Granada skrev 2008-09-11 20:04:24 följande:
Tack alla som skriver. Jag vet att jag inte är ensam om detta och det känns bra att vi är mânga där ute som faktist värdesätter vâra djur. Jag sa till veterinären att jag kände skuld för att jag inte sett att nât var fel när det forfarnade fanns tid men hon mena pâ att de kan ju gâ sâ himla fort sânt här och jag har ju gett honom ett lyckligt liv och älskat honom medans ha fanns hos oss, vad mer kunde jag gjort?. Han var en katt som trost allt allt haft tur i livet, haft nâgon som älskat honom och gjort allt för att han skulle ha det bra. Önskar att jag kunde se det sâ men saknaden är sâ stor!!
Nej du ÄR inte ensam! VI är inte ensamma. Finns så många som älskar sina djur högt.
Vi är ofta ganska duktiga på att klandra oss själva, jag gör det också, vilket jag också sa till vet. MEN veterinärerna har nog så rätt i det dom säger, sånt här går inte att förutspå, och visst fan är det orättvist? En klok kvinna sa till mig att den mest osjälviska handlingen vi kan ge våra älskade djur när de lider/är sjuka är att låta dom få somna in. Jag försöker tänka så när det är extra tufft..
Vi kommer nog alltid känna ett stort tomrum efter våra små älsklingar, men någon gång måste det ju bli lättare att leva med det, eller hur? Kramar!!