Inlägg från: Charlita |Visa alla inlägg
  • Charlita

Smink smink smink vi fortsätter!

Knott & Fridapida Tack för hjälpen Nu vet jag det. men asså ja tror jag är allergisk mot mineralsmink jag har fått jätte mkt utslag och svidande rodnader i hela ansiktet och nästan eksem liknanade på ögonlock och runt läpparna! ska det inte funka tvärtom?

• Charlita

Ja jag använder Loreals True Match Foundation som funkat super duper bra och jag var jätte nöjd. Använt i ca snart 2 månader nu men varför reagerar min hud nu?
    Sant alla är olika men jag blir så ledsen jag ser hemsk ut. Ska till acsess i mån o kolla vad det kan vara

• Charlita

Knott Tack! Jag envisades med att sminka mig lite igår ändå men jag vaknade upp som ett svullen tomat ansikte helt prickig haha och läpparna ser ut som jag har sprutat in massa skit i. Men idag har jag inte sminkat mig och kommer inte göra det på några dagar då. Attans! jag var så nöjd med den ju..

Har ni några förslag på andra bra ? Förutom i.ds då som verkar vara jätte bra ( den är alldelles för dyr för mig som är student.. )

• Charlita

Fridapida aj då. Men ärligt talat det måste ju vara sminket. Jag har inte ändrat mina matvanor eller nått nytt där så.. Hoppas det går över snart för jag vill helst inte visa mig ute haha

• Charlita

Knott Tack för informationen ! Aj då ja jag kanske har anlag till överkänslig hy mina syskon har ju det.

• Charlita

Pokergirl och Linny :
    Ja det tror jag med. Va e mac för nån? och vad kostar den? o samma med Everyday M ?
    Ja jag får ha en osminkad vecka..

Vet ni vad?! Jag har alltid använt NIVEAS ansikts lotion som är väldigt fet.
    Utslagen verkade inte bli bättre utan sämre men jag har senaste fdagarna fortsatt smörja in med samma creme tänkte att det kan ju inte vara nått fel på den jag har ju ALLTID haft den sen jag var liten. Men nu skipade jag den och testade ( haha tro det eller ej ) Eldorados ( ni vet Willys billiga) hudcreme som är tunn. Det sved som satan och jag skrek till men nu ser det BÄTTRE UT! Utslagen börjar försvinna mer

Tack Knott! läste om den där hud saken du hade. Skönt för dig att den försvann!

• Charlita

Fridapida ja jag bor i GBG Ja jag ska kika där se om jag hittar nått bra o passande. Nu på vintertid ändras ju färgen i hyn iaf min. så jag måste nog köpa lite ljusare. Brukar ni också behöva göra de?

• Charlita

Linny : Låter ju bra det Kanske testar. har du provat? va tyckte du?

Knott : neeej.. min mamma har smörjt mig med det sen jag var typ 3 år! o jag har gjort det nästan varje dag sen dess :-O neej.. jag komer bli gammal o sliten i förtid hahaha dumma dumma nivea....

Pokergirl : Okej kanske testar det med. Det är så svårt för smink är ju inte det billigaste men man vill ändå ha nått som verkligen är bra. O jag som e student och precis flyttat hemifrån har det lite tight eller väldigt tight med pengar ibland. Jag har aldrig köpt nått på MAC så jag vet inte prisklassen heler. tack för tips

• Charlita

Fridapida ja det gör ju det! Själv solar jag mkt på somrarna ajabaja.. .
    Mina kompisar går på solarie nu dom blir jätte bruna o fina men det är ju som sagt inte alls bra för huden. Okej skönt att ha samma året runt Själv har jag typ 5 olika nyanser haha gud.. Just nu passar ingen av dom sådär perfekt faktist. får blanda lite olika . jag har lite gul aktig färg i hyn inte fint så det blir svårt att hitta en färg. Jag frågade på kicks o hon sa att jag var gul i hyn... som om jag inte visste de :P haha. Så jag tyckte inte nån satt så bra. får kolla vidare..

• Charlita

FridaPida Okej kanske passar på en del Men min gulhet ser inte bra ut på mig
    Jag har lätt o bli lite orange aktig när jag försöker med en brun färg

• Charlita

Linny: Jag köper heller inte kläder längre. Så tänkte jag var tusan har alla pengar gått åt?
    MAT och SMINK.. :-O Annars förr brukade jag inte vilja köpa smink. Tyckte det var dyrt och tråkigt att lägga ner så mkt pengar på.

Men nu efter att ha börjat "hänga här i tråden" så har mitt sminkintresse ökat!
    Verkligen och TACK ska Ni ha här allihopa som kommer med goda råd och tips och delar med er av era knep och knåp!

Borstar. Just det nu har jag också fastnat för borstar. Köpte en Isadoras Kabukibrush, en foundation pensel från Isadora och En stor foundation pensel från Kicks
    Tänk så mkt "verktyg" kan göra.

Jag tittar ner i mina två stooora lådor som är fullproppade med massa olika smink.
    Men jag vill bara ha meeer. alltid finns det nått meeer :-P Eller vad säger ni?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!