Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink smink smink vi fortsätter!

Har inte laggt upp någon make på bloggen idag. Har haft en deppig dag och inte orkat vara här. Kikar bara in fram och tillbaka en snabb sväng. Min älskade gamla farmor insomnade och for till himlen idag på morgonen. Kommer igen när man får lite ork och lust och inte har så rödgråtna ögon.  Kommer nog kika in men inte skriva så mycket.

Kram

• trollsanna

Tack till alla er som brytt er nu när min farmor gick bort!

Knott
    Har givetvis också röstat på din blogg och din sminkning var superfin idag. Väldigt inne med färg på läpparna. Lite kall färg på ditt men helt okej om man vågar ha lite färg. Är själv lite feg i det fallet. Kanske ska testa någon dag. Har oftast bara läppglans.  

Trolltyg

Låter som en kanongrej med palett. Vill också ha.

Dagens make finns upplagd på min blogg. Samma färger som tidigare men har lagt ena skuggan på ett anant sätt.

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• trollsanna

Jakten på bästa mascaran fortsätter för mig. Har gjort ett test av två mascaror eftersom jag köpte en ny idag. Köpte Chanels. Den verkar vara riktigt bra. Ska testa några dagar. Finns  bild på mina ögon utan annat smink än mascara. Verkligen inte likt mig men men det e ju så jag ser ut under sminket. Gjorde så för att kunan se mascarorna ordentligt. Finns på bloggen.

• trollsanna

Har någon testat dom här läppglansen som ska sitta i flera timmar? minns inte märket men dom gör reklam på tv om dom.

Avskyr också när håret blåser på läpparna...den som gör ett läppglans som inte kletar kommer tjäna massor med pengar. Hoppas det blir jag mohaha.

• trollsanna

Knott
    Grattis och snygga sminkningar som vanligt. Inte för ingenting man får pris .

Imperialiss
    Håller med Linny och skulle köra på Faces Primer. Den tycker jag är kanonbra.

Behöver lite hjälp inför kvällen med val av skuggor. Har färgat håret helt svart och mina ögon liksom försvinner. Så ge mig litet tips på vad jag ska göra ikväll. Please!

Kolla bloggen så ser ni håret. Samt så lade jag upp gårdagens lite slarviga make. 

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• trollsanna

Jag använder en snedskuren tunn linjepensel. Till sminkningen igår använde jag PL:s lilla snedställda pensel. Tycker det fungerar jättebra med den. Eller så använder jag FACE #14 (både tillögonbryn och linjer) men med den snedstälda så kommer jag åt bättre. Penslarna är så tunna så när man drar dom under ögat så blir det en fin tunn linje.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!