Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Mie74 skrev 2008-11-24 19:32:31 följande:
    Är det någon som vet vart man kan köpa mineralsmink i butik i Malmö eller i närheten?
    Kolla efter hudterapeuter som använder sig av Decleor om du vill prova i.d. De hudterapeuter som använder Dermalogica har Jane Iredale. Hudterapeuter hittar man på eniro.
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-25 08:20:56 följande:
    And it is done!Nu har jag beställt en "bok med skuggor"! Hoppas den kommer fort fort fort!
    Jag fick den på typ tre dagar från hqhair.com. Beställde du din där så har du den kanske innan helgen.
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-25 22:31:32 följande:
    Fridapida > Du som använde Fairly light foundation, är den mörkare eller ljusare än "vanlig" light?Fairly är det typ som "knappt", eller hur ska man översätta det?
    Den är lite varmare än light och snäppet mörkare. Jag har gula undertoner. Så "knappt" är en bra översättning.
  • Fridapida

Nu har jag varit inne och kikat på era mejker.

Linny
    Väldigt fint! Du får alltid så bra färgåtergivning (eller vad det heter)... Varje gång!

LMK
    Kul med ansiktsbild. Fin fint.

Trollsanna
    Det är roligt att se lite färg.

Phantera
    Bra med ansiktsbild på dig också. Lättare att se hur det blir.

• Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-27 08:09:36 följande:
    Hm...okej.FÖr jag har light och medium och medium beige hemma. Den sista har jag inte provat.Men light är lite väl ljus tycker jag. Men jag tror att jag har kalla undertoner.Har lite rödlätta kinder...Everyday Minerals är ju bra när man ska välja färger för där står det till vilka hudtoner de passar till.Fast då måste man ju veta vad man har...haha...Nehepp...klä på barnen och fara till dagis...ha en bra toooorsdag!
    Oj... har du köpt fullstorlek utan att veta? Om du är osäker ändå så gå in till en återförsäljare och kika på de olika nyanserna.
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-11-27 10:04:14 följande:
    Fridapida skrev 2008-11-26 23:23:24 följande:
    Fast det där är konstigt tycker jag.Jag har ID Medium Beige under vår/sommar när jag är lite mera solbränd. Fick sedan utprovat Light som den bästa efter Medium Beige, då de ligger i samma ton & är den ljusa motsvarigheten till Medium Beige. Fairly Light är för rosa & var inte rätt för mig. Men jag har oxå hört att den har gul underton & bör vara mindre ljus än Light. Jag fattar inte. Hur som, det är helt klart olika på olika personer!
    Ingen aning. Det är svårt... det är därför det är så viktigt att få det utprovat ordentligt.
  • Fridapida

Evenflow

Riktigt snyggt! Jag gillade verkligen den med glittret. Precis lagom mycket. Jag blir sugen på att testa. Hur fäster du glittret?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!