Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Grattis Knott! Vad roligt!

• Fridapida

Jag blir så avundssjuk att jag får ont i hela kroppen! Fy sjutton för dig Linny! Här sitter en som inte ens haft möjlihet att kolla in MUS nyheter o du shoppar loss på Sephora.
    Nej vet du vad!?

• Fridapida

Fy sjutton... jag blir helt sjuk! Jag vill också. Jag blir galen! Jag är så shoppingsugen att jag går av på mitten!

BTW Linny, de där kakorna är jag MYCKET väl bekant med... farligt. Man kan även äta dem ur korven direkt... har jag hört. Det är ett livsfarligt land, dödstrist, långtråkigt och alldeleles alldeles underbart!
    Ha det så kul och tänk på att slantar är runda för att de ska rulla.

• Fridapida
    luspudel skrev 2008-09-30 19:37:15 följande:
    Här på salongen kostar det sjukt mycket, har för mig det är 700 kronor eller så . ( !) men å andra sidan är hon ju även lärare i det, så hon kanske kan ta mer betalt.Nej, inte vad jag vet. Du limmar fast det nästan längst in på den egna fransen, och efter ett tag så tappar du ju hela din egna frans och då även lösfransen såklart. Så förhoppningsvis har dina naturliga fransar lång livstid kvar, så att det håller länge :)Rekommenderar det verkligen, blev helt lycklig när jag vaknade imorse och såg mig i spegeln, haha. Lite foundation, rouge och mascara på underfransarna så var man redo liksom. Underbart =)
    Såg snyggt ut. Kostar det verkligen bara 700 kr? Jag tror att det är mer. Det vore ju kanon om det kostade så "lite"!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-09-30 21:20:06 följande:
    Någon som har beställt från jersey beauty company som kan tala om hur lång tid det tar att få sina grejer? Mitt paket var skickat idag
    Jag skickade precis iväg en order! Jag har beställt från dem tidigare och jag minns att det inte tog så lång tid. Men kanske knappt två veckor. Äsch, jag minns inte.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-09-30 21:28:43 följande:
    Inte så lång tid måste vara ett bra betyg när man väntar på en order På tal om ingenting, är det någon av er som har hört något från beautybag? Det står på deras sida att de ska skicka ut ett nyhetsbrev när den är på väg, men jag kommer ihåg att jag inte fick det förra mailet de skickade ut förrän flera dagar efteråt...
    Nej inte ett ljud. Jag förstår att de är nya och det är mycket för dem men man är ju av en otålig natur... jag längtar så till detta lilla rosa paket att jag blir galen snart!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-09-30 21:37:29 följande:
    Ja, eller hur! Jag gillar själva idén och innehållet, men leveransen lömnar ju en del att önska!
    Det ska bli spännande att se vad som är i.
  • Fridapida
    LillaMysan skrev 2008-09-30 21:44:50 följande:
    Någon här som har provat Mary Kay? Ska på homeparty imorgon
    Ytterst lite. Enbart en ögonkräm. Hoppas du gillar det.
  • Fridapida
    Petrah skrev 2008-09-30 23:27:24 följande:
    HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!! jag får krupp snart för jag inte kan sota ögonen i svart. det blir bara kletigt och jag ser ut som Alice Cooper runt om. va gör jag för fel????? sen flyger ju ögonskuggan runt så det sitter skugga som rouge oxå jag har foto men dt går ju inte lägga in ju ska testa igen.
    Ja, du gör iaf något fel... Men det är inte så lätt innan man får in tekniken. Jag tycker att det finns några sätt som underlättar. För det första, om det flyger skugga NÄR du sminkar dig kan du antingen skydda under med lite vanligt papper eller helt enkelt sminka ögonen före du lägger basen. Fäller du ögonskugga under kvällen/dagen så har du för mycket lösa pigment. Det verkar ganska osannolikt. Grunda iaf ordentligt på ögat. Jag grundar ofta med primer och sedan äggskalsvit skugga. Ska man sota direkt på primern så är det svårt att sota ut allt.

Jag brukar lägga kajal utmed fransraden som jag jobbar ut lite, sedan tar jag skugga på fingret och gnuggar in skuggan eller lägger med en liten pensel. Sedan tar jag en sådan här pensel för att sudda ut med:
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=&ImageSize=ZoomImage

Det viktiga är att inte lägga för mkt skugga från början utan att låta den mjuka borsten fixa till det. Jag lägger bara på ca halva ögonlocket till o börja med. Du kan se i mitt galleri hur det ser ut lite steg för steg.
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-10-01 21:17:12 följande:
    Underlagskräm och primer, är det samma sak?Jag vet när jag var yngre och läste sminkguider så stod det underlagskräm men jag fattade aldrig vad det var...
    Underlagskräm är foundation. Primer är en produkt du tar före foundation men efter dagkräm. Den håller huden matt, slätar ut samt får foundation att sitta hela dagen. Eller det varierar lite exakt, men det är ofta det den gör.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!