• Linny
    zazzza skrev 2008-11-18 23:30:31 följande:
    jag har nu skickat tillbaka mitt mineralpuder från laura mercier, pga att det inneåller bismuth... hör o häpna, på affären en mycket känd i sthlm, sa biträdet att ALLA mineralsmink innehåller det!!!!!dumt va!
    Nähä! Vad knäppa de är. Det innehåller inte alls alla mineralpuder..
  • Linny
    Linny skrev 2008-11-19 09:01:45 följande:
    Nähä! Vad knäppa de är. Det innehåller inte alls alla mineralpuder..
    Det innehåller oftast antingen Bismuth eller Mica. EM innehåller tex. Mica och inte Bismuth..
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-18 17:32:30 följande:
    Jättesnyggt Linny! true love 4 ever ------> Jösses så mkt ögonskuggor, då har du att testa färger och kombinationer nu
    Tack Lite mörkare för att vara en vardag. Men jag skulle ut och äta.. På närbilden (och kanske på den längre ifrån också..?) hade jag dock glömt lägga mörkt på tårranden. Det gjorde jag precis innan jag gick hemifrån..
    Mie74 skrev 2008-11-18 22:34:42 följande:
    Jag har i.d mineral puder i nyans fairly light men jag har fått en stickande känningar i ansiktet, har läst att Laura Merciers fått bäst i ett test och tänkte prova det men undrar vilken nyans jag ska välja som motsvarar den i i.d´s och undrar också vilken borste som passar till.Mie
    Har inte testat Id så jag kan inte säga vilken färg den du har motsvarar i Laura M´s. Älskar Laura M´s produkter dock När det gäller borste så kan jag varmt rekommendera Everydayminerals flat top kabuki (för mer täckning) eller longhandled kabuki (för "vanlig" täckning). De kostar runt 70 kronor och slår lätt 400-kronors borstarna på marknaden

Däremot skulle jag vara lite försiktig med LM ifall du nu har problem med Id. Det sägs att stickningarna kommer från Bismuth och det finns ju även i LM. Då kanske du ska prova en produkt med Mica i istället... Om du inte kan få tag på prover av LM. Lite synd att köpa fullstorlek om du reagerar likadant som på Id menar jag..
    Luxor skrev 2008-11-18 22:39:33 följande:
    Någon som är bra på fransk manikyr?Jag tänkte måla med en rosa ton och undrar vilken ordning lacken ska målas.Ska vita tippen målas före eller efter rosa tonen? Känns ju som om man skulle avsluta med vita tippen för att behålla den "vit" men har läst om båda varianterna och är förvirrad. Vilket problem
    När jag har gjort så har jag målat först rosa, sedan vita och sedan avslutat med genomskinligt överlack.
    trollsanna skrev 2008-11-18 23:40:59 följande:
    Tack själv
    Tack
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-19 09:54:45 följande:
    den är så tunn den går att ha,peta mig nästan i ögat så tunn är den :D
    Fast tunnare går Peta in i ögat bara Du är på rätt väg
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-19 11:05:40 följande:
    Vem köper sånt här?www.tradera.com/STORT_SMINKPAKET_MAKE_UP_STOR...Och hur orkar man lägga ut sånt? Med tanke på hur lite tid hon verkar ha så bemödar hon att skriva hur mycket det är kvar av varje produkt...Jag skulle inte våga köpa någons använda smink...det blir ju bakterier i...Fast det kanske inte alla vet?I så fall ska det ju vara sminkprodukter där man inte kunnat vara inne och "peta på produkten" med fingrar el dyl.
    Men allvarligt Så snuskigt! Och även om någon nu vill köpa sånt som andra pillat i så var ju en del saker nästan helt slut.. Och en halvtom mascara?!
  • Linny
    Tullemi skrev 2008-11-19 19:40:22 följande:
    Slänger in en fråga (som säkert varit på tapeten flera ggr) och det gäller mineralsminkk, och framförallt puder då. Jag har ganska dassig hy (fast jag sköter den noggrannt) och funderar på om lite mineralpuder kunde hjälpa mig. Jag förväntar mig inga mirakel men en något mindre trist hy kanske . Några tips, åsikter.....?
    Det kan bli extrem skillnad faktiskt Hade inte problemhy innan ni och för sig, men senast igår tänkte jag på vilken otrolig skillnad det ändå blivit.

Trots att jag även tidigare var noggrann med rengöring så hade jag konstant såna där svarta pormaskar (och även vita..) vid näsroten, på näsan och på hakan. Nu är de borta. HELT!! Inte en tillstymmelse Jag har kämpat med dem i hur många år som helst och nu är varenda en borta, på mindre än ett halvår
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-19 17:13:05 följande:
    TrollsannaGud vilka snygga fransar du hade på tisdagen! Vad hade du gjort där? Det är så snyggt när de "korsar" varandra men inte klibbar ihop. Me Like!LinnyFint! Och jag måste je dig en eloge för att du har lite färger på dina kläder. På mig är det svart svart svart. Du har blått, brunt, vinrött och allt annat. Det är så fint! De flesta fastnar i svartakläderträsket... inte du. Truelove 4 everVad mycket snyggare det blir med eyeliner! Försök att få den lite längre in i ögonvrån. Dra t.ex. med en tops eller hellre torr pensel ut den. Eyeliner är verkligen en trixig historia men väl värd besväret.PhanteraMen herregud... hur kan man sälja sådant? Säljer hon gamla kaviartuber och deos också? Blä... Jag har provat en produkt ur BB idag. Vad tycks?www.svalmarkskan.blogg.se
    Jättefint med lila på dig!! Härlig färg.
    Ja, jag gillar färger, så jag har ofta färg på topparna.. Har ju ofta kostymbyxor och klackar på jobbet och det blir så trist med svart på överkroppen också så jag bryter gärna av Passar min personlighet, säger kollegorna också, för att jag tydligen är en glad typ
    trollsanna skrev 2008-11-19 19:36:57 följande:
    FridapidaVet inte alls vad jag hade gjort som fick till fransarna så. Brukar inte bli så. Gillade också det. Synd man inte får till dom så varje dag. Snygg lila sminkning. Är själv tokig i lila och rosa just nu.
    Du har jättefina fransar! *avis*
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!