• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Trollsanna: Jättefint Shangri-la verkar superfin.

• Linny

Ok, här är dagens sminkning..
    http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeup

Jag upplever inte att jag kan ha koppar/orange utan att jag ser glåmig och trött ut. Likadant med rosa. Fast jag gillar färgerna.. Å andra sidan ska jag ge det en chans till, för imorse fick jag stressa och göra hela sminkningen med alla moment på 10-15 minuter och dessutom med skuggor som inte var så lätta att arbeta med.. Men jag har tyckt att jag såg trött och sliten ut hela dagen..

• Linny
    Phantera skrev 2008-11-07 17:48:38 följande:
    Ah! För enkelhetens skull: phantera.blogg.se
    Fint Jag kan ju inte komma med så mycket tips om sotning, då jag själv gjort min första nyss
    Phantera skrev 2008-11-07 19:04:36 följande:
    Hur får man "glitter" att fästa?Jag har några burkar med glitriga "flagor" som jag fått från thebodyneeds.com när jag beställt samples.Men hur får jag dem att fästa? Bara borsta på med en borste funkar inte. Man bara dammar bort dem...typ.Vad ska man använda för att få dem att sitta kvar? Hade "svart glitter" som jag tänkte ha på ikväll...men det sket sig med bresladd...hehe
    Precis; först primer, sedan krämskugga så det blir lite lite "klistrigt". Sedan ska du inte "svepa" på skuggan utan dutta dit den med penseln. Dutta med bestämda små tag..
  • Linny
    MaddeMamman skrev 2008-11-07 20:50:39 följande:
    Tack för tipsen angående mineralsminket När det gälller färger på ögonskuggor så tycker jag att jag kört fast i de gamla vanliga.. röd, guld, cerise och lila. Tyker inte jag passar i kalla färger men jag borde kanske pröva igen.. har inte haft blått på ögonen sedan högstadiet vilet är 100 år sedan typ jag har kikat in på era länkar o tycker ni ser jättefina ut allihopa.
    Kör brunt, grönt (finns ju varma gröna), silver, koppar, grå-blå, svart, turkos osv Prova! För nåt år sedan körde jag typ fyra nyanser av brunt.. och kanske någon grön. That´s it
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-07 22:15:20 följande:
    Nu ligger dagens mejk uppe. Inzoomat + helbild. Det blev väl sådär bilder... är som vanligt mörkare irl.
    Fint! Är bra att se på lite avstånd också ju. Skulle vilja se med mörkare runt hela ögat någon gång också som sagt
  • Linny
    Knott skrev 2008-11-08 11:45:18 följande:
    Linny: jag tycker absolut att du kan bära upp lite mer guldorange skuggor, det var jättefint. Jag tyckte mest att de såg ut att gå i brons/koppar, så jag vet inte om bilderna gjorde färgen rättvisa eftersom du skrev orange, men fint såg det ut hur som helst Shoppingtokig: jättesnygg mejk, vad kul att du blev nöjd och att du fick med dig lite roligheter hem!LMK: snyggt! om du vill få ett mörkare helhetsintryck tycker jag att du kan våga gå upp högre i globlinjen med den mörkaste så att den syns ännu mer när du har ögat öppet
    ah, kanske var mer koppar då Orange-koppar, lite liknar de ju varandra i alla fall
  • Linny

Trollsanna: Fina sminkningar båda två, men turkost är verkligen urläckert till dina bruna ögon

Phantera: Haha, tack Vaddå, skulle man få hängigare (sladdrigare?) mage andra gången?

• Linny
    Karisma skrev 2008-11-09 10:59:06 följande:
    Men jag missade magen Linny. Mappen var tom. jag vill åxå kika.
    Är mappen tom? Nä, gå in i mitt galleri och kolla 2:a graviditeten.
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-09 11:52:04 följande:
    Phanter och LinnyTack!Nu måste jag överaska lite. Har använt en kanllig grön skugga idag. Kommer förmodlingen aldirg ha den igen. Trivs verkligen inte alls i den men nu får jag se ut såhär idag. Använde PL:s Venom. Väldigt väldigt grön. Känner mig som en från filmen V om någon kommer ihåg den serien. Bild finns i bloggen.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Den är väldigt väldigt knallig det håller jag med om. Men jag skulle ge den ett försök till och använda den ihop med tex. en mörkt grå skugga, som du lägger i yttre v-et. Jobba ihop dem lite så blir det nog en annan effekt
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!