Karisma skrev 2008-11-12 10:11:14 följande:
Om jag skulle inhandla en blöt foundation och inte en mineral foundation. Vilken skulle ni rekommendera då?Vilka av grejerna på MUS är bra? Ska testa igen att bli sminkad där och hoppas ngn som kan det där sminkar mig denna gången. Skulle vilja veta vilka av grejerna jag bör undvika. Där ngt annat märke är mkt bättre.Kram K.
Jag har ingen blöt foundation att rekommendera tyvärr. Har aldrig varit så nöjd med mina..
Alltså, jag kan nog inte rekommendera vad du ska bli sminkad i.. Men jag skulle rekommendera dig att kolla på en del av deras penslar, cake eyeliner, läppennor och skuggor. Jag tycker inte de har bra puderborste dock och inte heller foundation och puder (förutom bronzer). Där gillar jag annat bättre. Deras primer och concealer gillar jag inte alls.
Mie74 skrev 2008-11-12 10:28:23 följande:
Vad använder ni för penslar när ni lägger ögonmakeup?
Ett gäng

En eyecrease brush för att lägga i globlinjen och utmed övre fransraden. En större ögonskuggeborste för att lägga skugga över hela locket och att tona med. En angle brush för att lägga eyeliner både runt ögat och på vattenlinje. En mindre ögonskuggsborste för att lägga mörkt i yttre ögonvrån..