Tesssi skrev 2008-10-03 14:40:30 följande:
Tack för tipsen - fortsätt gärna ge mig tips. Det behöver jag.Hmm, funderade själv på make-up i gråskala... Inser att jag måste lära mig att sota i så fall.  Jag har svårt för röda läppar, även om det är superfint på alla it-people. Känner mig som en clown. Hur får man röda läppar att se bra ut? Men det skulle ju vara coolt.  Blir det en röd klänning kommer den vara uppsydd för mig. Kommer antagligen ha svarta skor till, frågan är om det sen blir gråa handskar och väska. KAn ibland kännas att svart och rött blir för skarpt, beroende på den röda färgen såklart.(Skönt att ni inte morrar om att det är för tidigt att planera nyår.   )
För tidigt? Här ser du en som är i full gång att planera jul!  

För att hitta rätt röda måste man tänka på vilken hudton man har. Det bästa är att gå till face eller MUS o få hjälp. Jag tycker också att det är svårt med rött. Har svårt att vänja mig.
Är du osäker så kör hellre en sotning, mycket lättare att bära upp. Du har ju tid att öva.  

Känner du dig osäker o ändå måste köpa skuggor, varför inte gå till make up store o köpa en sminklektion. Kostar 500 kr o du får produkter för samma summa.  

Då får du hjälp att lära dig hur man gör OCH skuggor o grejer. 
Till en röd klänning håller jag med dig om att svart kan bli lite hårt. Jag skulle faktiskt satsa på krämvit väska. Måste du ha handskar? Det är ju minst lika snyggt att ha snygga naglar istället. Handskar är billigare, men en nagelförlängning precis innan är inte fy skam. Jag skulle hellre satsa på ett snyggt armband är handskar. Men smaken är som baken.  

(när f*n ska jag få gå på bal???)