• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

trollsanna skrev 2008-11-24 23:17:27 följande:
    Linny Tack! din sminkning idag var jättefin. LMK Tack!PhantomVäskan var snygg i rosa. Vill också ha. Finns massor på Kicks, dom har dom flästa märkena. Är du ute efter hudvård el skuggor ?Dom har det mästa. FridapidaTack! Jätteläckra skuggor du har använt på sista tiden. Den lila var jättehäftig.Dagens sminkning finns i bloggen. Nu blev det rosa igen....fast lite kanlligare än vanligt. Åh nu ska jag rengöra ansiktet och plocka mina ögonbryn. Såg på korten att dom växt som attans. Hugaligen.  
    Kul och fint med knalligt rosa!
    Phantera skrev 2008-11-25 07:01:24 följande:
    Åh...grått och grönt? Du var så snygg i den gröna du provade för ett tag sen! Eller grått och lila kanske? Jag är ute efter smink, sånt som jag "behöver"Letar efter en cake-liner!Primers, eller sånt som ni andra rekommenderar som finns på kicks. Jag bor i Fagersta och här är utbudet dåligt, därför shoppar jag typ allt på nätet. Men nu kommer jag vara nära en Kicksbutik imorgon.De har även en MUS i Västerås någonstans. Förmodligen i centrum, men vi ska nog inte in dit. Tror inte mannen min är sugen på det heller. Vi ska ju handla julklappar till barnen...och det gör vi nog på Hälla. Vid Ikea och Toys ´r us osv.
    Tror att Lumene är Åhléns egna märke (?????) och isåfall finns den inte på Kicks. Det är annars Lumene som har en eyeprimer som är outstanding. Tycker du ska satsa på den eller Urban Decay. Cake eyeliner har de jättebra på MUS.
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-25 09:15:15 följande:
    Lumene finns på kicks.På vissa kicks har de märket nouba vilket är ett jättebra märke med hög kvalitet. På en del kicks finns beyu (stavning?) som är ett budget märke men med jättebra kvalitet även det. Bra pigmenterade skuggor. De har även en ögonskuggsprimer som påminner om lumenes men till ett billigare pris. Jag har den och den är superbra men den är inte lika dryg så priset blir nog densamma som lumene iallafall. Om du gillar nagelack har de OPI, en del kicks har också id.Önskar dig en trevlig shopping
    Ah, då så! Är Lumene Åhléns egna märke eller vilket är det nu??
  • Linny
    Knott skrev 2008-11-25 11:43:46 följande:
    Lumene är egentligen Åhléns men Åhléns köpte Kicks för ett tag sedan, därför finns Lumene även där Be-You tror jag att det märket heter som trolltyg skriver om (eller hur?). Har inte testat det själv dock. OT: bloggen tar mkt tid men jag har också påbörjat min mentala omställning till att börja jobba igen. Det ska bli jättekul (börjar i jan) men det är lite vemodigt när mammaledigheten är slut på något sätt. Så kände jag inte alls förra gången, då bara längtade jag efter att börja jobba, men nu plötsligt inser jag att lillan inte är så liten längre. Ja ja, pappa är hemma med henne jan-aug/sep och vi ska ha en lång sommarledighet tillsammans, men det är ändå blandade känslor inför att börja jobba igen.
    Ahaaaaaaaaaaaa! Där lärde man sig nåt nytt Har inte koll på vilka bolag som köpt andra bolag..

Hur länge har du varit hemma? Förra gången var jag hemma i tio månader och min man i nio. Denna gång har vi väl sagt ett år för mig och åtta-nio månader för maken..
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-25 12:32:00 följande:
    Linny > Är det Primer Potion som är UD ögonprimer, eller är den till hela ansiktet?
    Ja det ska det vara; speciellt om det är en liten behållare med applikator som liknar en sådan man har till lipgloss.
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-25 19:50:07 följande:
    Nu ligger dagens enkla grön-guldiga mejk i galleriet. Bjussar även på en ansiktsbild för helheten.
    Fint Dubloon är fin
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-11-25 18:28:52 följande:
    tack snälla ni!Det blev grått och turkost idag. Finns på bloggen.
    Fint
    LMK skrev 2008-11-25 20:41:53 följande:
    Linny skrev 2008-11-25 19:53:54 följande: Tack! Ja Dubloon är helt klart topp 10!
    Ja, den är faktiskt nästan exakt samma färg som Macs Copperized också
    Luxor skrev 2008-11-25 20:31:54 följande:
    Äntligen får man en stund till att sitta här o läsa. Jag började jobba igår efter min mammaledighet på 14 månader. Är duktigt trött på kvällarna så tyvärr hinner man inte med så mycket med sminkintresset som man skulle vilja. Jag försöker dock kika in en stund varje kväll, svårt att hålla sig borta härifrån. Har lagt bloggarna ni nämnt i tråden bland favoriter som jag ska beta mig igenom tänkte jag. Jag är imponerad av er som bloggar och har så fina bilder inlagda!
    Ah, förstår att du är trött! Jag var mammaledig tio månader sist och kommer ihåg att det var en omställning efter den tiden. Denna gång ska jag vara mammaledig i 12 månader så då blir det säkert ännu mer

Också impad av de som bloggar!!
  • Linny

Laura Mercier mineralfoundation är den bästa jag har testat! Köper man den över nätet kostar den väl sisådär tre hundra..

• Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-25 22:27:14 följande:
    Hörni, nu är jag igång med mina funderingar igen Jag har rätt nyligen börjat använda mineralsmink och jag tycker jättemycket om det och det känns verkligen skonsamt för hyn.Men idag tog jag mig en närmare titt i spegeln. Jag upplever nästan att rynkor och porer syns tydligare när jag använder mineralfoundation än en vanlig flytande foundation. Det kan väl inte vara meningen?Gör jag nåt fel vid själva appliceringen tror ni?
    Under ögonen kan jag inte ha så mycket mineralfoundation. Där har jag min flytande concealer och så borstar jag bara snabbt över med pyttelite foundation. Det viktiga när man börjar med mineralsmink är att man ser till att ha en superbra fuktkräm. Man kan behöva byta till en fetare än innan, då man nu inte får någon fukt iförd sin foundation längre. Om man sveper över lite finishing dust före applicering så upplever jag att porer syns mindre.

Precis när jag började med mineralfoundation upplevde jag också att porerna syntes mer. Sedan bytte jag fuktkräm och senare till bättre foundation (LM) och mina porer har aldrig varit mindre (eller renare)
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-26 08:38:46 följande:
    Hmm... jag är jättenöjd med mina hudvårdsprodukter och tror verkligen att jag har rätt grejer för min hud. Använder även ögonkräm... Dock använder jag ingen primer.Egentligen är det nog mer porerna jag "stör" mig på. Typ mitt på kinderna syns de väldigt tydligt när jag har mineralfoundation... Får fundera vidare vad som kan vara tokigt...
    ja jag menade inte att de inte var bra som så, men att man kunde behöva en fetare nu. Har du provat med att först svepa över finishing dust INNAN du lägger foundation? Vilket mineralsmink hade du? Med EM kunde jag uppleva det du beskriver, i alla fall i början. Nu har jag dock inte det problemet.
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-11-26 14:49:47 följande:
    Linny:Jag har både EM och Mary Kay mineralmakeup, och märker ingen skillnad dem emellan. Jag har ingen Finishing Dust
    Try it Kommer inte ihåg ifall jag tyckte att det från EM var bra till det faktiskt.. Vet bara att det jag använder nu är toppen.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!