• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

V hjärtar J skrev 2008-11-09 22:15:01 följande:
    Hoppar in i tråden jag med;)Vad andvänder ni för rengöring ? Tycker Diors är kanon bra men kostar ju en hel del också!, Några andra rengörings tvålar som ni kan rekomendera ?
    cliniques foaming mousse cleanser till ansiktet och samma märkes gentle eye makeup remover.

Tresteg gillar jag absolut inte.. Deras toner känns som om den river av halva ansiktet..
    Mie74 skrev 2008-11-09 22:15:38 följande:
    På morgonen när jag ska lämna barnen på dagis eller skola hinner jag inte sminka mej mer än typ grundmakeup kan man fortsätta sen när man kommer hem typ efter en timme eller nåt sånt elle rmåste man börja om från början har hört både och nämligen.
    Man kan rätt snabbt lära sig snabba upp processen. Jag har en kvart till alla makeup på morgonen, innan jag ska lämna sonen på dagis Om du vill kan du ju annars lägga grunden, men vänta med skuggor och sånt tills senare.. Men det funkar ju inte så bra om du redan lagt på mascara och sånt förstås.. då får du vänta med det..

Då jag har mineralsmink brukar jag göra ögon först. OM jag vill skulle jag då kunna göra ögonen helt klara, sticka iväg en stund och så göra resten av ansiktet sedan..
  • Linny
    Mie74 skrev 2008-11-09 23:12:22 följande:
    Svar på #1908Kan du ge några bra tips på sminkning som går på en kvart både med mineralsmink och vanligt smink (foundotion).Jag är hopplös när det gäller makeup får göra om det flera ggr. tråkigt men sant så smidiga tips tas tacksamt emot.
    Nästan alla mina sminkningar i galleriet har gått på 15 minuter-20 minuter. Undantag: sotningen. Den tog en halvtimma Har en vild treåring och är alltid själv hemma med honom på morgonen, så jag har inte mer tid att lägga..
  • Linny
    Linny skrev 2008-11-10 06:33:58 följande:
    Nästan alla mina sminkningar i galleriet har gått på 15 minuter-20 minuter. Undantag: sotningen. Den tog en halvtimma Har en vild treåring och är alltid själv hemma med honom på morgonen, så jag har inte mer tid att lägga..
    ...då lägger jag närmare tio minuter på ögonen (primer, krämskugga, två-tre nyanser skugga, eyeliner, mascara, browfix). Resterande fem läggs på att lägga lite concealer under ögonen och sedan borstar jag över finishing dust (mineralprodukt) över hela ansiktet, därefter foundation som buffas in. På med bronzer under kindben som borstas på som ett liggande V och tonas ut mot hårlinje och ner mot käkllinje.. Sedan rouge på tjockaste delen på kinden, som också tonas in med bronzer..  Lite mer finishing dust och sedan på med läppenna/stift..
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-10 12:23:52 följande:
    Dagens sminkning ligger uppe. Tänk på att jag fortfarande övar på eye linern
    Fin färg Prova att lägga upp i globlinjen lite längre och sudda. Öva på bara, det ger färdighet!
  • Linny
    V hjärtar J skrev 2008-11-10 13:02:03 följande:
    Hur sjutton får ni Eyelinern så snyggt ;)? När jag har det ser det för taskigt ut ser ut som jag gjort "vågor" eller stora streck *S*
    Träna. Jag började för inte så länge sedan. Innan använde jag mest kajal, men nu kan jag inte vara utan min eyeliner. En bra anglebrush och en kakeyeliner does the trick
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-10 13:16:05 följande:
    Linny skrev 2008-11-10 13:11:34 följande: På din senaste närbild med höstfärgerna, är det kakeyeliner där? Svart el brun?
    Ja, brun.. Men ibland blir det sådär.. Har för mig att jag inte lyckades så toppen den dagen. Kommer inte ihåg bara.. Har ju som sagt bara 15 minuter och ibland är man för stressad på handen...
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-10 13:28:14 följande:
    Linny skrev 2008-11-10 13:19:23 följande: Nej jag tykte det såg jättebra ut. Snyggt med det lite mjukare bruna oxå. Har du även den på vattenlinjen? På mig stannar inget kvar där i mer än 1 kvart typ... kanske skall prova min gel-liner?
    Nej, jag har inte eyelinern på vattenlinjen. Den håller inte bra där tycker jag. Där håller, konstigt nog, en vanlig ögonskugga bättre. Lägger den först lite fuktig, med min anglebrus. Sedan duttar jag borsten på den torra skuggan igen och duttar över. Det "fixerar" och sedan håller det hela dagen
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-10 16:56:28 följande:
    Åh idag har jag absinthe. Så himla fin! Jag har den ihop med den ljusgröna som jag köpte för ett pund på hqhair. Ett fynd! För er som gillar grönt så kan jag verklgien rekommendera absinthe. Och jag måste säga att jag är nöjd med kvaliten på UDskuggorna. De är pigmentrika och krämiga. Formulan varierar lite mellan de olika skuggorna, men överlag är de krämiga. De sitter hela dagen, lika fina när jag kommer hem. Men det är nog inte helt irrelevant vad man har för grund. Grunden är a och o.www.svalmarkskan.blogg.se
    Toksnyggt!
  • Linny

Men vad är detta Book of shadows för nåt? Vaddå figurer som poppar upp?

Fick hem mina macskuggor idag så jag och sonen satt och provad på handryggarna

• Linny
    Fridapida skrev 2008-11-10 20:42:02 följande:
    Jag har den i min blogg.
    Jamen åh, den känner jag ju igen Visste bara inte att det var några popupfigerer..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!