vatten för att få bort allt. Försvinner inte allt tar jag mkt mer vatten, så den nästan är dränkt, på en pad och försöker mjukt få bort det sista. Jag brukar vara noga med att låta oljan sitta någon minut innan jag börjar ta bort sminket så att den hinner lösa upp allt smink. Låter det kostigt?
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-11-23 23:02:46 följande:
    det är en verktygsväska från Jula. Behöver dock köpa en till snart..men kan rekomendera den.
    Den är verkligen snygg... kanske vore ngt att önska sig i julklapp?
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2008-11-24 09:52:43 följande:
    Ett tips, jag tror Japonesque är billigare hos Satine.se än på HQ hair. Jag är också grymt sugen på bos, men har egentligen köpstopp!
    Det låter bra. Jag vill köpa mer Japonesque-borstar. Men eftersom frakten alltid tillkommer så är det smart att köpa från ett ställa om man ändå ska köpa ngt där.

Jag har också köpstopp egentligen men det brukar sällan hindra mig. Jag är sugen på att testa någon ögonskugga från NARS... men vet inte vilken.
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-11-24 14:46:26 följande:
    Jag har en skugga från NARS och den är jag inte alls imponerad av faktiskt, men jag tror att det är en specialskugga man ska ha tex när man går ut. Stora glitter korn i den. Den är lila men inte så pigmentrik som jag trodde den skulle vara. Men jag misstänker att det är en skugga man lägger ovanpå annan skugga för glittereffekt.
    Okej... där ser man. Jag som är så sugen på att prova. Får se hur jag gör.

Snyggt Linny
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!