• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Phantera skrev 2008-11-12 21:49:01 följande:
    Tack för svar! Funderar på att köpa en...men jag är iofs nöjd med den jag har, den kanske är lite lite hård...hm...Hittade en på Tradera nämligen...
    Har hört många säga att EM´s är så mycket bättre och mjukareän Id´s. Vad kostar den på tradera då? Kostar ju bara runt 70 kronor från Em´s egna sida menar jag
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-13 11:18:08 följande:
    Torsdagens bilder ligger uppe
    Testa att byta plats på skuggorna så du har den ljusa på hela locket och den mörka i globlinjen. Tona noga och ännu mera noga upptill. Jag brukar ta tex. Muffin (från mus) och lägga precis under ögonbrynet och tona ner i skuggan som jag har i globlinjen för att det inte ska bli några skarpa kanter.
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-13 20:48:57 följande:
    Hur tonar man då?
    Suddar alltså.. Man "suddar" med en mjuk borste med tex. den ljusare skuggan på eller ingen alls så att du inte ser några skarpa kanter utan en mjuk övergång..
  • Linny
    madigan skrev 2008-11-14 09:10:43 följande:
    Jag har såna här små hudflikar på ögonlocken och går såna få bort, de ser inge vackert ut när man har målat sig?
    Hudflikar? Mina ögonlock är rynkiga och inte ett dugg fina tycker jag. Men det är inte mycket att göra..
  • Linny
    mariemonroe skrev 2008-11-14 09:27:56 följande:
    ååh gud tack att jag hittade detta forum.. är sååå trött på att höra alla mammors gnäll på mig att jag jämt sminkar mig.. jag älskar att sminka mig och jag älskar att ha mycket smink..och använder helst svart och rött.. :)sen har jag tips på en JÄTTEBRA foundation.. apotekets!!!
    Välkommen
  • Linny
    mariemonroe skrev 2008-11-14 09:31:54 följande:
    tack :Där det någon som har ett bra tips på läppstift?hatar när det försvinner innåt munnen och börjar röra sig från läpparna :/har hört att det är bra att använda läpp-penna innan?
    Jag använder läppenna och stift från Makeupstore. Sitter bra! Tar faktiskt läppenna på nästan hela läpparna och sedan stift över och biter av. Sedan sitter färgen som berget!
  • Linny
    madigan skrev 2008-11-14 09:37:45 följande:
    Nej jag menar små floskler eller vad det heter?
    Vet inte vad det är..
  • Linny
    madigan skrev 2008-11-14 09:46:34 följande:
    okej, de är inte kul att ha en sån på ögonlocket, men leverfläckar har jag ÖVERALLT och de är heller inte kul...anser mig vara de fulaste som vandrat på denna jord på 2 ben
    Nejdå! Men klart att man inte tycker det är kul med såna Kanske kan man ta bort dem då, de där grejerna på ögonlocken?

Jag har också många leverfläckar på kroppen och tycker det ser skittrist ut. Önskar också jag var en såndär med helt jämn färg på hela kroppen!
  • Linny
    madigan skrev 2008-11-14 09:56:29 följande:
    Jo men jag har i ansiktet åxå och hur ska man någonsin kunna sminka sig då, de hjälper ju liksom inte. De syns ju och jag vill ha nåt som kan dölja allt! Jag vill var lika vackra som er och alla andra
    Skönhetsfläckar kan man ju ta bort också Finns olika metoder.

Prova med olika sorters foundation osv. Är det mörka leverfläckar rekommenderar jag dig dock inte att helt försöka täcka dem. Då ser det oftast bara väldigt konstigt ut. Bättre att sminka sig mer naturligt.

Jag använder äkta mineralmakeup från Laura Mercier som är superbra. Finns dock massa andra, både mineral och vanlig. Rekommenderar dock inte oäkta mineraler som tex. Loreal, Isadora osv.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!