• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Fluffguf skrev 2008-10-20 13:19:23 följande:

Ni som har koll: vad är det för skillnad på de olika sorternas ögonskugga hos MUS? Jag kollar på deras hemsida, och det finns ju typ 10 olika sorter!
    Jag vet faktiskt inte. Har bara från de stora burkarna (microshadow) & dusts. De funkar kanon bra!
  • LMK

trollsanna skrev 2008-10-19 20:24:10 följande:

KnottNu har jag gjort ett litet försök på en grön sminkning. (Dock lite bakis så bra blev det inte men det fick duga) Ska försöka mig på med lite guld och grönt imorgon. Dagens sminkning finns nu på min blogg.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Du var ursnygg i grönt!! Det är en färg som verkligen passar till dina mörka färger. Håret blev oxå jättesnyggt!
    Blir sååå sugen på lugg när jag ser dig!
  • LMK

Fluffguf: JÄTTE grattis på födelsedagen!

Linny: Medicinboll Du är jättefin!! Men förstår att det kan bli lite tröttsamt med all focus på magen...

Charlita: Håller med Linny- NARS Laguna är bronzern med stor B!!

• LMK

Liiza skrev 2008-10-20 15:29:32 följande:

Jag är "på jakt" Vart köper jag Diorshow mascara&Nars Orgasm rougeVad ungefär kostar de?Någon som vet?-----
    Diorshow hittar du på bla Åhléns el. Kicks. 250:-
    På Strawberrynet kostar den 216:-...

Nars finns inte i Sverige men har för mig att du hittar det på HQ Hair. Pris vat jag inte, men runt 20 pund kanske?
  • LMK

Fridapida: Du som är en stor användare av Dignity. Hur använder du den på bästa sätt? Jag är inte riktigt överens med min ännu... tar kanske för mycket? Tycker inte att det blir så mycket mer skimmer/djup i skuggorna. Hjälp!!

• LMK

Fridapida skrev 2008-10-20 16:52:01 följande:

haha, alltså jag använder den inte massor men ibland. Jag är typen "överanvändare"- Det innebär i mitt fall att jag gärna har flera produkter. Jag lägger primer först så att inte skuggan ska röra på sig under dagen. Sedan tar jag tunt med dignity på fingret och stryker ut på ögonlocket. Ytterst lite, ska inte direkt synas, ett lätt skimmer. Sedan kör jag som vanligt. Hemligheten är, tycker jag, att ta så lite som möjligt. Man bör arbeta in skuggan ordentligt.
    Åh tack!! Gissade att jag nog tar för mycket... svårt det där. Idag är ingen bra sminkdag. Skuggorna ligger i veck! Första gången på över 1 år det händer! Vill inte tro att det har med Lumenes primer att göra utan skyller nog på lite för mycket Dignity istället Nytt försök imorgon!
  • LMK

Nu ligger fredagens mejk i galleriet. En brunsotad med 2 nya pigment från MakeupCosmetic.
    Dagens vart ju en katastrof, så den är inte fotad

Har även snabbprovat nya mascaran från Dior. Första intrycket var: Va? Är den parfymerad?? Den luktar ROS!! Varför? Det hade jag ingen aning om & har inte heller märkt när jag fått prova den i butik. Tur att jag inte är känslig.
    Trots den gigantiska borsten är den iallafall lätt att applicera & resultatet blir långa separerade fransar.

• LMK

Fridapida skrev 2008-10-20 22:47:24 följande:

Japp... typ all smink är parfymerad. Men jag tycker nog Dior, Chanel o lancome utmärker sig. Mineralsmink (de seriösa) är ine parfymerat. Tror inte FACE o TBS parfymerar. Men annars är det mkt vanligt.
    Ja där ser man... Är ju nybörjare på dessa märken Krämer kan jag förstå men en mascara el. ögonskugga?? Märkligt. Tur att jag använder mineralsmink, skulle ju känna mig som en doftgran annars!
  • LMK

TigerLinn skrev 2008-10-21 00:24:11 följande:

hej nu e jag tillbaka.. hoppas ni inte saknat mig..varit i sthlm i helgen och firat min födelse dag..
    Åh, en till- GRATTIS i efterskott!!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!