Mie74 skrev 2008-10-27 22:30:25 följande:
Hej!Har läst runt lite i tråden och tittat in i olika gallerier, vilka fina ögonmakuper ni gör ser snygga ut får mej att känna mej som en grå mus som endast använder mascara.Undrar om man kunde få lite tips och råd på hur man lägger en makup med allt vad det innebär samt tips på bar produkter som ni har erfarenhet av.Häls Mie
Du verkar ha ett bra basutbud och det du eventuellt vill/behöver kompletera med är ögonskuggor och någon form av eyeliner beroende på vilka färger du har idag och vilka du kan tänkas trivas med. En ögonskuggsprimer kan också vara bra för att få skuggan att fasta och hålla bättre. Finns många olika att välja mellan. Lumenes eyeprimer är populär i denna tråd men jag har själv inte testat den men den är inte så dyr.
När man är ovan med ögonskuggor är det enklast att börja med en över hela ögonlocket i någon bra basfärg, kanske en beige-aktig ögonskugga med lite lite simmer i så som FACE pearl #7 och gnugga lite eyeliner/kajapenna i fransrötterna och mascara. 
Enklaste sättet tycker jag då jag applicerar min kajapenna i fransroten är att göra det underifrån. Alltså lyfta lite på den övre fransrade genom att lite pressa ögonlocket upp mot ögonbrynet och måla kajal på fransoten med den andra handen. Lite svårt att förklara, hoppas du förstår ändå  

Sedan då du är varm i kläderna så kan du testa en ytterliggare ögonskugga som du applicerar i yttersta ögonvrån och lite in i ögonglobslinjen. Enklast är om du har en något rundformat ögonskuggspensel när du gör detta. Färgen på ögonskuggan är helt valfri men någon mörkare än den bas du har i ex FACE pearl #7. Sedan är det bara att exprementera och leka lite för att öva upp lite olika tekniker och färger. Lycka till och ha kul. Det ska vara roligt att sminka sig