• Knott

Smink smink smink vi fortsätter!

Trollsanna: beklagar sorgen!

• Knott

Dagens sotiga mejk ligger ute. Jag har använt dusten från Whisper-kollektionen. Störigt nog ser det inte alls lika sotigt ut på närbilderna som man upplever det när man ser helheten, men men. makeupoholic.blogspot.com/

• Knott
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?
    Make Up Institute, utbildare makeupartister, håller kurser etc. Jag har gått en kurs där och även fått färganalys och personlig makeuprådgivning. Mitt intryck är att produkterna håller samma kvalitet som FACE och MUS.
  • Knott

Lejån skrev 2008-10-10 23:18:42 följande:

Hur var din färganalys?? Fick du veta mkt?
    Jag har aldrig gjort färganalys tidigare så det var intressant, men själva färganalysen var en ganska liten del av själva kursen. Men han gick igenom exempel på färger i makeup och på kläder som passar ens "typ".

Liiza: ha ha, jag var likadan under min andra graviditet, och det blev inte direkt bättre när bebben kom heller
  • Knott
    Charlita skrev 2008-10-13 17:42:37 följande:
    jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag. Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga
    Det här är ju så otroligt individuellt. Personligen kan jag ena dagen lägga mycket energi på att göra en makeup som ser naturlig ut och knappt syns för att sedan andra dagen göra en makeup i guld och knallturkost, eller för den delen en rejält mörk sotning. Jag tycker att variationen är kul och väljer "stil" på min makeup från dag till dag beroende på vad jag ska göra men framför allt beroende på vad jag är på för humör och vad jag känner för . Sen som Linny var inne på så tycker jag att det är kul att experimentera och testa nya sminkningar och då har jag inte lust att vänta tills jag ska på fest utan testar dem även till vardags. Och jag ska tillägga att när jag gör en sminkning som ska se naturlig ut går det sällan åt varken mindre tid eller produkter
  • Knott

Jag tar också lång tid på mig om jag kan, jag är dålig på att vara snabb men försöker Härligt att fixa lite även om man bara gör det för sig själv (eller för katten )

Oj, vilka färger jag använder... Jag väljer ofta guld/grönt, guld/turkost (eller guld, grönt och turkost för den delen ). Samtidigt är jag, som du, förtjust i makeuper som ser "naturliga" ut och framhäver mina egna färger så då blir det gärna bruna skuggor som har lite rött i sig. Du kan se lite olika exempel på min blogg; makeupoholic.blogspot.com/

• Knott

På tal om vardags- och festsminkningar, jag går ju inte så ofta på fest just nu (med en 3½-åring och en 8-månaders blir det liksom inte tillfälle lika ofta ) men på torsdag är det äntligen dags! Då är det Blog Awards 2008-galafest och jag är ju nominerad till bästa sminkblogg (huga!!) så då blir det att dra på sig feststassen och snygga till sig ordentligt. Nu har jag landat klädfrågan men börjar få lite smått prestationsångest när det gäller val av makeup; det känns ju som att man måste visa upp en makeup som är lite "extra snygg" när man är nominerad till bästa sminkbloggare... Jag stod och testade lite olika kombos ikväll men blir banne mig inte klokare. Plötsligt känns det jättesvårt att bestämma sig och de lösa skuggorna är svårare än någonsin att bemästra, ångest!!

• Knott

Gynet: ja det hade ju varit nåt, men jag lade skuggorna så slarvigt mest bara för att se färgerna. Får se om jag tar nån mer "testkväll" så kanske jag tar lite bilder.

Charlita: tack, vad gullig du är Det står "Klädsel: Galaparty" i inbjudan, skapligt otydligt, eller hur!?

• Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-10-13 21:24:44 följande:
    Fint!!! Så trevligt att se dig le på bilden, oftast blundar du eller ser allvarlig ut
    Jag tänkte just säga det jag med, det var nästan så att jag trodde att det var någon annan på den andra bilden

Fint var det och lite kul; sotning i blått och svart var en av två sotningar jag provgjorde igår som alternativ till festen på torsdag
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!