• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Hilla skrev 2008-11-14 11:49:42 följande:
    Linny, är Loreals mineralsmink skit? Inte testat än, men funderat på det Vart köper man riktigt mineralsmink?Nån som använder MAC´s ögonskuggor?
    Skulle inte vilja gå så långt som att säga att det är skit, men det är inte äkta mineraler utan innehåller annat också. Äkta mineraler ska inte innehålla tex. talk eller konserveringsmedel.

I tester så har Isadora/loreals osv inte hållt måttet mot andra märken. De ger oftaste ett mindre naturligt resultat, håller inte lika länge och borstarna som följer med är riktigt riktigt dåliga. Ska man använda det så ska man åtminstone köpa en bra borste

Du kan köpa riktigt mineralsmink på många ställen. Vill man börja prova något som är bra men väldigt billigt (och sedan prova vidare när man testat själva grejen) så kan man prova detta www.everydayminerals.com Man får gratis samplekit med tre färger foundations, som du väljer själv och ett rouge och en concealer. Betalar bara frakten på 40 kronor ungefär. Kan varmt rekommendera deras longhandled kabuki och deras flat top kabuki (du måste ha en bra kabuki för att lägga mineralsmink) som slår alla de dyrare borstarna på marknaden och kostar bara runt 70 kronor!!!

Jag började att prova EM för att se om jag gillade hela mineralgrejen. De var helt ok och jag provade efter ett tag  några olika. Testade sedan Laura Mercier (fått bäst i test, även i konkurrens med Id osv) och sedan är jag fast där

Jag använder Mac (bland annat)
  • Linny
    Hilla skrev 2008-11-14 12:51:55 följande:
    Linny, everydayminerals har jag varit inne på innan! Var osäker på om jag kunde beställa eftersom det var amerikanskt företag!
    Varför då? Amerikanskt är inte farligt De är seriösa. Vet hur många som helst som har beställt från dem.
  • Linny
    Hilla skrev 2008-11-14 13:53:04 följande:
    Det var inte det jag syftade på, en del amerikanska företag, eller utlänska öht skickar inte varor utanför landet
    Ah ok Men dessa gör det Och frakten blir typ 40 kronor bara så det är toppen!
    Som sagt; flera av oss här har deras kabukis också och de är helt otroliga (och otroligt billiga!!)
  • Linny

Dagens (väldigt enkla och ljusa) ögonmakeup ligger i galleriet..

• Linny
    Tesssi skrev 2008-11-14 19:05:11 följande:
    *önskar jag vågade lägga ut bilder* *men kanske framför allt ta bra bilder* Jag övar o övar inför balen på nyår. Idag har jag muffin o silver på ögonlocken och så försöker jag få till en fin eyeliner med cake-eyelinern från MUS. Svårt, men det går bättre o bättre. På läpparna återfinns Explosion. Med lite övning kanske jag blir lika bra som er...
    Heja på! Övning ger färdighet! Jag har lärt mig jättemycket av tjejerna här i tråden. Var inte blyg, lägg ut en bild så kan du ju få tips om du vill. Det är så jag har lärt mig, genom att andra sett vad jag kan förbättra!
  • Linny
    zazzza skrev 2008-11-14 17:42:45 följande:
    hej! linny! nu har mitt test kommit från ed, jag tog ju en light beige tan,bla, men den blev för brun! ska ta en ljusare, men vet du, jag beställde real sand från LM, o de stog på att den innehöll bismuth.. trodde inte det jag. fast jag tål den bra, men inte ID:s kan ju va annat ämne jag ej tål....men nu känns det inge kul att LM hade bismuth i sin,, kan jag kanske ta det ändå. fundera på att skicka tillbaka den, bara för att jag vet om innehållet! kanske dumt,??? färgen är bra men skulle vilja ha snäppet beigare, men han på cow sa att då blir det en mörkare grundton o de trodde han blev för mörkt....villrådig!!!!
    Men oj! Förlåt! Jag trodde inte det var bismuth i. Måste ha blandat ihop med EM, som då inte har det..
  • Linny
    Luxor skrev 2008-11-14 20:45:34 följande:
    Vilken bra tråd. Vad har ni för några bra ögonskuggor att rekommendera?Är även ute efter en concealer att ha på mina mörka ringar under ögonen...
    Många Makeupstore, Mac och Pureluxe är de jag använder mest.
    Concealer; All about eyes concealer från Clinique är helt otrolig!
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-14 20:38:57 följande:
    Tack tjejer, gillade faktskt den blå sminkningen mer än vad jag hade trott. Nu har jag testat mina nyinköpta skuggor så idag har jag varit rosa. Är ju faktiskt en mer ''rosa'' sminktjej. Älskar rosa och lila. Är nöjd med mina inköp och gillade sminkningen. Finns på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint Lila passar dina bruna ögon!
  • Linny
    Luxor skrev 2008-11-14 21:17:11 följande:
    Tack för hjälpen.All about eyes concealer, hur appliceras den?
    Jag tar pyttepyttelite på mitt ringfinger och så duttar jag in den i huden under ögat. Ringfingret ska helst användas för att det är det svagaste fingret och då får man "rätt" tryck. Inte gnida in alltså..

Nu har jag haft min ett tag och jag upplever att den blivit lite torrare och lite för tjock. Därför tar jag kanske 1/1 knappnålshuvud med ögoncreme och 1 knappnålshuvud concealer och gnuggar ihop detta på båda mina ringfingrar. Sedan duttar jag försiktigt under ögat och upp mot inre ögonvrån tills det sjunkit helt in i huden helt utan skarvar eller nåt. Ska inte synas alls

Låter kanske som nåt tidskrävande men det tar inte mer än kanske 15 sekunder egentligen
  • Linny
    zazzza skrev 2008-11-14 23:18:57 följande:
    absolut ingen fara,,,men de kliar inget av det iallafall,hade inte du en annan förutom real sand? jag tänkr om det är såsom han säger att nästa färg efter den blir ganska mörk?
    rich vanilla. Den har jag på sommaren. Nu har jag blandat real sand och rich vanilla.
    Du ska ju ha samma färg i ansiktet som på din foundation. Foundation ska inte göra dig mörkare än vad du är naturligt. Då blir det inte snyggt..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!