Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Fluffguf skrev 2008-10-02 15:15:11 följande:
    Idag är jag imponerad! Jag föll för sukis lemongrass scrub som fanns i första beautybagen, men sedan den tog slut har jag inte hittat den. Varje gång jag har haft pengar har den varit slut hos accesora. Men igår hittade jag den hos softskin.se och idag fick jag hem den! Leverans dagen efter är inte dåligt!
    Jag gillade också den. Den doftar underbart! Imponerande kort leverans! Då blir man glad.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2008-10-02 16:53:23 följande:
    Ni som beställer Beautybags, varifrån beställer ni dem???
    beautybag.se
    men det verkar tyvärr som de har lite fullt. De skriver på sin sida att alla som anmält sig inte kommer få ngt paket utan står på väntelista. Men sätter du upp dig på väntelistan så kommer du ju in så småningom.
  • Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2008-10-02 16:53:32 följande:
    Jag beställde precis en Skin smothing... från jerseybeauty. Visst är det härligt att shoppa billigt! Jag har ett prov på den ögonkrämen, som snart är slut Men har en "gammal" decleor ögoncreme som jag faktiskt får ta och använda upp innan jag köper en ny!!
    Ja, det är en kanonsida. Ingef frakt o ingen tull. Helt perfekt!
  • Fridapida
    Tesssi skrev 2008-10-03 14:40:30 följande:
    Tack för tipsen - fortsätt gärna ge mig tips. Det behöver jag.Hmm, funderade själv på make-up i gråskala... Inser att jag måste lära mig att sota i så fall. Jag har svårt för röda läppar, även om det är superfint på alla it-people. Känner mig som en clown. Hur får man röda läppar att se bra ut? Men det skulle ju vara coolt. Blir det en röd klänning kommer den vara uppsydd för mig. Kommer antagligen ha svarta skor till, frågan är om det sen blir gråa handskar och väska. KAn ibland kännas att svart och rött blir för skarpt, beroende på den röda färgen såklart.(Skönt att ni inte morrar om att det är för tidigt att planera nyår. )
    För tidigt? Här ser du en som är i full gång att planera jul!

För att hitta rätt röda måste man tänka på vilken hudton man har. Det bästa är att gå till face eller MUS o få hjälp. Jag tycker också att det är svårt med rött. Har svårt att vänja mig.

Är du osäker så kör hellre en sotning, mycket lättare att bära upp. Du har ju tid att öva. Känner du dig osäker o ändå måste köpa skuggor, varför inte gå till make up store o köpa en sminklektion. Kostar 500 kr o du får produkter för samma summa. Då får du hjälp att lära dig hur man gör OCH skuggor o grejer.

Till en röd klänning håller jag med dig om att svart kan bli lite hårt. Jag skulle faktiskt satsa på krämvit väska. Måste du ha handskar? Det är ju minst lika snyggt att ha snygga naglar istället. Handskar är billigare, men en nagelförlängning precis innan är inte fy skam. Jag skulle hellre satsa på ett snyggt armband är handskar. Men smaken är som baken.

(när f*n ska jag få gå på bal???)
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-10-03 10:38:41 följande:
    Knottfint.Har lagt upp dagens sminkning. Blev guldig sminkning idag. Vad tycker ni ska jag också fixa mig en sminkblogg? (ska å jobba nu så jag kikar in här senare)
    Så klart du ska starta blogg. Säger jag som typ tröttnat... haha Men det är kul ett tag.
  • Fridapida
    Tesssi skrev 2008-10-03 18:46:26 följande:
    Handskar är nog inte ett måste... Kanske ska kika på ett snyggt armband istället. Är ju bara i planeringsstadiet så jag har lång tid på mig att ändra mening. cremevit väska o svarta skor?? Åh, nagelförlängning vore nåt - jag som aldrig har långa naglar. Det skulle verkligen kännas glamoröst. Dags att springa iväg, ska på after work som kommer bli ett stort party. Kvällen går i lila o svart/grått. Använde MUS vampire som jag verkligen gillar!Got to go!! Tack för alla tips!
    Jag tycker att man kan ha det (cremevitväska + svarta skor) om inte skorna är otroligt stor del av outfiten utan bara skymtar fram under klänningen. Men är det en kortare klänning så kan jag hålla med om att det är snyggare om de är matchade. Snyggaste vore att hitta en tvåfärgad, svart vit alt rödvit. Men samtidig, det finns faktiskt massor av snygga svarta väskor att ha. Håll mig gärna underrättad under letandet.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-10-04 10:27:23 följande:
    Idag ska jag ha födelsedagsfest och en massa vänner ska komma, så ikväll måste jag få på mig en makeup. Ska ha en blank (utställd, är ju i vecka 18) tubtopklänning från Gina Tricot med guldmönster på, blir det allt för tråkigt om jag tar guldögonskugga eller funkar det?Har nämlingen lånat ut alla mina pressade ögonskuggor till min kollega som skulle ut igår och var trött på sin två färger (hon är en mamma i 42årsåldern som mest håller sig hemma), så jag ville hjälpa till med lite färgval Så jag har bara mina lösa ögonskuggor hemma att välja på men det är ett par stycken det i olika färger
    Det är inte alls trist med guld. Guld funkar för det mesta tycker jag.
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-10-05 01:58:58 följande:
    Macarajakten på den perfekta mascaran fortsätter.....varvar just nu mellan cliniques och Dior.  Var på stan idag hmm nu är det visst igår...klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Det ser jättefint ut!
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-10-05 17:51:14 följande:
    Tack så jättemycket allihopa, vad snälla ni är! Vad kul att höra, då törs jag nog ösa på så mycket med skuggorna. Nu har jag faktiskt suttit och fixat mig en egen blogg så ni är välkomna att kika in där. Kommer skriva här när det blir någon uppdatering. Har tänkt skriva lite om olika typer av borstar jag använder men ska bara få till bra kort på dom. Nu är det mäst om sådant som redan finns här på familjeliv. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Den ser jättefin ut! Det är alltid kul att läsa om hur andra gör o tänker om mejk. Mitt intresse är verkligen inte begränsat till NY information.
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-10-05 20:21:51 följande:
    Tänkte utmana mig själv. Gå utan något smink alls i en hel vecka!!! Spelar ingen roll vart jag ska om jag så ska ut på krogen eller träffa någon speciell. Jag känner att jag måste vänja mig vid mitt naturliga ansikte. För när jag tvättar av mig sminket känner jag mig så naken och blek och ful. O så ska det inte vara :) Haha jag tror inte jag kommer klara det men det är värt ett försök iallafall :) .
    Vad olika man är. Jag går mer osminkad än sminkad! Jag sminkar mig när jag går ut och om jag orkar. Jag är så trött på morgonen så jag hinner sällan. Men jag trivs iofs osminkad. Jag är van vid mitt osminkade ansikte. Du får ge oss en utvärdering av hur det gick.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!