• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Kianas Mami skrev 2008-11-22 13:56:59 följande:
    Oki tack för ditt svar! Men är det ett måste o ha en flawless borste? Räcker det inte med kabuki borsten iaf för MV...det blir ju så dyrt med alla tillebehör.. lol :p
    Jag har faktiskt EM´s flattop kabuki till foundation och deras longhandled kabuki till rouge. En stor puderborste från Makeupstore till Finishing dust (typ mineral veil)
  • Linny
    Luxor skrev 2008-11-21 20:38:42 följande:
    Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer... Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.
    Kul att du la in bild! Det är svårt med foton. Testa att ta där du har mer ljus nästa gång så syns det säkert bättre. Ser att du har lagt mörk i globlinjen. Bra! Testa att lägga lite mer och sudda sudda så att man inte ser att det är en linje. Sudda uppåt och dra den lite mer inåt också
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-22 21:10:10 följande:
    Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättefint med orange på dig!
  • Linny

Grrr.. Jag stör mig! Jag är ute efter en läppenna och ett läppstift från Mac. De hade det inte på Åhléns city när jag var där. Eventuellt har de det i pubhuset men jag orkar fasen inte ta mig in dit efter jobbet, för då tar det en 1,5 timma på kvällen bara i åktid..

Försöker därför hitta på nätet; men jag hittar bara på strawberrynet och där har de bara en färg (fel förstås)

• Linny
    katarina118 skrev 2008-11-23 16:01:24 följande:
    linnydu kan ju alltid ringa till de på pubhuset å kolla om de ha det där å sedan be dem skicka till den butik som är närmare dig...
    Finns ingen butik närmare tyvärr, vad jag vet.. Är ju bara inne i stan de har den..
  • Linny
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:01:43 följande:
    Hej allihopa..Har inte alls följt denna tråd men tänkte att det här kunde vara rätt ställe att fråga.. Jo jag söker efter en kombination underlagskräm/puder som är så täckande som möjligt utan att se ut som en mask. Får rätt så jobbig hy så här på vintern. Har letat hos flera märken men inte hittat något.Sen undrar jag också om det är någon som testat en ögonbrynstrimmer och vet om den fungerar bra för att korta ner längden på stråna?Tack på förhand!!
    Jag kan varmt rekommendera en riktigt bra mineralfoundation. Min hy har aldrig varit vackrare Alla pormaskar som funnits i alla år är helt borta. Inte en tillstymmelse Porerna är mindre och jag blir aldrig fet i ansiktet längre. Sminket sitter hela dagen och kvällen utan att behöva bättras på Använder Laura Merciers mineralfoundation och finishing dust.
  • Linny
    nadja83 skrev 2008-11-23 17:37:04 följande:
    Fridapida:Ok tack läste lite på hennes sida och förstår nog ungefär vad det handlar om.. minderalfoundation täcker alltså i allmänhet lika bra som "vanlig" foundation? Ser det mycket annorlunda ut från vanlig? Om jag till exempel ställer två personer bredvid varandra, kan jag se skillnad på vem som har mineralfoundation och vem som har vanlig?Linny: Tack för tipset, finns de i vanliga butiker som Åhlens och Kicks?
    Jag tycker man ser skillnad på det sättet att det ofta ser mer naturligt ut och att hyn ser finare ut (förutom om man har sämre sorter typ Isadora, Loreal osv, som Fridapida skrev).

Laura Mercier hittar du inte i vanliga butiker tyvärr. Finns på Cow i Stockholm (NK) och hos vissa salonger. Jag köper på nätet.
  • Linny
    natta84 skrev 2008-11-23 19:26:20 följande:
    Hej! Jag undrar om ni brukar använda flytande foundation under mineralpuder? Eller har ni bara mineralpuder?
    Mineral"puder" är ju en foundation. Det är som att använda foundation under foundation alltså Jag tar oftast lite finishing dust först (för att ge en bra bas och minska synliga porer). Därefter buffar jag in mineralfoundation (som är i puderform men som smälter in i huden). Därefter bronzer och rouge. Sist sveper jag över lite finishingdust igen.
  • Linny

LMK: Jättefina sminkningar Rosa var också snyggt även om det inte var den färgen du tänkt dig!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!