Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink smink smink vi fortsätter!

LMK skrev 2008-11-12 15:07:28 följande:
    Jag igen! Läser ofta att "skuggan applicerades med fuktig pensel" Hur funkar det? Om jag bara fuktar penseln så blir det allt annat än jämnt utan flagigt & smuligt. Har provat med vanliga skuggor & flera olika pigment. Är det mera blöt pensel som gäller, typ som när man skall lägga eyeliner? Någon som provat & fått det lyckade resultatet av mer skimmrande & intensiva skuggor?
    Borde skriva blöt pensel när jag skrivit fuktig. Blandar ihop med vatten tills jag får en skön konsistens och skuggan liksom glider bra. det får inte vara för mycket vatten och ej heller för lite så den bara är torr och flagig hmm låter som en lite konstig förklaring men du förstår nog hur jag menar. 
  • trollsanna

Tack tjejer, gillade faktskt den blå sminkningen mer än vad jag hade trott. 

Nu har jag testat mina nyinköpta skuggor så idag har jag varit rosa. Är ju faktiskt en mer ''rosa'' sminktjej. Älskar rosa och lila. Är nöjd med mina inköp och gillade sminkningen. Finns på bloggen. 

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• trollsanna
    Luxor skrev 2008-11-14 20:45:34 följande:
    Vilken bra tråd. Vad har ni för några bra ögonskuggor att rekommendera?Är även ute efter en concealer att ha på mina mörka ringar under ögonen...
    Linny skrev 2008-11-14 20:47:51 följande:
    Många Makeupstore, Mac och Pureluxe är de jag använder mest.Concealer; All about eyes concealer från Clinique är helt otrolig!
    Håller med Linny om skuggor och consealern. Jag använder även skuggor från FACE och skuggor från Forever Living Products (Aloe Vera) som även dom har en kanonbra consealer som jag använder ibland.
  • trollsanna
    Linny skrev 2008-11-14 20:49:23 följande:
    Fint Lila passar dina bruna ögon!
    tack, tycker skuggan Sassy från MUS är snygg  med lite rosa med lite lila i.
    truelove 4 ever skrev 2008-11-14 20:43:13 följande:
    Himla snyggt. Vill med kunna sminka mig snyggt
    Du kommer bli jättebra! Dina sminkningar är fina. Ju mer man övar ju bättre blir det. 
  • trollsanna
    Shoppingtokig skrev 2008-11-15 11:18:50 följande:
    Fin, passar dina ögon så bra!
    Tack! Gillar färgerna själv, dom hör nog till favoritfärgerna just nu i alla fall.
    MossaQ skrev 2008-11-15 12:03:23 följande:
    Hittade tillbaka till tråden efter månaders uppehåll.You still going strong!Haha, ni inspirerar mig så mkt så jag har dragit över mitt morgonschema flera morgnar i rad, för att jag bara måste prova lite nya tekniker och skuggor
    välkommen!
  • trollsanna
    trolltyg skrev 2008-11-17 12:13:12 följande:
    Dagens make ligger i galleriet, ser smått vinögd men det kan ni ignorera
    fint till dina gröna ögon
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!