• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Shoppingtokig skrev 2008-10-08 20:46:55 följande:
    LinnyMenar denna se.strawberrynet.com/productDetail.aspx har varit på Sephora i Hollywood och tycker inte heller det är något alldeles extra där!Sedan funderar jag på...finns Sephora i London? Har för mig att jag varit i den butiken där, men det var ett antal år sedan så jag minns inte...kanske var någon annan
    Ja, det är deras "foundation". Den kostar 35 dollar

Salt Katt: Jo det går absolut att få lite nyttigare mat. Nu bodde vi ju hemma hos svärfar och hans fru och fick vacker äta det som de åt. Och det var INTE nyttigt
    Ah, lite OT får vi nog vara ibland
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 21:00:48 följande:
    Haha, okej då har jag rört ihop en massa...hmm, trodde detta var motsvarigheten till vanligt "puder" dvs. mineralpowder=mineralpuder och mineralfoundation som vanlig "foundation".Hur lägger du din bas?Måste man ha finishingpowder? Jag har bara testat småprover fr EM och då har jag fixerat pudret med vanlig Face mist från MakeUpStore...
    Jag tar lite finishingsdust först, sedan lägger jag på "mineralfoundation" med kabuki och avslutar med ett tunnt lager finishing dust igen.
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 21:03:57 följande:
    Ok, så finishingdust kan man ha både över och under då?!
    Japp. LÄgger man det under så funkar det lite som en primer och minskar synligheten av porerna
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-09 15:06:26 följande:
    Linny: Fin mejk!! Snyggt med det matta mot svagt skimmrande Muffin. Undrar om inte jag oxå har den läppennan... Namnet känns bekant... Måste kolla hemma! Är själv dålig på att måla munnen, blir oftast lite gloss. Då jag har så röd mun i mig själv räcker oftast det. Trist egentligen... Skulle vilja vara som Gwen Stefani. Hon har ALLTID rött läppstift. Så läckert & passande!!
    Hellre naturligt röda läppar än naturligt färglösa läppar Om jag fryser det minsta så blir mina blå-vita Jättesnyggt!!
    Knott skrev 2008-10-09 21:01:47 följande:
    Fint Linny! Jag är själv inne i en period då jag föredrar matta skuggor men har känt mig ganska ensam om det, skönt att det dyker upp på någon annan också
    Kände att jag behövde något som var mer "nedtonat" och sofistikerat. Sitter ju mycket och förhandlar och det känns inte riktigt rätt med massa glitter då
    trollsanna skrev 2008-10-09 22:50:50 följande:
    Har inte laggt upp någon make på bloggen idag. Har haft en deppig dag och inte orkat vara här. Kikar bara in fram och tillbaka en snabb sväng. Min älskade gamla farmor insomnade och for till himlen idag på morgonen. Kommer igen när man får lite ork och lust och inte har så rödgråtna ögon.  Kommer nog kika in men inte skriva så mycket.Kram
    Beklagar verkligen
    Phantera skrev 2008-10-09 22:53:13 följande:
    trollsanna > Jag beklagar din förlust! Linny > SNyggt!Lite OT > Hur funkar det för Alfred och släkten "overthere"? Är han tvåspråkig? *nyfiken*
    Tack
    Funkade jättebra. Han är dock inte tvåspråkig och hans farfar kan inte mer än typ banan/bra/gonatt osv på svenska. Men Alfred lärde sig säga några ord och förstod väldigt mycket (kroppsspråk är otroligt effektivt). Sedan översatte vi mycket för honom också.
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-10 10:39:32 följande:
    Dagens sotiga mejk ligger ute. Jag har använt dusten från Whisper-kollektionen. Störigt nog ser det inte alls lika sotigt ut på närbilderna som man upplever det när man ser helheten, men men. makeupoholic.blogspot.com/
    Jättefint!!
  • Linny

Dagens sminkning ligger i galleriet. Dock inget spännande utan "mattare" färger. Min nya Scene (grå från Mac) och sedan gamla trotjänaren Muffin..

• Linny
    Charlita skrev 2008-10-13 17:42:37 följande:
    jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag. Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga
    Vissa dagar, speciellt på sommaren vill jag sminka mig så det ser naturligt ut. Men vill man använda lite färger på skuggorna så är det rätt svårt att få det att se naturligt ut

Många av oss gillar dessutom att prova oss fram, experimentera osv. Då blir det mer färger och mörkare. Går man dessutom sällan på fest får man väl se till att piffa till vardagen, eller hur?

En del behöver inte smink alls för att se snygga ut. Jag tillhör dem tyvärr inte..
    En del har sotat till vardags och det är jättesnyggt. Tycker det beror helt på om personen kan bära upp det och på vad personen tex. har för jobb.
  • Linny
    Charlita skrev 2008-10-13 20:49:22 följande:
    Linny: :) Det är sant! Jag vågar inte använda mig för mkt av skuggor för jag är rädd för att det ska se "för hårt" ut. Men endel bär ju upp det snyggt. Jag har precis kollat igenom min sminkväska och jag har INGEN färgglad skugga såg jag :O endast brun guldiga. Vågar mig inte på nån färgglad. och jag har bruna ögon så ja tror det hade synts lite extra mkt om jag anvönt nån färgglad färg.
    Men du är ju snygg utan smink så Jag är det inte
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-13 20:54:27 följande:
    Det här är ju så otroligt individuellt. Personligen kan jag ena dagen lägga mycket energi på att göra en makeup som ser naturlig ut och knappt syns för att sedan andra dagen göra en makeup i guld och knallturkost, eller för den delen en rejält mörk sotning. Jag tycker att variationen är kul och väljer "stil" på min makeup från dag till dag beroende på vad jag ska göra men framför allt beroende på vad jag är på för humör och vad jag känner för . Sen som Linny var inne på så tycker jag att det är kul att experimentera och testa nya sminkningar och då har jag inte lust att vänta tills jag ska på fest utan testar dem även till vardags. Och jag ska tillägga att när jag gör en sminkning som ska se naturlig ut går det sällan åt varken mindre tid eller produkter
    Ja och gör jag en naturlig sminkning (vilket jag gör oftare än de färgstarka) så tar jag ingen bild. Bilderna jag lägger in är oftast på experiment med mer färger alt. något annorlunda mot vad jag har haft på länge. Så bilderna i mitt galleri är ju inte representativt för vad jag har varje dag. I somras hade jag bara mascara och gloss
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!