Shoppingtokig skrev 2008-11-18 17:32:30 följande:
Jättesnyggt Linny! true love 4 ever ------> Jösses så mkt ögonskuggor, då har du att testa färger och kombinationer nu
Tack  

Lite mörkare för att vara en vardag. Men jag skulle ut och äta.. På närbilden (och kanske på den längre ifrån också..?) hade jag dock glömt lägga mörkt på tårranden. Det gjorde jag precis innan jag gick hemifrån..
Mie74 skrev 2008-11-18 22:34:42 följande:
Jag har i.d mineral puder i nyans fairly light men jag har fått en stickande känningar i ansiktet, har läst att Laura Merciers fått bäst i ett test och tänkte prova det men undrar vilken nyans jag ska välja som motsvarar den i i.d´s och undrar också vilken borste som passar till.Mie
Har inte testat Id så jag kan inte säga vilken färg den du har motsvarar i Laura M´s. Älskar Laura M´s produkter dock  

När det gäller borste så kan jag varmt rekommendera Everydayminerals flat top kabuki (för mer täckning) eller longhandled kabuki (för "vanlig" täckning). De kostar runt 70 kronor och slår lätt 400-kronors borstarna på marknaden  

Däremot skulle jag vara lite försiktig med LM ifall du nu har problem med Id. Det sägs att stickningarna kommer från Bismuth och det finns ju även i LM. Då kanske du ska prova en produkt med Mica i istället... Om du inte kan få tag på prover av LM. Lite synd att köpa fullstorlek om du reagerar likadant som på Id menar jag..
Luxor skrev 2008-11-18 22:39:33 följande:
Någon som är bra på fransk manikyr?Jag tänkte måla med en rosa ton och undrar vilken ordning lacken ska målas.Ska vita tippen målas före eller efter rosa tonen? Känns ju som om man skulle avsluta med vita tippen för att behålla den "vit" men har läst om båda varianterna och är förvirrad. Vilket problem
När jag har gjort så har jag målat först rosa, sedan vita och sedan avslutat med genomskinligt överlack.
trollsanna skrev 2008-11-18 23:40:59 följande:
Tack själv
Tack