Smink smink smink vi fortsätter!
Trollsanna: beklagar sorgen!
Trollsanna: beklagar sorgen!
Dagens sotiga mejk ligger ute. Jag har använt dusten från Whisper-kollektionen. Störigt nog ser det inte alls lika sotigt ut på närbilderna som man upplever det när man ser helheten, men men. makeupoholic.blogspot.com/
Lejån skrev 2008-10-10 23:18:42 följande:
Dagens ögonmakeup i guld och grönt ligger ute! Idag är det en salig blandning av märken; MUS, MAC och FACE
makeupoholic.blogspot.com/
Jag tar också lång tid på mig om jag kan, jag är dålig på att vara snabb men försöker
Härligt att fixa lite även om man bara gör det för sig själv (eller för katten
)
Oj, vilka färger jag använder... Jag väljer ofta guld/grönt, guld/turkost (eller guld, grönt och turkost för den delen
). Samtidigt är jag, som du, förtjust i makeuper som ser "naturliga" ut och framhäver mina egna färger så då blir det gärna bruna skuggor som har lite rött i sig. Du kan se lite olika exempel på min blogg; makeupoholic.blogspot.com/
På tal om vardags- och festsminkningar, jag går ju inte så ofta på fest just nu (med en 3½-åring och en 8-månaders blir det liksom inte tillfälle lika ofta
) men på torsdag är det äntligen dags! Då är det Blog Awards 2008-galafest och jag är ju nominerad till bästa sminkblogg (huga!!) så då blir det att dra på sig feststassen och snygga till sig ordentligt. Nu har jag landat klädfrågan men börjar få lite smått prestationsångest när det gäller val av makeup; det känns ju som att man måste visa upp en makeup som är lite "extra snygg" när man är nominerad till bästa sminkbloggare... Jag stod och testade lite olika kombos ikväll men blir banne mig inte klokare. Plötsligt känns det jättesvårt att bestämma sig och de lösa skuggorna är svårare än någonsin att bemästra, ångest!!
Gynet: ja det hade ju varit nåt, men jag lade skuggorna så slarvigt mest bara för att se färgerna. Får se om jag tar nån mer "testkväll" så kanske jag tar lite bilder.
Charlita: tack, vad gullig du är
Det står "Klädsel: Galaparty" i inbjudan, skapligt otydligt, eller hur!?