-
Jag har bara testat makeupstores men är jättenöjdPhantera skrev 2008-11-10 20:48:07 följande:Vilken cakeliner rekomenderar ni? Sökt på nätet men hittar bara på utländska sidor...och inget märke man känner igen.Nehepp. Mot jobbet! Natti på er!
Har flera olika färger därifrån..
-
Charlita: Som flera svarat så kan det ju bero på att tex. Loreal inte har rena mineraler. Sedan finns det olika mineralsmink som passar olika. Id innehåller tex. bismuth som en del är allergiska mot. Detta finns dock inte i tex. Everyday minerals mfl.
Det kan ju vara så att du är allergisk mot just mineralsmink, men annars brukar just mineralsmink passa dem som är allergiska mot allt annat. Om jag vore du så skulle jag först sluta med Loreals och sedan vänta ett tag. Därefter prova äkta mineralsmink tex. Em.. -
Everyday minerals hittar du här: www.everydayminerals.comCharlita skrev 2008-11-10 22:17:10 följande:Pokergirl och Linny : Ja det tror jag med. Va e mac för nån? och vad kostar den? o samma med Everyday M ? Ja jag får ha en osminkad vecka.. Vet ni vad?! Jag har alltid använt NIVEAS ansikts lotion som är väldigt fet. Utslagen verkade inte bli bättre utan sämre men jag har senaste fdagarna fortsatt smörja in med samma creme tänkte att det kan ju inte vara nått fel på den jag har ju ALLTID haft den sen jag var liten. Men nu skipade jag den och testade ( haha tro det eller ej ) Eldorados ( ni vet Willys billiga) hudcreme som är tunn. Det sved som satan och jag skrek till men nu ser det BÄTTRE UT! Utslagen börjar försvinna mer Tack Knott! läste om den där hud saken du hade. Skönt för dig att den försvann!
De har gratis testkit som du bara betalar frakt för. Du kan beställa tre olika färger foundation, en concealer och ett rouge och betalar totalt ca 40 kronor och det är alltså för frakten.. Sedan provar du fram din färg och så kan du beställa om och ifall du vill, en fullsize senare. Kostar typ 12 dollar för full storlek och det är ju inte ens hundra spänn...
Mac är ett sminkmärke som även går att köpa i sverige. Tror inte de har mineralmakeup dock. -
Ja, det var det första mineralsminket jag provade. För priset så är det väldigt bra! Nu använder jag Laura Mercier men det kostar ju typ tre-fyra gånger mer så konstigt vore det väl annars (men sånt händer förstås..). EM är bra och en bra produkt att prova sig fram med tycker jag.Charlita skrev 2008-11-10 22:30:32 följande:Linny : Låter ju bra det Kanske testar. har du provat? va tyckte du?Knott : neeej.. min mamma har smörjt mig med det sen jag var typ 3 år! o jag har gjort det nästan varje dag sen dess :-O neej.. jag komer bli gammal o sliten i förtid hahaha dumma dumma nivea....Pokergirl : Okej kanske testar det med. Det är så svårt för smink är ju inte det billigaste men man vill ändå ha nått som verkligen är bra. O jag som e student och precis flyttat hemifrån har det lite tight eller väldigt tight med pengar ibland. Jag har aldrig köpt nått på MAC så jag vet inte prisklassen heler. tack för tips
Klart jag ändrar hudfärg på vintern
Blir bleeeeeeeeeeeeeeeeeeek och då syns mina rosa undertoner mer. På sommaren är jag gyllene. Jag har två olika färger på mitt mineralsmink som jag blandar för att få rätt nyans vid olika tider på året.
-
Fick lite nya skuggor igår. Testar en som (jag tror) heter dark blue-green i yttre vrån och globlinjen och muffin på resten. Över allt detta så duttade jag på nåt som hette typ reflects.. Genomskinligt men med extremt glittriga glitterdamm som var lite turkosa.. Tog några närbilder men vet inte hur de blev. Får se om jag lägger upp... Hade superbråttom imorse så det blev verkligen hafsigt och inte så noga med eyeliner osv som annars.
-
Fast jag duttade bara tunnt tunnt över min vanliga skugga. Försökte inte få till ett glittrigt lager utan det var bara bra att det satte sig lite lite.. Skulle ju ha förhandling idag och ville bara ha lite skimmer över resten av makeupen på ögonen. Har inte ramlat ner nåt. Tror dock inte det kommer synas på några foton. Det brukar ju inte göra det.
-
Alltså; man ser ju inte alls färgen på bilden, samt att jag bara tog alldeles för mycket close up och i fel vinkel... så vet inte om det är nån idé att visa faktiskt. Inte ens jag, som vet färgen, kan urskilja den på bilden.
-
LMK: Okay då.. Men det syns apdåligt.. Glitter reflects syns, som väntat, inte alls på bilden. Men övriga skuggor syns också dåligt som sagt. Alldeles för nära och i en vinkel där man ser dåligt.. Ja ja.
Har vanilla (kajal från mus) på tårranden nertill..
http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeup -
Jättefint! Du passar visst superbra med färg på vattenlinjen ju!LMK skrev 2008-11-11 18:37:52 följande:Nu ligger dagens mejk i galleriet. Men bilden är riktigt dålig med fel ljus så ögonen ser turkosa ut. Åh vad jag saknar dagsljus på morgonen... Linny: Joina klubben med dåliga bilder! Lägg ut den ändå! -
Finttrollsanna skrev 2008-11-11 21:28:21 följande:Knott fintLinny fintLMKTyckte det var jättesnyggt!Har gjort en enkel sminkning med inte så markerade ögon idag. Snudd på lite tråkig faktiskt. Det blev lila skuggor. Finns i bloggen nu.trollsannasmakeup.blogspot.com/
Behöver ju inte alltid vara så markerat