Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Idag har jag provat en vinröd/rosa kombo. Urban Decay-skuggorna är så tacksamma att arbeta med. De sitter som berget hela dagen. Jag är verkligen sugen på att köpa fler.

www.svalmarkskan.blogg.se

• Fridapida

Knott skrev 2008-12-04 09:45:52 följande:

Fridapida skrev 2008-12-03 21:28:08 följande:
    De är superfina ihop!
    Ja, jag tycker att BoS är bra på det sättet. Det finns många skuggor som passar ihop utan att gå i en enda färg.

Vad tycker du om din? Är du nöjd?
  • Fridapida

Liiza skrev 2008-12-04 11:18:36 följande:

Tog en promenad med barnvagnen till affären. Köpte tidningen "Damernas Värld" Jag har aldrig läst den.. Men man fick en Face Eyeliner+pensel på köpet så
    Visst är det bra! Trist är bara att jag prenumererar och då var förpackningen bruten och eyeliner+pensel saknas. Jag e-mejlade dem men har inte fått svar. Jag måste erkänna att jag är liiite irriterad.
  • Fridapida

Phantera skrev 2008-12-04 17:03:00 följande:

Jaha, testade min BOS igår! Gillade färgerna. Men jag tyckte Midnight Cowboy glittrade av sig lite under ögat...Men jag gjorde bara en snabbsminkning för att testa.Idag var jag docks sämre i mina stackars ögon så det var mindre kul så jag har inte vågat sminka mig något.GJorde dock en sköljning med ögonvattnet direkt i ögonen (har bara baddat med bomullspads förut) och det gjorde susen, är bättre igen. Resultatet:phantera.blogg.se/index.html
    Ja, det håller jag med om. Midnaight cowboy ser verkligen fin ut men allt glitter ramlar ner. Jag ska prova att applicera den på Dignity genom att trycka fast den och se om det blir bättre då.
  • Fridapida

Hej
    tack för era kommentarer

Jag ska försöka ta en närbild... jag försöker men det blir bara vitt. Haha! Men jag ska öva lite på det så får jag väl till någon bild.

• Fridapida

Bebita 2k7 skrev 2008-12-05 12:28:59 följande:

Hej tjejer, har en liten fråga, är jätte sugen på att testa I.D.foundations men är lite tveksam på vilken färg jag ska köpa kan man gå till nån affär som säljer id och testa där eller måste jag chansa, är ljus i hyn, typiskt skandinavisk. Sen undrar jag vilken borste som är bäst att använda till.
    Jag håller med LMK. Gå till en affär och prova. Be dem lägga på i ansiktet (kanske två olika så du ser skillnaden) och så känner du efter om det känns och ser bra ut. Jag tycker det tar ca 20 minuter innan färgen smälter ordentligt och man ser vad man tycker om den. Dessutom är det bra att prova den på huden innan man käper ifall man reagerar på något ämne i produkten. ID innehåller bismuth som en del reagerar mot. Jag har använt ID och har inte några problem alls. Så det är verkligen inte alla, men det bör nämnas eftersom problemet finns.

Sedan gör du som du vill... vill du köpa för fullpris i butik eller beställa på nätet? Jag köpte senast på ebay av Be_natural. Bra pris men jag fick betala tull. För mineral veil och foundation betalade jag ca 400 kr. Jag är inte säker på priset... kanske lite mer? Men i butik hade det gått på 750 kr ungefär.

Jag gillar EM's loch handled kabuki. Flat topen har inte jag fastnat för... men det är en smaksak. Men köp INTE ID's egen kabuki. Dyr och dålig.
    www.everydayminerals.com/index.php&page=shop.browse&category_id=20&Itemid=46
    Här kan du se den jag gillar.
  • Fridapida

LMK skriver jag... jag menar så klart Hallonmopeden!

Ni får ursäkta att jag är lite förvirrad. Jag sitter med hemtenta och ska jobba i natt så jag är lite stressad... dessutom så ska jag hinna med ett spinningpass innan jobbet. Jag är inte mitt allra mest samlade Jag idag.

• Fridapida

Phantera skrev 2008-12-05 18:15:42 följande:

Nu har jag testat lite skuggor från min BoS inför imorgon. Vad tycker ni?Jag vet inte om jag är nöjd med någon variant. Skulle vilja vara lite färgglad. Men den ena som, som jag tyckte blev bäst, är inte såååå färgglad...phantera.blogg.se/index.html
    Jag gillade absinte-mejken bäst. Fin! Använd en klistrigare bas när du fäster så blir den färgstarkare samt en fast pensel sp du nästan trycker dit skuggan.

Underlaget gillade jag bäst den motsatta sidan. Jag vet inte vilket märke det var.

Är du nöjd med BoSen annars?
  • Fridapida

Phantera skrev 2008-12-05 18:33:02 följande:

Fridapida skrev 2008-12-05 12:17:57 följande:
    Dignity, är det en slags primer? Har sett dig nämna det förut, men alltid glömt att fråga. Men jag antar att det är något åt det hållet?
    Ja, det är en cremehighlighter från FACE.

Fint LMK o Trolltyg
  • Fridapida

Phantera skrev 2008-12-05 18:40:25 följande:

Fridapida skrev 2008-12-05 18:35:50 följande:
    Har ju inte hunnit testa så mycket eftersom jag inte vågat pga ögoninflammationen.Basen på andra sidan tyckte jag också bäst om. Det är det svenska märket! Från www.careoflena.seFast "IRL" så tror jag det kanske är lite för mörkt. Tog "Naturlig Mellan". Men jag kanske skulle testa med "Naturligt Ljus" som bas imorgon då...?Jag är lite rödrosig eller hur man ska säga på kinderna...är det det som kallas roscea(?) ?
    Där ser man. Det kanske är värt att prova? Är den lite mer täckande än ID? Det såg ut så på bilden.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!