Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Knott skrev 2008-10-06 21:02:51 följande:
    Fint, Vampyre passar dina färger väldigt bra!Min dagens ligger också uppe, jag har testat en palett från Chanel som innehåller den hyllade skimriga skuggan Erika F (som den kallas som singelskugga) och jag blev riktigt förtjust faktiskt! www.makeupoholic.blogspot.com/
    Jag gillade den gröna Erika F. Jag har två paletter från chanel och shit vad jag ogillar dem. De ser så fina ut men det blir ingen färg alls.

Mintgrön... hmm mest att jag skulle ha för att ljusa upp, som effekt. Men varför inte som skugga?
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-10-06 21:34:19 följande:
    Vad kul att höra, Erika F kändes som en höjdare faktiskt! Synd att du är missnöjd med dina Chanel-paletter, typiskt om färgerna ser fina ut... I den här tycker jag nog att pastellerna var lite mjäkiga och jag fick jobba lite för att få nån färg, men Erika F var väldigt välpigmenterad!
    Jag har hört att chanels singelskuggor håller mkt högre kvalité än paletterna. Konstigt. Men det kanske stämmer då med tanke på din upplevelse. Den här har jag (den är mkt glittrigare IRL) och den ger trist resultat.
    svalmarkskan.blogg.se/2008/february/be-my-valentine.html
  • Fridapida

Lustigt när jag läser inlägget... Jag skriver om att jag är singel. Samma kväll träffar jag min nuvarande kärlek.

• Fridapida
    trollsanna skrev 2008-10-06 23:25:35 följande:
    KnottFint!Fråga om  chanelss skuggor...har dom mycket pigment i sig eller blir dom väldigt ljusa? Provade en av deras skuggor för ett tag sedan och om jag inte minns fel blev det rätt lite färg.
    Jag tycker att de är torra.

Nu har jag lagt in ett inlägg. Kors...

www.svalmarkskan.blogg.se
  • Fridapida

Linny
    välkommen hem! Jag måste få veta... hur var Sephora???

Greeneyes
    Jag är helt på din linje. Det bästa med fest är förberedelserna. Jag ska ut nu på lördag och tyvärr har jag råkat ut för ett litet missöde. Fultrollet har varit inne i min garderob och svingat med sitt trollspö över mina kläder. Resultat: allt blev fult. *galen* Det verkade som om han även tog en sväng på stan för jag har gått in i varenda affär som säljer kläder till vuxna kvinnor... ingenting fanns.

Tesssi
    Det låter som en bra idé. Hoppas att du blir nöjd. Jag älskar det, har tyvärr inte råd nu. Det fina med att vara utan handskar är att man kan ha fina ringar o armband.

• Fridapida
    Linny skrev 2008-10-08 19:55:01 följande:
    Alltså; det var ju inte den otroliga upplevelse jag trodde det skulle vara.. Som ett snyggare Kicks typ Däremot finns det kanske större Sephora i tex New York osv. De tre olika som jag såg var som en stor Kicksbutik... Men de hade ju roligare och bättre grejer förstås Men jag hade ju liksom fått intrycket av att det skulle vara något helt otroligt
    Du anar inte hur glad svaret gör mig. Nu känns det inte lika jobbigt. Haha! Men de verkar som du hittat mycket kul ändå. Skoj! Vad fina ni vad på bilden.
  • Fridapida
    Salt Groda skrev 2008-10-08 20:25:18 följande:
    Jag brukar läsa här i sminktråden även om jag sällan skriver något. Kul att läsa om alla tips på produkter, men lite ledsamt för plånboken ibland när man bara mååste testa nya produkter! Jag bor i California, och gud va kul det är att läsa om hur du Linny uppfattar hur det är här. "Sitter inne med AC´n på max, tar bilen överallt", haha, klockrent! Faktum är att jag nog aldrig varit så vit förr som denna sommaren. Man blir liksom nojig av all sol, och smörjer sig med 30 varje dag. Vill ju inte bränna sig och bli ett russin i förtid. Men alla svenskar som kommer hit o hälsar på vill pressa i solen, vilket för oss känns konstigt...(och sen ser de ut som kräftor när de åker hem )Sephora är bra för att de har mycket av de "bra" märkena, plus att det är rätt billigt. Jag handlar typ allt på sephora, smink o hudvård. Men det är ju ingen fantastisk upplevelse att gå på sephora annars egentligen...
    Ja, man blir ju hemmablind. Det spelar ingen roll var man bor, det blir alltid en vardag.
    Roligt att du följer tråden. Hoppas du "visar" dig igen.
  • Fridapida

Trollsanna
    Beklagar, ta hand om dig.

Linny
    Verkligen skitsnyggt! Muffin är helt underbar och den passar till så mycket.

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?
    Aldrig hört. Men du får prova och se om de är bra. Ge oss sedan en kommentar.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!