Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Özlem skrev 2008-10-23 11:07:53 följande:

hej alladet var länge sedan jag skrev ngt här men jag har följt er o kollat på era sminkningar Har ngn av er som använder Dermalogicas produkter kört face mapping?Låter lite sådär o ha en produkt för varje område.
    Alltså... man har ju inte direkt en för varje område utan det är som vanligt. Ögonkrämen är bara till ögonen. Sedan har man ju olika problem i ansiktet. Jag har hög talgproduktion på vissa områden o då behöver bara de områdena behandlas med t.ex. en lermask. Sedan är det exfoliering - den ska inte vara på känsliga områden. Jag tyckte det såg märkligt ut först, men sedan förstod jag att det var inte så märkligt som det verkade i början. Det är som vanligt.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 11:22:11 följande:
    jobbigt.. jag är inte medicinkt kunnig... men har du rätt rengöring för din hud om du får återkommande "finnar" av denn sort?
    Det här är inte från ytan. Dermalogica är det bästa som jag provat. Problemet är hur min hud ser ut samt min talgproduktion. Sedan är jag en stressad person, stressmage. Det ger ofta hudproblem.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 11:27:01 följande:
    okej... de var bara en tanke..
    Jag förstog det. Jag tog absolut inte illa upp. Ofta är rengöring/sminket boven. Jag måste tyvärr äta medicin för det här är mer än oren hud.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 11:41:12 följande:
    okej.. bra det var inte illa menat... förrsten visst har du en smink blogg?jag funderar på att skaffa en men vet inte vart vilken sida som är bäst å så vad säger du?
    Jag har en sminkblogg men jag vet inte alls om den sidan är bra... lätt att använda är den iofs men jag har inget att jämföra med. blogg.se
  • Fridapida
    Lejån skrev 2008-10-23 12:55:27 följande:
    Fridapida; hittade du något från de jag tipsade om? Blev ju sugen att buda lite själv när jag gick in för att kolla vad de hette! *haha*
    Ja, tack för tipset. Jag budade hos Be_natural. Varorna är på väg till mig nu så den biten gick bra. Tack för hjälpen.
  • Fridapida
    nealea skrev 2008-10-23 13:48:32 följande:
    Fridapida! Känner med dig!! Har haft samma problem som du med talgproduktionen o inkappslade finnar som jag blivit tvungen att opera bort man mår skit..jag fick hjälp av en hudläkare med en kräm differin.Sedan går jag var tredje vecka på portömning och aha/syra behandlng..
    Differin fungerade inte så bra för mig. Den var alldeles för uttorkande. Jag åt ett läkemedel ett tag (minns ej namnet idag) och använde kutanlösning på huden. Det hjälpte mig. Nu har det kommit tillbaka tyvärr. Det visste jag ju att risken fanns.

Portömning är räddningen för de inkapslade (o förfärliga) finnarna. Men hur mycket jag än vill gå så ofta som var tredje vecka så är det omöjligt. Jag har verkligen inte råd. Som student så har man inte så stora marginaler. Jag får försöka ta mig råd ibland men det är inte tillräckligt ofta.

Det här är inte roligt alls. Jag blir galen av det. Det har varit helt borta i ca 8 månader så jag trodde att jag hade blivit av med alla problem. Men nej... Jag blir galen!
  • Fridapida

Himla valv skrev 2008-10-24 12:04:38 följande:

Använder någon av er kompakt puder? Tycker det kan vara bra om man behöver bättra på under dagen. Jag brukar även lägga lite på ögonlocken kanske helt fel Har ni några tips isåfall på märke?
    Jag kan inte använda kompakta puder eftersom de innehåller talk. Det blir inte bra alls på min redan feta hy. Men jag använde förut ett från Biotherm som jag verkligen gillade. Kanebo har krämpuder som är lätt att bättra på under dagen, de är kända för sina bra underlagsprodukter.
  • Fridapida
    LindaLampa skrev 2008-10-24 13:48:02 följande:
    Här verkar gänget som har koll på smink hänga Jag startade en tråd om rouge men har inte fått svar, jag ska köpa ett nytt rouge men har inget "favvo-märke", har någon tips om vilket rouge som är det "bästa"?Mycket tacksam för svar!
    Jag kan bara hålla med tidigare. NARS orgasm. jag är en ljus blondin o älskar det. Du kan kolla hur det ser ut på mig här:
    svalmarkskan.blogg.se/2008/may/tart-och-queen-phyllis.html
  • Fridapida
    LindaLampa skrev 2008-10-24 15:18:10 följande:
    Så nu har jag beställt NARS rouge "Orgasm" åh vad spännande, hoppas jag får det snart! Betalade direkt med mitt kort, hoppas det ska gå bra.Tackar o bockar för era tips!
    Hoppas du blir nöjd. Jag kan nog säga att det är den produkten, tillsammans med min foundation, som jag är mest nöjd med.
  • Fridapida
    LindaLampa skrev 2008-10-24 19:41:10 följande:
    Ok, då måste jag ju fråga vilken foundation du använder? Jag använder ID mineraldoundation nu som jag är nöjd med, men finns det något bättre så är jag "all ears"!Och, primer är ngt jag aldrig provat, syftet med det är att få sminket att sitta eller hur? Använder man den över hela ansiktet? Och vilken sort är bra, har du några tips?Tack och bock igen från den frågvisa
    Jag använder id jag också. Jag är supernöjd. Ang vilken som är bäst är svårt att avgöra. Det beror ju på fler faktorer än en. Dels så har vi alla olika utgångsläge, hudtyp, hudton osv. Sedan gillar man ju olika resultat. Jag älskar produkter o överanvänder alltid. Så jag har i dag Estee Lauders idealist som primer. Det är eg inte en primer men funkar som en. Vid speciella tillfällen när jag vill att sminket verkligen ska sitta så använder jag även FACE primer. Sedan grundar jag alltid med ett lager MV innan foundation. More is more.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!