• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

MossaQ skrev 2008-11-15 12:03:23 följande:
    Hittade tillbaka till tråden efter månaders uppehåll.You still going strong!Haha, ni inspirerar mig så mkt så jag har dragit över mitt morgonschema flera morgnar i rad, för att jag bara måste prova lite nya tekniker och skuggor
    Hihi Välkommen tillbaka!
  • Linny
    Luxor skrev 2008-11-15 18:55:31 följande:
    Nu har jag varit o köpt mig en all about eyes, känns bra. Jag använder vanligen inte ögonkräm men känner att det nu är ett måste innan jag lägger på concealern, ser lätt torrt ut annars.
    Köpte du både all about eyes ögonkräm och all about eyes concealer?
    Trodde du var ute efter concealer men på ditt inlägg nu låter det som du hade en concealer redan och behövde en ögonkräm

Nu råkar det vara så att jag har både och också
  • Linny
    Luxor skrev 2008-11-15 20:02:41 följande:
    Jag har sedan tidigare en concealer från id men var sugen på att prova någon annan, så idag köpte jag all about eyes concealern. Ögonkräm har jag ingen... kanske borde införskaffa det.Jag provade nya concealern men hade ingen ögonkräm under, vilket de rekommenderade i affärer. Men köpte ingen ögonkräm denna gång, måste ju läsa mig till vilken som är bäst Men jag har kommit fram till att det krävs en ögonkräm under concealern gör bäst resultat. Hoppas jag var tydlig nu
    Nu fattade jag lite bättre
    Jag stendiggar i och för sig All about eyes ögonkräm också. Silkeslen och den enda jag inte fått kli av.
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-16 12:08:47 följande:
    Försökte mig på att sota ögonen igår då jag skulle på födelsedagsfest, men det var inte lätt...Vet inte riktigt vad det blev...
    Bild?
    Luxor skrev 2008-11-15 23:30:07 följande:
    Vad använder ni för sminkborttagning?
    Foaming mousse cleanser till ansiktet och Gentle eye makeup remover till ögonen. Båda från Clinique och grymt sköna och milda. Den första finns inte i sverige längre, men jag kan inte klara mig utan den så jag skickar efter den från usa..
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-16 20:36:10 följande:
    I'm back!Har varit i Småland och hälsat på mina föräldrar, bröder och farföräldrar. (Farmor är döende). Lite OT, men som sagt, nu är jag tillbaka och ska läsa ikapp! Den kostade 40 men 80 om man tog "köp nu" vilket borde bli billigare om man köper den från ems egen sida...frakten därifrån blir väl lite dyrare. Men nu har hon tagit bort "köp nu" priset...så jag avvaktar lite.
    Men då är den ny (oanvänd) väl?
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-17 17:24:32 följande:
    Två grejer jag önskar rekommendation på:* highlighting-skugga (vet ej om det kallas det, men en sån ljus man har strax under ögonbrynet)* ögonbryns-skuggaSå... har ni några bra tips?
    Använder alltid muffin till highlighter.. Ögonbrynsskuggan använder jag den där med tre färger från MUS.
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-18 10:03:50 följande:
    Om ni har ett presentkort på 700 kr vad skulle ni välja för affär?KicksH&MDin skoGuldfynd
    Just nu; kicks.. FÖr det är inget kul at köpa kläder med en badboll på magen

Annars; HM. Har så mycket smink och behöver inget annat just nu..
    Eller kanske Din sko..
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-18 10:07:58 följande:
    Kom på en till sak att fråga Vet ni om man kan köpa nånstans en tom burk för mineralfoundation? Alltså en sån med hål i? Jag har nämligen två olika mineralfoundation, en som är aningens för ljus och en som är lite för mörk  Funderade på om jag helt enkelt kunde blanda ihop dem (de är från samma märke), eller tror ni det är en heldum idé?
    Bättre att ha dem åtskilda och så blandar du lite för varje gång. Så gör jag.. Nu är jag i ett mellanläge då jag är för ljus för den jag hade i somras, men inte tillräckligt blek för den ljusare. Om någon månad kommer jag säkert vara tillräckligt blek för den ljusa. När våren kommer så kommer jag säkert få börja blanda i den mörkare mer och mer för att till slut övergå helt till den

Så jag blandar lite i locket varje gång och nu går jag då gradvis åt ljusare och tar mindre och mindre av den mörkare när jag blandar..
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-18 10:25:47 följande:
    Linny:Hmmm, det kanske är smartare, men det låter lite bökigare  Får kolla runt lite om jag hittar nån billig burk. Jag behöver ju inte ta allt ur båda burkarna, utan ha dem var för sig och så ta lite i blandburken
    Ja det är ju ett alternativ också Tycker bara inte du ska blanda ihop allt. Det kommer du förmodligen ångra i vinter och även nästa sommar
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-18 14:14:27 följande:
    Dagens mejk är i galleriet nuBlev ganska nöjd
    Fina färger till dina ögon Testa gärna med lite svart eyeliner också någon gång
    trollsanna skrev 2008-11-18 15:28:47 följande:
    Dagens enkla neutrala sminkning finns i bloggen.Har använt Mary Kays skuggor idag.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint och enkelt

Idag kör jag svart i yttre ögonvrån (celebration), turkost på resten (dream on) och lite skimrande ljus skugga innerst (vanilla). Bild kommer lite senare..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!