• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

katarina118 skrev 2008-10-15 15:51:25 följande:
    linnyha du annars något tips på snygg MUS skugga ja kan ha på hela locket???
    Om man gillar skimrande skuggor så är de ju mer tacksamma om man bara vill ha en skugga. Jag tycker de matta och sidenmatta egentligen är finast i kombination med andra. Men just "dusts" är bra att ha bara för sig självt. Där finns massa, så det beror på vilka färger du gillar.
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-15 16:11:58 följande:
    linnyja gilla bruna nyanser sen min absoluta favvo från MUS är ju glam...
    Lounge är ju mellanmörk och går att ha på hela locket. Ska man som sagt ha en skugga på hela locket så tycker jag inte den ska vara för mörk (om du inte ska sota förstås..). Då är tex. guldiga skuggor som goldglow, 24 carat och lounge fina. Morning breeze, angel och lady är fina om man vill ha mer rosaaktiga. Next och bamboo är fina också.

Bilderna på makeupstores hemsida är dock missvisande. Färgerna ser oftast mycket mörkare ut och inte rätt nyans..
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-15 17:27:05 följande:
    Ot men jag var på rutinultraljud idag och allt såg jättebra ut, så roligt att se den aktiva lilla bebisen...som drack en massa fostervatten, haha
    Myyyys!!! Härligt att allt såg bra ut! Blir extra glad, nu när jag har insett att det inte alls är självklart att man går från rutinUL upprymd och glad med bild på sin bebis. Ja det fattade jag ju förstås innan,men hade inte tänkt så mycket på det. Men en kompis som skulle ha haft två veckor efter mig denna gång, fick hemskt nog inte ett positivt besked

Så stort grattis till er fina bebis!
    Fridapida skrev 2008-10-15 18:41:33 följande:
    *minns*
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-15 19:56:59 följande:
    Blir framflyttad tre dagar så bf är nu 15 mars.Tack Knott och Linny! Åh, jag verkligen lider med din vän, så hemskt. Jag var jätteorolig, nu är jag lite lugnad för denna ggn iaf Har lagt upp de fyra bilderna jag fick i galleriet. På ena bilden dricker bebisen fostervatten, ni lär nog se vilken bild med det gapet, haha!
    Hihi, sötnos! Kollade ni kön?
    Ja det är hemskt faktiskt. Vet inte riktigt hur hon mår nu. Har meddelat att jag finns här om och när hon vill, men förstår att det är jobbigt för henne att träffa mig nu. Jag menar; jag påminner henne ju väldigt mycket om barnet hon skulle ha fått och vi skulle ju ha fått ungefär samtidigt.. Dessutom är det otroligt grymt, sättet man måste ta bort ett barn i v. 21 på.. *tårögd*

Nu när du har sett att ditt barn är friskt och mår bra så ska du inte oroa dig. Då är oddsen skyhöga för att allt ska gå bra Det finns mycket mycket minimala risker från nu och framåt. Jag är inte orolig själv och tycker inte att du ska vara det heller!
    Fluffguf skrev 2008-10-15 20:48:32 följande:
    Haha, ja jag såg det sen men jag orkade inte rätta mig själv
    Var ju kul ju
    trolltyg skrev 2008-10-15 20:07:45 följande:
    Vad kul med UL, det är det är det bästa med att vara gravid tycker jag (som spydde till v24 i båda graviditeterna och fick foglossningar och annat otyg så att vara gravid är inte mitt favorittillsånd om man säger så )
    Åh fy, illamående så länge? Jag har tur som bara hade ytterst lite illamående på kvällskvisten i några få veckor.. Inget kräkande alls. Förstår att du tycker det är så lagom kul att vara just gravid och önskar man kunde baka ungen på någon vecka eller två kanske

OT: Fasen så stor jag börjar känna mig. Som en barbapappa Hade inte tagit helkroppsbild sedan v. 21 och nu i v.27 såg jag ut som om jag skulle välta framåt *hahahah*

Sorry alla andra för OT-bebissnack. Ska skärpa oss
  • Linny
    MissC24 skrev 2008-10-16 10:30:20 följande:
    Här kan ni se vad jag shoppa igårwww.tessan26.devote.se
    Tänkte precis skriva att jag gärna ville se, men du hade redan lagt upp ju
    Känner inte till märkena. Är det ögonskuggor du har köpt i Joelle (läste jag rätt?). Hur verkar de?
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-16 10:34:21 följande:
    Tjohoo, igår fick jag mina prover från MakeupCosmetics, framöver kallat MUC Ni som beställt från The BodyNeeds vet hur väl emballerade burkarna är- styckvis med bubbelplast. Här kom alla i en plastpåse enbart! Blev ganska paff En liten recension kan jag bjuda på:Proverna kom i ganska platta plastburkar med snäpplock, som akvarellfärgssinglar ungefär. Lite svåra att hantera då jag är van att jobba in färgen i penseln i locket, det sitter ju fast här. Mängden var väldigt varierad, inte så friskostigt som PL utan mer runt 1 kryddmått. Jag beställde deras provkit på 10 skuggor men fick 12! Sånt gillar jag däremot! Nyanserna är jättefina & har ett härligt djupt skimmer. Kvalitén kan jag inte säga så mycket om ännu men som PL efter första testen. Helt ok alltså. De kräver en lite klistrig bas för att fästa bra & få fram skimmret bäst. Går utmärkt att blöta för eyeliner tex. Dagen mejk fick pigmentet Steel Silver & Skimmer ihop med lite Muffin fr. MUS. Steel Silver är en kromsilvrig skugga med dragning år det blå. Skimmer är bara vitt glittrigt skimmer. Så det blev en lite vinterfrostig mejk. Hoppas det syns på bilderna bara.
    Kul! Säg till när du lagt in bild
    Svårt med MUC. Man kanske tror att du menar MUS men stavat fel Skämtar bara
  • Linny
    MissC24 skrev 2008-10-16 10:57:52 följande:
    Linny: Läppglosset är iallafall från Victoria Secret
    Ok Du får rapportera sedan hur allt var
  • Linny

Tina 83: Jag bara älskar Cliniques gentle eye makeup remover. Så härligt mild och bra! Alla andra jag har provat svider lite i ögonen. Inte denna Har samma ph som tårvätska

• Linny
    MissC24 skrev 2008-10-16 23:51:55 följande:
    Jag tvättar av sminket med vatten och tvål men mitt ansikte bli såå torrt då,finns det nåt man kan tvätta av sminket med som inte torkar ut huden?
    Jag använder foaming mousse cleanser från Clinique till själva ansiktet och deras gentle eyemakeupremover till ögonen.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!