Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Pokergirl skrev 2008-10-20 20:09:28 följande:
    Fridapida: skinlady2
    tack tack
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-10-20 20:11:00 följande:
    Nu ligger fredagens mejk i galleriet. En brunsotad med 2 nya pigment från MakeupCosmetic. Dagens vart ju en katastrof, så den är inte fotad Har även snabbprovat nya mascaran från Dior. Första intrycket var: Va? Är den parfymerad?? Den luktar ROS!! Varför? Det hade jag ingen aning om & har inte heller märkt när jag fått prova den i butik. Tur att jag inte är känslig. Trots den gigantiska borsten är den iallafall lätt att applicera & resultatet blir långa separerade fransar.
    Japp... typ all smink är parfymerad. Men jag tycker nog Dior, Chanel o lancome utmärker sig. Mineralsmink (de seriösa) är ine parfymerat. Tror inte FACE o TBS parfymerar. Men annars är det mkt vanligt.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-10-20 21:19:42 följande:
    Tack till er som gratulerade mig Frida: vi var på jensens och åt, min favoritrestaurang... Och så fick jag ett jättefint halsband i present En bra dag alltså!Sminket blev bra, men fotona blev skitkassa, jag har inte laddat in i datorn ännu men i kameran ser det nästan bruntrött ut i stället för plommonfärgat
    Då vill vi se en bild! På halsbandet och sminket. Jensens? Var är det? Känner inte alls igen. Det är ju inte ens ett år sedan jag flyttade från stan!
  • Fridapida

Fluffguf
    Jo, jag bodde i GBG innan jag flyttade till Örebro. Jag flyttade hit för att plugga. Så Jensens har jag nog missat, men det finns här i Örebro också.
    Fint halsband o mejk.

• Fridapida

ANG cover all från MUS. Om jag verkligen behöver täcka ngt så är den bäst. Men jag brukar blanda med blend & fix (vaseline går lika bra) för att få en mer lättarbetat konsistens.

Är det bara jag som börjar bli riktigt irriterd på Beautybagen? Man vill ju att den ska komma nu.

• Fridapida

Hej hej

Nu har jag vågat mig på ebay. Jag vet inte om betalningen går igenom osv... jag får se. Jag har inte köpt ngt "kul" bara min foundation o MV. Det är helt otroligt vad billigt det blir. 23+28 dollar. Helt otroligt! Nu så återstår att se om jag får några varor.

• Fridapida
    Pindus skrev 2008-10-22 21:08:08 följande:
    funkar det att fota o maila bilden? jag har ingen scanner så när jag åkt på tull har jag inte orkat..men om det funkar att fota så kan man ju göra det :)
    jag har fotat o bifogat bilden. Inga problem alls.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 09:52:53 följande:
    jag har inte sminkat mig alls. ska på möte ikväll då blir de smink. innan dess blir de att vara "naturlig"
    Samma här. Nu är det tentaplugg för hela slanten o då hinns inga mejker med. Men jag ska inte på möte utan spinnging ikväll så det blir sminkfritt hela dagen.

Jag är just nu inte glad. Mina hudproblem har satt igång igen. Var o gjorde en ansiktsbehandling men tyckte inte att hon gjorde ett bra jobb. Så jag känner mig som ett pizzafejs nu. Jag hatar att sminka över finnar, det ser bara värre ut. Inte kul. Jag kommer nog behöva äta medicin igen o det vill jag inte. Det torkar ut o tunnar ut huden.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 10:03:37 följande:
    okej.. det är många som skriver i denna tråd så man har itne koll på vad alla använder men vad använder du för smink och regöring?vad e de för hud problem du har.?kram
    Jag använder i.d. och är verkligen supernöjd! Har gjort i typ 2 år nu. Dyrt i inköp men blir otroligt billigt i längden. En burk per år. Rengöring är Dermalogica, samma där - kanonnöjd!

Jag har alltid haft mer eller mindre problemhy. Hög talgproduktion i samband med trånga porutgångar ger igentäppta porer. Men förra året så fick jag hemska finnar som gjorde ONT. Så då var det medicin som gällde. Nu känner jag att det är samma typ av finnar. De gör ont på ett helt annat sätt o ser annorlunda ut. Dessutom får jag dem uteslutande på käklinjen o kindbenen. Tidigare har jag haft på halsen, men (peppar peppar) inte den här gången. Det här får mig på uruselt humör.
  • Fridapida
    LMK skrev 2008-10-23 10:48:08 följande:
    Fridapida skrev 2008-10-23 10:01:29 följande:
    Åh nej, inte igen! Du som kämpade så hårt förra gången med medicinerna & allt. Trist! Ja, det är väl bara att "go back to natural" & hoppas på att det ger sig snabbt. Håller tummarna!
    Ja, det är tråkigt. Tack för omtanken.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!