Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Charlita skrev 2008-10-10 16:25:04 följande:
    Okej :) . är jäte sugen på testa den först. men vill typ dusha så jag känner mig ren o fin innan :) .
    Har du använt mineralsmink förut? När jag började med mineralsmink så fick jag ha en mer återfuktande o lite fetare dagkräm. Om det börjar klia i ansiktet så kan det vara det som händer.
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-10-13 21:05:10 följande:
    På tal om vardags- och festsminkningar, jag går ju inte så ofta på fest just nu (med en 3½-åring och en 8-månaders blir det liksom inte tillfälle lika ofta ) men på torsdag är det äntligen dags! Då är det Blog Awards 2008-galafest och jag är ju nominerad till bästa sminkblogg (huga!!) så då blir det att dra på sig feststassen och snygga till sig ordentligt. Nu har jag landat klädfrågan men börjar få lite smått prestationsångest när det gäller val av makeup; det känns ju som att man måste visa upp en makeup som är lite "extra snygg" när man är nominerad till bästa sminkbloggare... Jag stod och testade lite olika kombos ikväll men blir banne mig inte klokare. Plötsligt känns det jättesvårt att bestämma sig och de lösa skuggorna är svårare än någonsin att bemästra, ångest!!
    Gud vad spännande! Det är så roligt för din skull. Jag håller tummarna. Din blogg är verkligen bra.
    Jag tycker faktiskt att du ska köra ett säkert kort. Det är ofta stiligast. Jag tänker på kändisar som går på röda mattan. De finaste är ofta de med mest klassisk stil.
    Ta det du tycker själv du är snyggast i. Du kommer vara fin, oavsett. Gud vad spännande!
  • Fridapida

Katrina118
    Tack, det är bara sååå tråkigt att vänta ut håret. Jag vill klippa av det ena sekunden för att sedan bestämma mig för att spara. Velar...

Shoppingtokig o Knott

Ja... men det är svårt att le och lägga ut på bloggen. Jag känner mig urfånig. Jag är så trött på att se mitt eget ansikte hela tiden. Men nu så blev det så. Jag är en glad människa IRL.

• Fridapida
    Auris skrev 2008-10-13 21:43:03 följande:
    Hej tjejer. Jag har läst lite i tråden av och till. Jag använder mest mineralsmink för närvarande men min syrra är ute efter lite ögonskuggor av vanlig typ (hon vill alltså inte söla med pulver utan ha fastare) Är det någon som har tips på någon bra sida där man kan köpa ögonskuggor av bra kvalitet billigt på nätet?
    Du tänker alltså på bra pressade skuggor? Jag använder enbart pressade från Make up store faktiskt. Men jag vet att NARS ska ha riktigt bra pressade skuggor. Finns på t.ex. hqhair.com.
  • Fridapida
    Auris skrev 2008-10-13 21:43:03 följande:
    Hej tjejer. Jag har läst lite i tråden av och till. Jag använder mest mineralsmink för närvarande men min syrra är ute efter lite ögonskuggor av vanlig typ (hon vill alltså inte söla med pulver utan ha fastare) Är det någon som har tips på någon bra sida där man kan köpa ögonskuggor av bra kvalitet billigt på nätet?
    Ah... men de är inte billiga. Sorry såg inte det först.
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-10-13 22:13:47 följande:
    Vad glad jag blir! Jag har fortfarande svårt att tro att jag skulle vinna över någon av de andra tre bloggveteranerna, men det ska hur som helst bli kul att bara få vara där, och det känns kul att ha blivit utvald!
    Självklart! Nomineringen i sig är ju en ära. Du är värd nomineringen.
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-10-15 15:46:36 följande:
    Det är en ljus basskugga som kan användas till nästan allt. Ingen partygrej och ingen wowupplevelse. Första gången jag använde den var jag skeptisk och tyckte den var skittråkig. Men jag har ändrat uppfattning. Den passar som skugga på hela ögonlocket, tillsammans med vilken skugga som helst (i globlinjen). Dessutom använder jag den som highlighter under ögonbrynet. Den är lite pärlemorfärgad typ..
    *minns*
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-10-15 17:19:33 följande:
    Tack! Jag bor i gbg, så mac finns här också. Penslar behöver jag inte direkt, men de har väl massor av fina suggor också
    Suggor...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!