• Anonym (p-staven)

Ni med P-stav, fick ni sy igen efter uttag?

Jag tog ut min p-stav för att byta till minipiller. Jag hade inte väntat mig att de skulle behöva sy igen "hålet" efteråt. Dem hade problem med att min stav satt fast och fick göra hålet större. Min fråga är; Är det vanligt att man ska behöva sy efter uttag av p-stav?

• Svar på tråden Ni med P-stav, fick ni sy igen efter uttag?
  • xenaa

Jag behvöde inte sy igen. och de hade problem med att få bort den med men inte behövde de skära.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Michisen

Jag behövde inte sy, men blev uppskuren både där de satt in den och ovanför den, för de fick inte ut den eftersom den kapslats in och sen svullnade min arm så mycket att jag fick gå till läkare istället ett par timmar senare och snitta upp armen ovanför där den satt.

Blev ihoptejpad istället och fick ganska stora ärr, hade nog behövt ett par stygn egentligen.

• Minas

Jag behövde inte sy men de hade stora problem att få ut den och de fick skära mer 3 eller 4 ggr, men de satte bara 2 strips och hålet var väl en sådär cm lång ungefär.. De hade satt in lite mycket bedövningsvätska så de hade svårt att få tag i den..

• Anonym (p-staven)

De fick sy två stygn på mig. Jag hoppas det blir ett fint ärr. Jag tänker inte sätta in en stav igen. Den hade kapslat in sig och växt fast i en cellsäck så det tog tid att få ut den. ska iväg och få bort stygnen på fredag... Skönt att staven e borta iallafall..

Svar på tråden Ni med P-stav, fick ni sy igen efter uttag?