Inlägg från: Shoppingtokig |Visa alla inlägg
  • Shoppingtokig

Smink smink smink vi fortsätter!

Salt Groda skrev 2008-10-08 20:51:12 följande:
    Sephora finns inte i London. Däremot i bl.a. Frankrike, Italien o Spanien..I London har de ju boots som har rätt mycket smink och hudvård.
    Bra om jag skriver innan jag skickar

Bra med någon som har koll, hahaha... Då VAR det en annan butik
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-08 20:56:10 följande:
    Ja, det är deras "foundation". Den kostar 35 dollar Salt Katt: Jo det går absolut att få lite nyttigare mat. Nu bodde vi ju hemma hos svärfar och hans fru och fick vacker äta det som de åt. Och det var INTE nyttigt Ah, lite OT får vi nog vara ibland
    Haha, okej då har jag rört ihop en massa...hmm, trodde detta var motsvarigheten till vanligt "puder" dvs. mineralpowder=mineralpuder och mineralfoundation som vanlig "foundation".

Hur lägger du din bas?

Måste man ha finishingpowder? Jag har bara testat småprover fr EM och då har jag fixerat pudret med vanlig Face mist från MakeUpStore...
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-08 21:02:03 följande:
    Jag tar lite finishingsdust först, sedan lägger jag på "mineralfoundation" med kabuki och avslutar med ett tunnt lager finishing dust igen.
    Ok, så finishingdust kan man ha både över och under då?!
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-08 22:04:48 följande:
    Japp. LÄgger man det under så funkar det lite som en primer och minskar synligheten av porerna
    Ah, nice!

Pokergirl

Jaha, men då kanske jag inte är ute och cyklar då, detta var ju runt 2001 eller nåt...
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-09 14:05:59 följande:
    Dagens sminkning ligger ute.. www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php matta färger idag. Brun (gråbrun mörk skugga från Mac) tillsammans med Muffin (gammal favvo från MUS). Läppenna från MUS: Passion. Gillar den jättemycket. Snygg att ha bara utan något annat. Men den kommer inte till sin rätt på bilderna tyvärr.
    Jättesnyggt Linny!
  • Shoppingtokig

Nu när jag kom hem låg det en avi från Posten, mitt paket från Strawberrynet har kommit, beställde i söndags och nu är det här, I LIKE

Tyvärr drar jag mig för att gå ner i regnet och hämta det så det får bli imorgon...

• Shoppingtokig

Har alla MakeUpStores butiker samma sortiment? Fick ju presentkort på MakeUpStore (gäller ej på Åhléns city) och funderar på om det har någon betydelse vilken jag tar sminkkursen på...Närmast är ju köpcentret 7 min gångavstånd från mig...funderar dock på om det finns ett större sortiment på någon av butikerna inne i Göteborg.

• Shoppingtokig
    TigerLinn skrev 2008-10-10 19:21:22 följande:
    nu ska jag sminka mig snart för kvällen... antar att ni vill se bilder? eftersom ni frågade om de förra gången? ska jag fota eller inte? :)
    Gör det!
  • Shoppingtokig

Vilken ögonfransböjare är det som är så bra (enligt många)? Har hört både om Japonesque och Shishedo. Är det någon speciell variant av dessa märken?

Tacksam för svar nu på fm, ska in till stan

• Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-10-12 12:01:59 följande:
    Jag har shiseidos, jag tror bara att det finns en för när jag köpte den sa jag bara att jag skulle ha en ögonfransböjare Det är en sån där vanlig, jag har en bild i min blogg uppe i collaget bakom rubriken.
    Ah, det var den jag köpte, fast jag hann inte att läsa ditt inlägg för då hade jag redan åkt. Nu hoppas jag att den är bra, säljaren sa att de är skapade för asiatiska ögonfransar från början, dvs raka, som även svenskar har dvs. jag! Får vänta till imorgonbitti då jag ska sminka mig på nytt Ps. Hade presentkort på Åhléns så det kändes inte så tungt att lägga 230kr på en ögonfransböjare denna gången
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!