• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Charlita skrev 2008-10-20 14:40:38 följande:
    Vilken är det bästa solpudret ni testat? Själv tycker jag H&Ms egna är väldigt bra! förvånade mig verkligen. billig också kostar bara 49 kronor för en stoor
    Jag har en bronzer från MUS som jag använder dagligen. Har dock införskaffat THE bronzer, Laguna från Nars, nu när jag var i USA i kombination med favoritrouget Orgasm
    Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 14:41:43 följande:
    hur fixar man en bra sotad look ?? sen vilken färg är hetast i höt, inte trist som guld o brun utan ngt mer vågat till det svarta??
    Lila/svart
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-10-20 14:47:07 följande:
    Ja, alltså jag kanske överdrev en aning när jag sa att jag hittade tio olika Men tack för uppklarandet!
  • Linny
    Charlita skrev 2008-10-20 14:48:54 följande:
    Linny Ååh va fint det låter Har du bilder?
    Nä jag gick i koma imorse ju
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-10-20 14:48:56 följande:
    Jag håller på att sminka mig nu, jag fyller år så vi ska ut och äta ikväll Det blir lite sot-aktigt i plommonlila, bild kommer nog på bloggen imorgon hoppas jag!
    GRATTIS!!!

Alltså, allt man ser på mig nu, är ju ändå en mage Skulle nog kunna måla mig som en clown och folk skulle ändå bara titta på magen och kommentera. ÅÅÅÅÅÅH vilken mage, så häftigt! Ser ju ut som en medicinboll ju..
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 15:02:44 följande:
    hmm kom på en sak. Hur får man bort vattenfat mascara.Shit va jag är frågvis, de sista sidorna ser jag ju mina inlägg överallt. Som tur är så lär jag mig mkt åxå så frågorna bli färre och jag blir snyggare. Vem har bästa cake eylinern? Är det MUS eller finns det ngn billigare som är minst lika bra?/K
    Jag använder alltid borttagningskräm. Använder inte vattenfast mascara visserligen, men jag använder aldrig bara vatten för att ta bort sminket. På ögonen använder jag cliniques gentle eyemakeup remover. Jättemild och svider inte alls. Jag har inte provat andra cake eyeliner än MUS men är jättenöjd.
    Charlita skrev 2008-10-20 14:57:07 följande:
    Linny: Åh det är så fint med magar
    Jo det är det, det tycker jag med Jag har 11 veckor kvar så magen kan bli rätt mycket större.. Fast jag är glad att jag bara får mage som står rätt ut, rakt framåt. Syns inte bakifrån alls och jag har midja kvar hela vägen (alltså även förra gången).

NU:
    Börjar långsamt se ut som att jag har stoppat in en medicinboll. Kommer nog se lika kul ut i slutet, som förra graviditeten *haha* Ser redan lite kul ut med den vita magen. Syns att den inte var i solen på semestern...
    Magen v.27.. Svårt att se i helsvart..kanske får ta en ny..

Förra gången, två dagar innan sonen kom (HAHAHAHAHAHAHA)
    Graviditet 1, v39 framifrån.(Alfred föddes dagen efter)
    Graviditet 1, v39 från sidan. Dagen efter kom Alfred!

Inte så mycket med smink att göra dock, så sorry för OT...
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 15:05:41 följande:
    Hmm är det en foundation i torr form? Visste inte ens det fanns, vad är skillnaden jämfört m de blöta?/K
    Vilken?

Jag använder mineralfoundation från Laura Mercier. Det är i puderform som man arbetar in i huden. Smälter liksom in..
  • Linny
    Charlita skrev 2008-10-20 15:10:09 följande:
    Linny: Åh vad roligt! Vet ni vad det blir för kön på barnet? Grattis grattis!
    En pojke tack!
    Karisma skrev 2008-10-20 15:12:57 följande:
    Jag skriver och skriver i min anteckningsbok. Annars försvinner ju alla era svar till mig. Hoppas jag kan få karln åka in till centrum så jag kan gå på MUS, annars får det bli kicks eller h&m.Linny: Ser att du väntar en till pojke. Så såg båda mina magar ut m grabbarna. Yngsta är 2mån, kanske därför jag känner att nu vill jag börja inrikta lite tid på mig och inte bara bajsblöjor. Ska in på din sida och se vad de olika ögonskuggorna heter som du använt. Ska köpa ngn av dem på fredag./K
    Jappdet stämmer Kul att kunna hjälpa!
    Grattis till din yngsta förresten!
    Karisma skrev 2008-10-20 15:15:32 följande:
    Linny: Jag förstår ditt frågetecken. Såg att Charlita använde ngt i torrform och sen att det var en foundation.Jag har alltid använt dem som man pumpar ur flaska. Blir det mer naturlig look m mineral foundation?/K
    Jag tycker det blir bättre, om man använder BRA mineralsmink. Med den flytande så blev jag alltid blank i pannan och runt näsan. Jag fick mer orenheter i hyn och det höll inte hela dagen.
    LMK skrev 2008-10-20 15:16:44 följande:
    Fluffguf: JÄTTE grattis på födelsedagen! Linny: Medicinboll Du är jättefin!! Men förstår att det kan bli lite tröttsamt med all focus på magen... Charlita: Håller med Linny- NARS Laguna är bronzern med stor B!!
    Ja men visst är det rätt likt? Ah, det är inte så tröttsamt ännu faktiskt. Får bara snälla kommentarer (eller åtminstone så är de menade att vara snälla men kan låta konstiga).
    Charlita skrev 2008-10-20 15:18:09 följande:
    Karisma: Jag tycker att det blir jätte bra med den True Match Minerals från Loreal. Huden blir liksom jätte jämn och fin. Ser så len ut. Den bästa "foundation"-pudret jag testat faktist. I början var jag lite skeptisk, den verkade inte så bra. Men den är verkligen super! Lilla trickset är bara att man får vara lite försiktig när man öppnar den så det inte flyger en massa puder överallt. Tycker även att den håller lääänge Borsten är super!
    Oj, tycker du? Just borsten tycker jag är hemskt (har känt på den). Vad har du testat för andra mineraler då? Har du testat äkta också (dvs utan tillsatser)?
    Liiza skrev 2008-10-20 15:31:20 följande:
    Linny, fiin mage. Medicinboll Själv känner jag mig som en Zeppelinare, och ser ut som att jag har svalt en stoor vattenmelon Men så har jag bf på torsdag, spännande!
    Åh häftigt!! Lycka till!!!
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 17:46:00 följande:
    Linny: Är den här? Finns den att köpa i butik? Vill helst kunna göra det. Om inte finns ngn jämförbar?, vill kunna kolla nyans i butik så det intwe blir fel. www.strawberrynet.com/productDetail.aspx
    Nej, det där är primern. Du ska ha Mineral powder spf 15..
    Finns i butik, men oftast hos specialbutiker. I stockholm vet jag att Cow parfymeri har det.
  • Linny
    Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 17:04:31 följande:
    är inte typ turkost lr ngt mer färgglatt inne nu då?använder endast svarta kläder o har svart hår så det vore skoj o bryta allt det mörka med ngt vid ögonen. Har haft illrött läppstift, kanon snyggt men det syns ju så väl o kanske inte passar på jobbet ngn som vet ngn bra "underkräm" o ha på ögonocken så sminket inte kladdar av sig, har sånt hänger över ögonlocken.
    Jag älskar guld och turkost ihop (har bilder i mitt galleri på det)
    Jag använder eyeprimer på locket. Sedan tunnt tunnt lager med krämskugga (neutral färg som bas) och därefter lägger jag på de skuggor jag vill ha.
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 19:18:18 följande:
    Aha jag hittade fel, kanske kan fråga runt i Umeå om ngn säljer den. Har åxå förstått att en primer är bra att ha, är inget jag vetat tidigare, men ska nu inhandlas.Tack så mkt för din hjälp, har skrivit av från dina makeup bilder vilka färger du har. Får man kopiera dina bilder på makeuper? Tänkte så man har ngt att titta på då man ska försöka sig på det själv. /K
    du behöver kanske inte spara ner dem. Gå in och kolla bara om du behöver.
    Jag har primer men använder aldrig. Använder istället mitt finishing dust både före och efter. Det funkar som primer också..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!