• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Liiza skrev 2008-11-06 17:05:46 följande:
    Den 1 November kom vår Dexter till världen härligt att komma hem från BB när det väntade en Beautybag och en "bok" (Beauty buyble)
    Miljoner grattis!!!!! Hoppas allt gick bra också!
  • Linny
    Özlem skrev 2008-11-06 17:18:33 följande:
    Liiza:Grattis till pojken!Är det fler här inne som e gravida?
    Jag  Väntar mitt andra. BF om 9 veckor.
    Liiza skrev 2008-11-06 17:11:43 följande:
    Tack, tack! Det gick jättebra, åkte in kl 1:00, han föddes kl 8:22. En stor kille 5208g, 55cm lång, världens vackraste
    Ah, en riktig krabat. Skönt att allt gick så bra!
    maddie3 skrev 2008-11-06 17:20:28 följande:
    Ni som beställer från Jersey vad det nu heter???? hur länge har ni fått vänta på ert paket??? är det risk att tullen tagit den??? Har haft otur med "jordgubbs" leveranser! Är de extra på hugget när det gäller skönhetspaket (tullen alltså) :( Stort grattis till sonen :) superkul. Njut,njut njut! Sköt om er.
    Har väl tagit drygt en vecka. Tullen tar inte grejer från Jersey för det är från england
  • Linny

Blä, för magsjuka!!!!! Hoppas INGEN råkar ut för det!! Jag DÖR om jag gör det. Nästan. Fy så hemskt... Jag skulle nog göra nästan vad som helst för att slippa..

Kul med makeupstore kurs!

Fridapida: Snyggt

• Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 20:13:48 följande:
    Hmm, då ska jag kika lite extra efter Pollution, Muffin, Cakeeyeliner...hmm, det var nåt mer du eller Linny nämnde för någon vecka sedan har jag för mig...
    Tja, nåt dust kanske..
  • Linny
    MaddeMamman skrev 2008-11-06 21:45:31 följande:
    hej, jag snubblade över er tråd o slänger in en fråga- Tänkte köpa ett mineral puder och undrar vad ni har för erfarenhet av olika sorter (inte glittrigt). jag har ganska blandad, ljus, lätt fräkning hy, lite fina rynkor vid ögonen. färgen bör gå åt ljus honung och inte rosa..
    Jag kan rekommendera Laura Mercier. Supernöjd!
  • Linny

Idag kör jag nån höstlook.. Fast jag tycker inte jag kan bära upp dessa färger. Jag ser så trött och blek ut.. Ska se hur bilderna blev och kanske lägga upp senare.
    Hade nån gul (lemon) från mac. Den satt dåligt så jag fick bättra på den med 24 carat. Sedan hade jag Obscene (en kopparfärgad skugga från PL) och sist Brun från mac.

• Linny
    trolltyg skrev 2008-11-07 07:50:48 följande:
    Igår var jag och en kompis ute för att dansa styrdans. Det hade jag inte gjort på flera år (är en mera discotjej) och det har jag fortfarande inte gjort på flera år. BLEV bara uppbjuden två gånger, den första av en gubbe som var skitfull. Fattar inte varför han trodde han skulle kunna dansa när han inte ens kunde gå. Och sedan i garderoben nä'r vi var på väg hem (vart en tidig kväll kan jag säga) men då var det liksom försent. Så ingen dans blev det. Men snygg i facet var jag, tyvärr hann jag inte med några bilder men jag hade en ljus skugga över hela locket, lite Granit från FACE i globlinjen, lösfransar och eyeliner runt hela ögonen och riktigt snygga vinröda läppar till.
    Trist att du inte blev uppbjuden mer, men det var säkert för att du var så snygg att de blev blyga
    Phantera skrev 2008-11-07 08:22:24 följande:
    ÄNTLIGEN FREEEEEDAG!TJoho! Det är min heliga dag...bästa dagen på hela veckan. Undrar hur man ska sminka sig idag då...???Mannen har jobbat natt så de små ska få åka några timmar till dagis och leka. Så åker jag nog hem och vilar. Den yngsta kom in 5.20.."Ja vill titta på teve"."Men TVn har inte börjat än, det finns inget att titta på""jooooooo""Nej, gumman. Det finns inget på TV. Det är inte mamma som bestämmer, det är TVn.""Men jooooo""Sch! Du väcker Denise"...."åååååå""Komma upp!""Ok"Sen sov skitungen till 7! Den andra vaknade vid strax före 6...urk!Morgonpigga barn borde förbjudas!Nehepp..påklädningsdags...!Ha en toppen dag alla!
    Ja morgonpigga barn är sådär. Min son vaknade kl. sex idag. Visserligen ska ju jag upp en kvart efter men ändå..

Fridapida: Kände på UD´s skuggor när jag var i usa men då kändes de inte så jättebra. Tyckte jag hade nästan samma skuggor hemma också Svårt att hitta nya när man har dryga hundratalet tycker jag Men det har väl du med?

Knott: Jättefint!
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-07 10:11:23 följande:
    Ja, det känns ju som man har "alla" färger... men jag måste säga att jag ändå tyckte att det fanns plats för lite mer.
    Ja det finns det alltid Jag hittar dock bara enskilda färger jag vill ha, då paletterna oftast innehåller så många färger jag redan har.
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-07 11:39:28 följande:
    Liiza: GRATTIS till pojken!! Fridapida: Kul att du är nöjd med paletten! Sminkningen var väldigt fräsch! Mera, mera, vill se mera!! Knott: Snyggt med mörkt turkost! Kul att skuggorna kändes bra.Linny: Låter snyggt. Du fotade va? Idag kör jag efter Linnys önskemål på mörkare färger. Svårt egentligen, för det blir lätt åt sotning. Jag använde MUS Dramaqueen on the Loose (fr. Alcazar kollektionen. Mörkt mossgrön/brons/guldig) MAC Copperized (tror jag att det var) samt lite MAC Vanilla. Har fotat både ögat & helbild. Tror dock att det inte kommer synas så bra, då jag har tunga/hängande ögonlock. Skuggorna syns knappt, jag ser nästan arg ut istället...
    Ska bli kul att se. Du har oftast inte eyeliner runt hela ögat, så det skulle ju mörka upp det lite...
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-07 13:36:38 följande:
    Linny skrev 2008-11-07 12:08:39 följande: Jo det klart. Men jag ser verkligen inte KLOK ut i eyeliner runt hela ögat. Jag kan knappt markera inre ögonvrån med en mellanfärg. Det går bara inte! Ni skall få se vid tillfälle... Har ju dock börjat vänja mig vid mörkt på vattenlinjen. Var lika anti till det oxå förut. Men det är kanske bara att vänja sig. Oftast är man själv mer kritisk än andra. Jag är ju van att se mig på ett visst sätt & andra kanske inte tycker det är fullt lika galet
    Ja visa Jag har ju hävdat i ett år nu att jag inte kan ha sotat..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!