• Knott

Smink smink smink vi fortsätter!

MissC24 skrev 2008-10-14 22:48:48 följande:
    Nehe man käner sig lite utanför här i tråden. Jag klampa tydligen bara rakt in för verkar som många av er hållt ihop ett tag.
    Äsch, så ska du inte känna! Välkommen hit, det är alltid kul med nya likasinnade
  • Knott

Fluffgluff: jag skulle precis säga det jag med; köp hellre MAC än MUS (men jag har ju blivit allergisk mot MUS:s skuggor så jag är kanske extra skeptisk...) MUS har i och för sig riktigt fina och bra eyedusts, men om du ska köpa pressade skuggor skulle jag hellre gå på MAC. De har dessutom betydligt fler nyanser och formulas att välja mellan!

• Knott

Shoppingtokig: härligt med bra UL!

Vad mysigt att det är några nya små på gång här i tråden! Jag tycker att det var nyss min 2:a kom, men hon är ju 8½ månad nu, jeez vad fort det går!!

• Knott

TACK tjejer, vad gulliga ni är! Förortssmåbarnsmamma som jag är har jag redan kommit hem Jo, jag vann alltså, och jag blev faktiskt riktigt riktigt förvånad, jag trodde inte att jag skulle det (och nä, det är inte bara något jag säger, de andra har hållit på så länge så jag var säker på att de skulle få mer röster).

Priset då? En påse med makeup från Maybelline, ett halsband designat Efwa Attling, en makeuprådgivning (Maybelline) och smink för 3000:-, även det från Maybelline. Som hon sa, M:s representant som jag pratade med, så får jag ju i princip hela sortimentet för 3000:- så jag lär väl ha en del produkter därifrån att testa sen...

• Knott

MissC24: oj, ja det är inte många som har en hy som klarar tvål och vatten, det är inte så skonsamt mot din hy. Hudvård är en djungel och det finns hur många märken som helst att välja på. Jag anänder Dr Hauschka som finns på t ex Life eller www.bodystore.se, det har gjort underverk med min hy som är känslig och varit torr. På apoteket finns en serie som heter Vichy som ska vara väldigt snäll mot huden.

Phantera: makeupen ligger (såklart) redan på bloggen, jag gick på Fridapidas linje att köra något jag vet att jag trivs med. Det blev lite MUS tillsammans med lite Pure Luxe Cosmetics. Kläderna missade jag dessvärre att fota, men jag hade en knälång svart klänning med liten holkärm och ett brett knytskärp under bysten; som en korsning av lilla svarta och babydoll. Till det hade jag plommonlila strumpbyxor och guldiga skor i en modell mittemellan ballerina och pumps. Liten svart clutch-väska till det. Håret uppsatt i en sorts hög knut och sedan ett par riktigt rejäla örhängen med swarovskikristaller som jag gjort till festen (jag designar ju egna smycken).

Festen... ja, vad ska jag säga? Jag var ju ganska senior (är 31 år) i sällskapet, det var nog ganska många som var under 18 och därför serverades det heller ingen alkohol på själva galan. Jag menar såklart inte att man inte kan ha kul utan sprit, men ett glas champagne eller vin hade inte suttit fel! Det var dock väldigt kul att gå där och spana på alla gäster, hur de stylat sig och vad de hade på sig. Det var väldigt varierande tolkning av klädkoden "galaparty" vilket var kul.

• Knott
    Linny skrev 2008-10-17 10:02:10 följande:
    Intressant att höra om festen! Håller med om att det inte riktigt blir ordentlig galastämning utan ett glas champagne eller dylikt. Såg du några intressanta människor då?
    Det var kul med alla lite mer extremt stylade såklart, såg många exempel både på riktigt snygga och riktigt anskrämliga kreationer/sminkningar (i mitt tycke i alla fall). Lite kändisar hade de lyckats locka dit också, bl a Efwa Attling, Sibel, Josefine Crafoord, Carolina Gynning, Katrin Schulman (?), Linda Skugge, ...
  • Knott
    LMK skrev 2008-10-17 11:02:31 följande:
    trolltyg skrev 2008-10-17 10:50:26 följande:
    Jag köpte igår Lumenes eye primer, då min Urban Decay inte funkar längre. Slaktade ju den värdelösa förpackningen & smetade över i en burk, men det funkar inte! Den blir torrare & går inte att få ut jämnt på ögonlocket alls. Så igår blev det nyköp! Tuben är verkligen yttepytteliten, 7 ml fr 120:-. Inte så billigt (UD 10 ml för 149 , men det är ju en dryg produkt. Formulan är mer silkig & skuggorna är mycket lättare att tona. Hoppas den håller lika bra oxå. Det är upp till bevis idag!
    Jag har kört Lumenes i ganska många år och för mig räcker en tub i snitt två år (och då använder jag den varje dag!). Nu har jag ju även köpt FACE:s Eye Fix som faktiskt verkar ännu bättre än Lumenes. Skillnaden är möjligtvis att Lumene ger en mer matt yta så att om man vill ha en väldigt mjuk och uttonad makeup är det nog lättare att lägga den med den som bas, FACE:s blir lite mer klistrig vilket å andra sidan gör det lätt att jobba med lösa skuggor plus att färgerna blir betydligt mer intensiva.
  • Knott

Linny: oj, vad läskigt att det svider av Eye Fix! Jag är ju ganska känslig så jag ska vara lite extra observant tror jag, har dock inte märkt nåt än.

Dagens mejk ligger uppe; en skir kall mejk i frostigt vitt, kallt grönt och plommonlila makeupoholic.blogspot.com/

... än en gång, tack söta ni för alla gratulationer, både här och i bloggen

• Knott
    Imperialiss skrev 2008-10-17 22:45:31 följande:
    LinnyHärligt att höra då jag precis beställt en finishing dust från EM :) Jag förstod dock inte skillnaden mellan deras start to finish powder, och finishing dust, så jag beställde båda.Vet du skillnaden?LejånAh tack för tips. Då ska jag ner och kolla in den imorrnförmiddag :)
    Start to finish är tänkt att användas precis som Linny beskrev; d v s både före och efter foundation, medan Finishing dust är till för att ha bara efter. Men jag tror att det går alldeles utmärkt att använda den även före faktiskt!
  • Knott

trollsanna: först tack! Åh, vad cool du ser ut med det mörka håret och den markanta luggen, jag gillar det skarpt! Förstår dock att du upplever att dina ögon försvinner jämfört med hur det varit förut, men jag tror att det är lite en vanesak. Du får kanske ösa på lite mer på ögonen helt enkelt. Den rosa mejken såg fin ut och dina ögon kom fram bättre redan där. Hur funkar det med makeuper i guld - grönt - khaki på dig? Jag tror att det skulle vara superfint både till dina ögon och till hårfärgen...

Fridapida: tusen tack, vad glad jag blir

Emeraldy: nu vet jag inte om du har kikat på mina bilder men jag får banne mig hålla efter de små rackarna dagligen för det poppar upp nya strån varje dag som avviker från formen. Jag har faktiskt som vana att snabbt se över brynen varje morgon innan jag lägger min makeup och plocka bort enstaka uppstickare, sen gör jag en mer noggrann översyn kanske en gång varannan vecka.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!