Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Smink smink smink vi fortsätter!

japp... de göra.. men aldirg mer make up store... den var ju obruten tills hon tog och sminkade mig.. men men förstå tanken din.

nå väl.. jag är glad att jag hittat eddie funkhouser.. :D

Linny skrev 2008-10-23 11:01:00 följande:
    TigerLinn: Köp bara obrutna förpackningar, är mitt råd
  • TigerLinn

vad menar du med en produkt från varje område?

Özlem skrev 2008-10-23 11:07:53 följande:
    hej alladet var länge sedan jag skrev ngt här men jag har följt er o kollat på era sminkningar Har ngn av er som använder Dermalogicas produkter kört face mapping?Låter lite sådär o ha en produkt för varje område.
  • TigerLinn

jobbigt.. jag är inte medicinkt kunnig... men har du rätt rengöring för din hud om du får återkommande "finnar" av denn sort?

Fridapida skrev 2008-10-23 11:16:54 följande:
    Jag använder i.d. och är verkligen supernöjd! Har gjort i typ 2 år nu. Dyrt i inköp men blir otroligt billigt i längden. En burk per år. Rengöring är Dermalogica, samma där - kanonnöjd! Jag har alltid haft mer eller mindre problemhy. Hög talgproduktion i samband med trånga porutgångar ger igentäppta porer. Men förra året så fick jag hemska finnar som gjorde ONT. Så då var det medicin som gällde. Nu känner jag att det är samma typ av finnar. De gör ont på ett helt annat sätt o ser annorlunda ut. Dessutom får jag dem uteslutande på käklinjen o kindbenen. Tidigare har jag haft på halsen, men (peppar peppar) inte den här gången. Det här får mig på uruselt humör.
  • TigerLinn

okej... de var bara en tanke..

Fridapida skrev 2008-10-23 11:26:26 följande:
    Det här är inte från ytan. Dermalogica är det bästa som jag provat. Problemet är hur min hud ser ut samt min talgproduktion. Sedan är jag en stressad person, stressmage. Det ger ofta hudproblem.
  • TigerLinn

okej.. bra det var inte illa menat... förrsten visst har du en smink blogg?
    jag funderar på att skaffa en men vet inte vart vilken sida som är bäst å så vad säger du?

Fridapida skrev 2008-10-23 11:29:12 följande:
    Jag förstog det. Jag tog absolut inte illa upp. Ofta är rengöring/sminket boven. Jag måste tyvärr äta medicin för det här är mer än oren hud.
  • TigerLinn

jag använder efny transparenta kompakta puder helt famtstiskt.
    jag lägger även på ögon locken efter att jag lagt underlaget de fixerar underlaget och gör att sminket sitter bättre under dagen.
    visserligen är det väldigt sällan jag behöver bättre på sminket under dagen de ska vara om jag gråtit eller svettats så mycket att jag tårkat mig kring ögonen och på så sätt torkat bort sminket.

men de pudret kan jag rekomendera.

Himla valv skrev 2008-10-24 12:04:38 följande:

Använder någon av er kompakt puder? Tycker det kan vara bra om man behöver bättra på under dagen. Jag brukar även lägga lite på ögonlocken kanske helt fel Har ni några tips isåfall på märke?
  • TigerLinn

efny har en kanon maskara den bästa jag testat någonsin och då har jag testa de mesta som en normal svensson kan köpa.
    hör av dig om du vill veta mera.

Karisma skrev 2008-10-24 10:00:00 följande:
    Nu ska jag strax in till Umeå och handla lite.Tänkte köpa åtminstone mascara som förlänger (tips?) och gör dem tjockare, goldglow, samt en angle pensel.I vilken ordning lägger man sedan på sminket på ögonen?tex, goldglow, brun ögonskugga, eyeliner, mascara samt vit eller svart kajalpenna inne i ögat./kristina
    [/citat]

hej.
    har du testat detta. byt till ett bättre cerat?
    men först lägger du fundation på läpparna sedan puder sedan ett lager fundation puder på de och läppstift. givetvis läpppenna innan stiftet om du använder de och sedan cerat eller ett transparent mjukgörande lättglasns på.?
    Charlita skrev 2008-10-24 00:46:37 följande:
    [citat]
    iiiih jag har probleem! :( Inget stort sådant men ändå. Jag kaan int bära läppstift! Jag smörjer in mina läppar med cerat innan jag lägger på läppstiftet.. Men det blir inte bra läpparna blir torra och nariga istället.vad ska jag göra? skippa läppstiftet?? det vill jag inte.. :(
  • TigerLinn

japp jag var på expot så bra show och sminkningarna var kanon :) längtar till november då 008ans kollektion kommer :D :D

Neelah skrev 2008-10-24 15:13:29 följande:
    Den använde jag också. Jag använder i stort sett bara EFNY-smink, men just mascaran är nåt utöver det vanliga. En vän till mig testade den. Hon är extrmet känslig och brukar inte kunna ha smink, men den fungerade för henne också. Var du på Expo i Södertälje och såg Eddie Funkhousers och Cecilia Lidens sminkningar och show?
  • TigerLinn

i dag blir jag naturel ska på sjukan och göra undersökningar orkar inte vara fin känns mest pest att åka :S

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!