- 

snyggttrolltyg skrev 2008-11-28 18:53:38 följande:Dagens make www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...blev en mjuk lila/vinröd/brun sotning... eller nått färgen vart en aning svårdefinierad. Med rödlila eyeliner.

- 

Åh jag hade missat dina sminkningar. Jättefina! Härliga färkombinationerKnott skrev 2008-11-28 12:12:09 följande:LMK: älskar din senaste sminkning med lila (081127)!Linny: Peach champagne & Scene var supersnygg; lätt och fräsch.LMK: hur ser kvisslorna ut, och vart sitter de? Jag tänker direkt på Perioral Dermatit som jag fick vid den här tiden förra året...Phantera: jag hittar inga bilder i ditt bildgalleri!?Trolltyg: mycket fräsch och naturlig mejk på din senaste bild. Vad fin du är i håret också!Evenflow: fina sminkningar! Härligt att se lite silver och grått, det ser ut att passa dig bra!Jag testar några av MAC:s Overrich-pigment idag (makeupoholic.blogspot.com/). Blev helt kär i Heritage Rouge - en brunröd historia. Någon som testat dessa? Jag vet inte om jag tycker att de skiljer sig så mkt i formula från de övriga pigmenten...

Du är duktig!
                     - 

Fint!trolltyg skrev 2008-11-29 10:49:02 följande:Dagens make www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Mina grannar tycker nog att jag är helt galen för jag stod på våran inglasade veranda i bara mässingen (nästan) för att få bästa ljus för bilderna idag. Men vad gör man inte för konsten
  Kul för grannarna också  
Fint också!trollsanna skrev 2008-11-29 10:42:29 följande:Oj vad ni hunnit skriva. Ska kika in och läsa senare. Har lagt ut dagens sminkning på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
Stackare!Phantera skrev 2008-11-29 20:39:57 följande:Se mina snygga röda ögon idag! phantera.blogg.se/2008/november/vad-har-du-gj... - 

Finttrollsanna skrev 2008-11-30 18:13:11 följande:Tack så mycket!Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag. Finns bild på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
  Kul med rött!Stackare, krya på dig!Phantera skrev 2008-11-30 19:43:59 följande:Vaknade i natt och hostade hostade hostade. Och då börjar ögonen rinna, antagligen pga ögoninflammationen. De rann och rann. Det var som att jag storbölade, typ. Fast detta med STÄNGDA ögon eftersom jag försökte sova...(lycka till med den hostan lixom!!!) Aja...Det är lite bättre nu på kvällen iaf...lite mer rosa än rött. Så jag hoppas det är borta snart. Alla på jobbet undrar vad det är för fel?"Sovit dåligt?" "Allergi?" "Vad går du på?" Osv...haha...Och de man inte känner som inte frågar skäms man nästan inför...man känner att man lixom vill förklara sig, för det syns så himla väl.Gröna ögon med ögon...röda runt om. Åh...undrar när jag får min BOS! Weee...Nej..nu ska jag titta på Gossip Girl som jag spelar in. Tacka vet jag DigitalBox! - 

Ang. dyrare/billigare märken. Gillar Makeupstores skuggor mer helt enkelt pga att de har så otroligt mycket mer färger än Face. Face är helt ok, men jag tycker de har lite jämförelsevis. Med bra bas kan man dock köpa alla möjliga sorters skuggor, bara de har ok pigment i sig.
Jag gillar tex. skuggor från www.pureluxecosmetics.com. Skitbilligt

Köper även Mac-skuggor, fast de är ju inte så billiga i fullstorlek. Kan dock köpa i samples. - 

Jag använder oftast Max Factor, stretch eller masterpiece. Har provat massa andra, dyrare märken, men återvänder alltid till MF.Jen 82 skrev 2008-12-03 11:00:00 följande:Tja alla sminkdonnor! Kikar in här ibland och läser mest- Nu behöver jag tips på en bra mascara, jag har ganksa känsliga ögon så inte för stark. Hoppas ni kan hjälpa mig. - 

Du passar visst i grönttrollsanna skrev 2008-12-02 22:21:26 följande:Har lagt upp dagens sminkning på bloggen. Blev grönt igen...helt otroligt. Jag som inte gillat grönt ha hatrollsannasmakeup.blogspot.com/
  Jättefint
                     - 

Ja hörrni, reklamer tar jag med typ sju deciliter salt
  Ibland kan man inte annat än att skratta; speciellt när de lovar nåt man VET är helt omöjligt och dessutom gör det till ljuv musik och gärna lite mansgrisighet/ojämställdhet iblandat  

Igår fick jag hem den underbara Skin smoothing creme. Sååå skön nu på vintern. Har ju haft min Active moist och den är toppen på sommarhalvåret. Men nu krävs mer.
Börjar känna mig trött nu, så jag sminkar inte så mycket nya kombinationer, utan mest gamla favoriter som går snabbt och är väl beprövade. Så det blir inte några nya bilder nu.. Kanske någon framöver, men men vi får se! - 

jättesnyggt!Fridapida skrev 2008-12-03 21:28:08 följande:Idag har jag provat en vinröd/rosa kombo. Urban Decay-skuggorna är så tacksamma att arbeta med. De sitter som berget hela dagen. Jag är verkligen sugen på att köpa fler. www.svalmarkskan.blogg.se - 

Fint med lilatrolltyg skrev 2008-12-04 18:21:45 följande:Dagens make ligger utewww.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Ville vara lite vintrig så det blev FACE silverskugga och kalla lila färger från STILA. Tyvärr är färåtergivlesen skit på bilderna för idag gick inte solen upp överhuvudtaget i våran lilla stad. Fridapida: Jättesnyggt!!!
Snyggt med grönt och vinge!trollsanna skrev 2008-12-04 22:34:40 följande:FridapidaSnyggt! (Har en liten önskan, skulle vara kul om man fick se närbild på ögonmaken så man vet hur det ser ut på ögonlocket)trolltygSnyggt! Älskar färgerna. LMKTänka sig att jag börjat gilla det gröna, blev grönt idag med...thihi skulle nog aldrig ha sminkat mig i grönt om det inte vore för dig och några andra här i tråden som tipsat mig om grönt.Nu har jag lagt upp dagens sminkning på bloggen. Ingen märkvärdig. Gick i lite grönt och med eylinervinge. Faktiskt gel eylinern från FACE, tror det är samma man får med i tidningen DVtrollsannasmakeup.blogspot.com/Svårt att säga om färgerna. Tycker inte man ska begränsa sig utifrån vad man tex. har för ögonfärg osv utan prova lite allt möjligt och se vad man trivs medNenniePennie skrev 2008-12-05 00:43:57 följande:HEJ!Har en fråga och det skulle vara såå rart om ni ville hjälpa mig:vilka färger (ögonskugga, läppstift) skulle jag passa i? Har en bild i galleriet.Sen undrar jag om jag ska ha mascara på både övre och undre fransraden samt om jag ska ha eyeliner runt hela ögat, på övre, på undre eller ingen alls?tacksam för svar!!

Mascara tycker jag är snyggt både över och under (om man inte har megalånga fransar under). Eyeliner tycker jag man kan variera beroende på vilken look man vill ha. Vill jag ha en lättare look så lägger jag bara eyeliner på övre locket och som i en vinge. Under ögat lägger jag lite lite i yttre ögonvrån men på tårranden har jag tex. en vaniljfärgad kajal som öppnar upp ögat och får mig att se piggare ut.
Vill jag ha en lite mörkare och mer dramatisk look så tar jag eyeliner runt hela ögat och suddar samt på tårranden. Har olika kombos i mitt galleri..