Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag kör alltid concealer innan foundation. Använder mineralconcealer från id och mac foundation plus puder.

• Pokergirl

paola: om du arbetat in en concealer försvinner den inte i och med att du tar på en foundation. Däremot jämnas färger ut så att du inte har ljusa områden där du använt concealern.

• Pokergirl

Charlita: Jag tål inte heller mineralsmink. Har testat de flesta märken som finns på marknaden och initalt är det hur bra som helst men sen bryter det ut. Nån trodde att dessa produkter är för aktiva och jag därför reagerar. Nu kör jag med Mac och det är den första foundation som min otroligt känsliga och torra hud accepterat.

• Pokergirl

Charlita: Mac Cosmetics är ett märke som säljs på Pub och åhlens på några utvalda ställen i Sverige, Stockholm, Göteborg och Malmö. Ett riktigt bra och prisvärt märke, ligger i prisklassen makeup store. Det låter som mineralerna torkat ut din hud totalt, jag brukar få liknande symtom, det svider, kliar och jag får supertorr hud med flagor plus små finnar. Testa att handla jojobaolja på hälsokosten, det brukar lugna effektivt.

• Pokergirl

Charlita: ta med en liten burk och be om ett test på moistureblend foundation hos mac. Min absoluta favorit!

• Pokergirl
    zazzza skrev 2008-11-14 17:44:44 följande:
    sen undrar jag över den här mascaran med tuber? nån som prövat??? vill ju inte tappa ögonfransarna,,,det är kanske skumt att tuberna trillar av i tvättstället???
    Det som är så praktiskt är att man endast behöver varmt vatten, då släpper mascaran från fransarna. Jag kör med mirenesse och är toknöjd men det finns många olika märken.
  • Pokergirl
    bara lilla jag skrev 2008-11-20 15:49:59 följande:
    var köper man youngblood? På nätet eller finns det någon affär som säljer dem?
    Finns både på salong och på nätet.
  • Pokergirl

Phantera: Har du testat att byta på pret-ty.se? Där kan du byta bort sånt som du inte använder och få nya produkter att testa. Perfekt!

Imperialiss: Ja, visst är det skillnad på borstar! Jag har inte testat EM, däremot har jag köpt både Japonesque, ID och Kicks. Japonesque är helt klart favoriter, men jag skulle vilja testa MAC-borstarna också!

• Pokergirl

natta84: Mineralfoundation är just en foundation i pulverform och därför behövs ingen annan foundation innan.

• Pokergirl

Ett tips, jag tror Japonesque är billigare hos Satine.se än på HQ hair.

Jag är också grymt sugen på bos, men har egentligen köpstopp!

• Pokergirl

En fråga till ni som testat laura mercier - innehåller deras mineralserie bismuth?

• Pokergirl

Trist, tveksamt om jag vågar testa... Men jag vill ju så gärna testa LM... Dessa svåra bekymmer...

• Pokergirl

LMK: Sådana besvär får jag när jag använder mineralsmink, lugnade sig direkt jag slutade med mineraler.

• Pokergirl

Pindus: Jag har också en tweezerman, fantastiskt bra!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!