• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Kianas Mami skrev 2008-11-11 22:45:21 följande:
    Vad lägger ni under ögonskuggan för att det ska hålla så bra o sitta? Jag har en eyeprimer från make up store men jag tycker inte att det är så värst bra, den är oki...någon som har någon bättre o rekomendera?
    Har också haft Makeupstores. Den är inte alls bra tycker jag. Jag har haft Urban Decays Eye Potion primer. Super! Enda negativa är förpackningen. Provar just nu Lumene och måste säga att jag hittills tycker den håller samma kvalitet som Urban Decays!!!!
    Har mycket skuggor och de håller absolut från sex på morgonen till tio på kvällen utan att flytta på sig alls. Har inte varit ute på natten ännu med skuggorna. Får ta det när jag har fött barn och ammat klart
  • Linny
    Karisma skrev 2008-11-12 10:11:14 följande:
    Om jag skulle inhandla en blöt foundation och inte en mineral foundation. Vilken skulle ni rekommendera då?Vilka av grejerna på MUS är bra? Ska testa igen att bli sminkad där och hoppas ngn som kan det där sminkar mig denna gången. Skulle vilja veta vilka av grejerna jag bör undvika. Där ngt annat märke är mkt bättre.Kram K.
    Jag har ingen blöt foundation att rekommendera tyvärr. Har aldrig varit så nöjd med mina..

Alltså, jag kan nog inte rekommendera vad du ska bli sminkad i.. Men jag skulle rekommendera dig att kolla på en del av deras penslar, cake eyeliner, läppennor och skuggor. Jag tycker inte de har bra puderborste dock och inte heller foundation och puder (förutom bronzer). Där gillar jag annat bättre. Deras primer och concealer gillar jag inte alls.
    Mie74 skrev 2008-11-12 10:28:23 följande:
    Vad använder ni för penslar när ni lägger ögonmakeup?
    Ett gäng En eyecrease brush för att lägga i globlinjen och utmed övre fransraden. En större ögonskuggeborste för att lägga skugga över hela locket och att tona med. En angle brush för att lägga eyeliner både runt ögat och på vattenlinje. En mindre ögonskuggsborste för att lägga mörkt i yttre ögonvrån..
  • Linny
    madigan skrev 2008-11-12 10:34:39 följande:
    jag vill ha tips på en mascara som varken kladdar,smular eller blir klumpig?
    Jag gillar Max Factor Stretch och även Masterpiece. Alla mascaror blir dock klumpiga om de börjar bli gamla, men dessa är det inte normalt tycker jag. Smular gör de inte. Har aldrig smulor under ögat.. Med kladda vet jag inte hur du menar Det är ju kladdigt som så, men det kladdar inte av sig. Ja om jag skulle gå ut i hällregn förstås..
  • Linny

Karisma: Vet inte om MUS har en eyecreasebrush faktiskt. Hittar ingen på deras hemsida.

• Linny
    LMK skrev 2008-11-12 15:07:28 följande:
    Jag igen! Läser ofta att "skuggan applicerades med fuktig pensel" Hur funkar det? Om jag bara fuktar penseln så blir det allt annat än jämnt utan flagigt & smuligt. Har provat med vanliga skuggor & flera olika pigment. Är det mera blöt pensel som gäller, typ som när man skall lägga eyeliner? Någon som provat & fått det lyckade resultatet av mer skimmrande & intensiva skuggor?
    Jag gör med mer blöt pensel, men jag kan inte påstå att jag gillar det ändå.. Så jag gör sällan det..
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-12 19:54:13 följande:
    jag gillar den kombinationen på dig. Jag har haft ngt liknande men ser hemsk ut i det. Varör?
    Brukar inte passa så bra i grönt heller tycker jag. Ser oftast mer rödögd och trött ut..

Glömde skriva, men jag använde ögonskuggan som eyeliner på nedre ögonlocket och även på övre (men då hade jag blandat i lite lite svart celebration för att göra den lite mörkare).
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-12 20:38:42 följande:
    Nu ligger dagens mörkbruna mejk i galleriet!
    Fint!!

Nästa gång du testar mer liner och även på vattenlinjen; kan du inte ta en helbild på ansiktet då? jag tror inte på att du inte passar i det
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-13 11:16:18 följande:
    Vet ni om mineralsmink har nån bäst före-tid som annat smink? Mineralfoundation t ex, som ju ska vara helt "rent" och som man inte rör med fingrarna, det borde ju hålla sig fräscht jättelänge, tycker jag? Jag undrar eftersom jag oftast använder en vanlig flytande foundation, men även har en mineralfoundation som jag använder när jag vill vara extra fin
    Det ska typ hålla hur länge som helst, sägs det..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!