Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink smink smink vi fortsätter!

Trolltyg
    Det var fint. Tror jag vet hur färgen ser ut in real life eftersom jag har aubergin själv.  Jag är inte heller duktig på att hantera kameran så ibland får jag ta säkert 100 kort innan dom blir ok. Nu har min kamera krånglat lite på senaste tiden men jag försöker. Det är jättekul att se andras sminkningar så fortsätt lägg upp dom. Även om jag inte alltid säger något så kikar jag på dom flästa sminkningarna.  

• trollsanna
    truelove 4 ever skrev 2008-11-03 14:50:50 följande:
    Prova ett av tipsen från tråden med min eyeliner idag och det gick bättre,är rätt nöjd. har bild i galleriet på dagens mejk
    Blev jättebra, mycket bättre! Snyggt!
  • trollsanna
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Tycker du gjort jättefina mace uper!
  • trollsanna
    Linny skrev 2008-11-04 17:42:18 följande:
    Morgonens sminkning i galleriet.. Var rätt mörkt faktiskt, men syns inte på bild tyvärr..Jag vet att jag kan förbättra mig mycket, så kom gärna med tips!www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...
    Tycker du alltid gör fina sminkningar. Ev kan man prova att lägga mörkare linjen under undre fransarna lite mer innåt mot ögonvrån. Tror det ev skulle markera ögat ännu mer men har ingen aning.

Har lagt upp måndagens och tisdagens sminkning på bloggen. Kritisera gärna. Vill ha lite tips och råd, är så insnöad på hur jag lägger sminket så jag godtar gärna lite nya ideer.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/
  • trollsanna

Trolltyg
    Har lagt skuggan lite högre än vanligt. syns kanske inte så bra på bilden eftersom jag valt lite mer naturliga färger idag. Ska testa fler gånger.

LMK
    Tack, ska lägga lite mörkt i yttre vrån imorgon. Brukar variera med det ibland men det var ett tag sedan. Kikar in här ikväll och hoppas du har bild på sminkningen. Låter snyggt.

Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Igår gjorde jag även ansiktsbehandling. Så skönt så och huden är som en babyrumpa. Fast jag skulle noppa mina bryn också....men orkade inte så idag kan man se lite småstrån...grr. Nu åker jag och jobbar. Ha en bra dag allihopa.

• trollsanna

Vad fina sminkningar ni har gjort allihopa.

Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Det blev skuggor från FACE idag. Vanity och Aubergin. Försökte mig på lite av de tipsen jag fick i veckan. Tycker faktiskt det blev bra. La lite skugga högre upp och i ögonvrån. Mer förslag får ni gärna komma med. Nu kallar jobbet som vanligt men jag kikar alltid in efter jobbet också.

• trollsanna
    Linny skrev 2008-11-06 11:19:23 följande:
    Fint! Gillar det bättre nu när du lagt lite mörkt i yttre ögonvrån också, och inte bara upptill Hur kommer det sig att du valde mörkbrun eyeliner men svart på nedre fransraden? Tror det skulle bli lite mer enhetligt med samma färg
    enkelt svar: hittade inte den svarta som jag brukar ha så det fick duga med mörkbrun
  • trollsanna
    Özlem skrev 2008-11-06 11:27:07 följande:
    HejLinny:Jätte fin sotning.Trollsana:Jag har likadana ögon som du.Jag har alltid tyckt att de e tråkigt när man ska sminka sig men du visar att man inte behöver en stor ögonlock/glob för att sminka sig snyggt.det blir enklare att se på din sminkning o "härma " den än att se på ngn som har större ögon.Ni alla sminkar er så fint.
    tack, vad kul att fler har som jag och att jag kan ge lite inspiration
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!