• Linny
    LillaMiss Piggy skrev 2008-12-05 16:04:28 följande:
    hmmm ögonskugga under ögat?? Menar du den vita då? Har annars inte ögonskugga UNDER ögat . Med andra ord kanske jag behöver concealer??Ser man att jag inte har underlagskräm?
    Tyckte bara det var väldigt ljusa färger (men det var väldigt svårt att se då man var tvungen att lägga ner huvudet på bordet då de inte var vridna)
    Du kan använda mer färg på ögonen, eyeliner osv.
  • Linny
    NenniePennie skrev 2008-12-05 17:07:02 följande:
    tack för era tips!! men har en fråga, vad är vattenlinjen?
    tårranden. Alltså innanför nedre ögonfransarna.
  • Linny
    LillaMiss Piggy skrev 2008-12-05 17:38:15 följande:
    hahaha sorry, fattar inte varför dom inte blev vridna åt rätt håll. ok,så den make-upen duger som vardagsmake. Ska prova med starkere färger så sätter jag in bilder igen. Ser man att jag inte har underlagskräm?
    Nej men alltså, jag menar inte att det inte duger som annat än vardagsmake För det första var det svårt för mig att se då man får vrida på sig rätt mycket (och jag är höggravid och orkar typ inte det) . Dessutom är du lite mörkare i hyn vilket gör att man inte ser rouge osv lika väl. Såg inte ut som att hyn var så jättejämn i färgen men som sagt inget jag direkt tänkte på och tänkte "oj hon har ingen foundation".
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-12-05 18:23:31 följande:
    www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Dagens make i guld och turkost, jag är inte van med turkost på mig sjäölv men vart rätt nöjd. Tyvärr är ljuset skit som vanligt så den guldiga skuggan syns inte ens, men men.
    Fint Testa att skugga lite mer uppåt med den mörka. Den ser ut att sluta innan globlinjen. Lägg tex. lite genomskinligt puder under ögat när du lägger skuggorna så slipper du att vara lilaskimrig under ögat
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-12-05 23:02:01 följande:
    Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande: Du har ju en jättefin mage!
    Jo kanske det men det ser ju för festligt ut med en halv badboll på magen
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-12-06 15:22:26 följande:
    Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande: Den ser jättefin ut! Nu är det inte så länge kvar va?
    Tack Nä nu är det 5 veckor kvar. Eller 3 om den kommer samtidigt som sonen...
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-12-06 18:11:53 följande:
    Oj, är det så kort tid kvar! Jag säger detta till alla gravida: jag tyckte att det var nyss du berättade att du var gravid Vet ni vad? Jag har en sminkning i galleriet! Jag har gjort samma två gånger innan men inte fotat, så nu var det dags! Det är en sotning med brownie och choco d'or från MUS, den är dock mycket mörkare live men ni ser ju ungefär hur den ser ut
    Kort?! Såg du min mage? Skämt åsido men nu börjar den kännas tung och jag vaknar varje gång jag ska vända mig på natten för det kan jag tydligen inte göra automatisk, eftersom jag är stor som en val om magen

Jag gillar choco d´or skarpt! Det ser ut som om det är en rätt skarp övergång på övre delen av ögonlocket (mot globlinjen). Vet inte om det är så i verkligheten, det blir ju lite konstigt ibland när man tar bilder. Men testa i så fall att sudda lite mer nästa  gång
  • Linny
    Phantera skrev 2008-12-08 08:18:44 följande:
    Har funderat på att testa en sån, men inte hört något om den. Då kanske man skulle göra det? Hatar när man inte får tag om korta strån!Linny > Jag har samma problem, att vakna när man ska vända sig. Oavsett om jag är gravid eller ej. Jag sover så djäkla lätt, vaknar för minsta lilla! Skitdrygt!Så, nu finns bilder från julfest-sminkningen.phantera.blogg.seMen färgen är som vanligt ljusare! Ser inte så grön ut...måste lära mig kameran bättre så man får en bättre färgåtergivning. Men det mesta hänger väl på "rätt ljus"...vilket jag aldrig hittar...Nehepp...ska se om jag får vila efter en tuff natt.Ha det!
    Fint med grönt
    maddie3 skrev 2008-12-08 10:33:51 följande:
    HejVet att någon skrev nån gång nåt de använde för att laga ögonskugga....min favvo Muffin åkte i golvet i helgen och gick i flera bitar, snyft. Den går ju att använda men den smular. Finns det nåt lim liknande man kan laga den med?? Gud va flummigt inlägget blev....hoppas ni kan hjälpa mig.
    Åh jag kommer inte ihåg... men det var nåt från apoteket, någon sorts alkohol tror jag..
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-12-08 19:22:26 följande:
    Fina sminkningar tjejer!Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint Ovanligt att ha ljusare skuggan överst i globlinjen.
  • Linny

bizzybizzy Har jobbat på för fullt och ikväll rusade sonens temp i höjden och han fick på nolltid 39,1 i feber och den steg fortfarande när vi la honom. Stackars plutt.

Så jag har inte tänkt på smink idag

• Linny
    Längtandsfull skrev 2008-12-10 22:39:27 följande:
    Jag får aldrig någon riktig ordning på mascaran... Tycker mina ögonfransar står åt alla håll och det blir jätte knas när jag lägger på mascaran..Finns det något knep på hur man får det till att se ut som om ögonframsarna är mycket tätare,rakare och längre?Hur gör ni?
    använder du fransböjare? Den kan ju få lite styr på fransarna
    Längre får du dem att se ut med rätt mascara.

Masterpiece och Masterpiece Max är bra. Just nu provar jag förresten falsh lash nånting från Max Factor. Inte för att jag märkt att jag får extremt långa fransar men annars är den helt ok...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!