Smink smink smink vi fortsätter!
Hilla skrev 2008-11-14 11:49:42 följande:
Linny, är Loreals mineralsmink skit? Inte testat än, men funderat på det Vart köper man riktigt mineralsmink?Nån som använder MAC´s ögonskuggor?I tester så har Isadora/loreals osv inte hållt måttet mot andra märken. De ger oftaste ett mindre naturligt resultat, håller inte lika länge och borstarna som följer med är riktigt riktigt dåliga. Ska man använda det så ska man åtminstone köpa en bra borste
Du kan köpa riktigt mineralsmink på många ställen. Vill man börja prova något som är bra men väldigt billigt (och sedan prova vidare när man testat själva grejen) så kan man prova detta www.everydayminerals.com Man får gratis samplekit med tre färger foundations, som du väljer själv och ett rouge och en concealer. Betalar bara frakten på 40 kronor ungefär. Kan varmt rekommendera deras longhandled kabuki och deras flat top kabuki (du måste ha en bra kabuki för att lägga mineralsmink) som slår alla de dyrare borstarna på marknaden och kostar bara runt 70 kronor!!!
Jag började att prova EM för att se om jag gillade hela mineralgrejen. De var helt ok och jag provade efter ett tag några olika. Testade sedan Laura Mercier (fått bäst i test, även i konkurrens med Id osv) och sedan är jag fast där
Jag använder Mac